۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

سفرظريف به لهستان و سوئد و فنلاند و ليتواني بدليل موج اعدام ها در ايران بايد لغو شود


Fatemeh Ramazani's photo.
  از فاطمه رمضانی ، 30 می 2016
سفرظريف به لهستان و سوئد و فنلاند و ليتواني بدليل موج اعدام ها در ايران بايد لغو شود 


لینک : سفر برنامه‌ریزی شده جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم به لهستان و سوئد و فنلاند و لیتوانی در حالی صورت می‌گیرد که موج اعدامها در ایران ابعاد کم سابقه‌یی یافته است. هفته گذشته تنها در دو روز 21 زندانی در شهرهای مختلف ایران اعدام شدند. اين سفرها بايد لغو شود .
طی دوره‌یی که ظریف وزیر خارجه رژيم بوده است ، حداقل 2400نفر اعدام شده‌اند. گزارشگر ویژه ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر در ایران در آخرین گزارش خود... از تعداد بالای اعدامها، شکنجه، اعتراف گرفتن زیر شکنجه، عدم دسترسی زندانیان به وکیل، همچنین تبعیض علیه زنان، اعدام نوجوانان، فشار بر اقلیتهای مذهبی، سرکوب فزاینده آزادی بیان و ممانعت از هر گونه فعالیت سیاسی در ایران ابراز نگرانی کرد. وی نوشت در سال 2015 حدود هزار نفر در ایران اعدام شدند که بالاترین رقم در 10سال اخیر است. بنا‌ به این گزارش حداقل 73نوجوان در ایران بین سالهای 2005 و 2015 اعدام شده‌اند و اعدامهای نوجوانان در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۵ بالاترین رقم در پنج سال گذشته بوده است» .
ظریف نماینده رژیمی است که با جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و افراطی گری منطقه را به جنگ و بحران کشانده است. او در نامه‌یی به حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در روز 13 مه مصطفی بدرالدین سرکرده نظامی این گروه را «مردی بزرگ و خستگی‌ناپذیر» و «سراپا عشق و شور و حماسه در دفاع از آرمانهای حق‌طلبانه اسلام» نامید. کسی که از سوی دادگاه بین‌المللی جنایی به شرکت در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر سابق لبنان متهم شده است. ظریف در ژانویه 2014 بر سر قبر عماد مغنیه، رهبر سابق نظامی حزب‌الله، با گذاشتن تاج گل ادای احترام کرد.
ظریف به‌خاطر این‌که طی سه دهه از بالاترین نمایندگان وحشی‌ترین دیکتاتوری بعد از جنگ دوم جهانی بوده است باید به اتهام جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در مقابل عدالت قرار گیرد. تبلیغات میان تهی در مورد اعتدال و میانه‌روی باندهای درون این نظام تنها براي موجه جلوه دادن معامله و تجارت با آن است.
تنها نتیجه مراوده و تجارت با این رژیم و پذیرش سرکردگان آن تشویق آن به سرکوب و صدور تروریسم بیشتر است. رابطه با رژیم ایران باید به توقف اعدام و دست کشیدن از صدور تروریسم و جنگ‌افروزی مشروط گردد. این خواست مردم ایران و لازمه صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان است.