۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

نام فضای مجازی رعشه بر اندام رژیم جام زهری










منبع : ایران اسرار ، 31 می 2016 

لینک 
مدتی است که سردمداران نظام در رابطه با فضای مجازی ابراز نگرانی می‌کنند. یک هفته پیش هم آخوند مکارم شیرازی در اظهارنظرهایی متناوب در جریان چند دیدار مختلف, بخش عمده‌یی از فضای مجازی را به «لجن‌زار» تشبیه کرده بود و خواسته بود که در این رابطه برنامه‌ریزی شود. مکارم در دیدار با وزیر علوم آخوندها هم خواهان «جلوگیری از گسترش فضاهای مجازی» که آن را ناسالم توصیف می‌کرد، شده بود. علاوه بر اینها در درس خارج فقهش هم خواسته بود که طلاب از «فرصت ماه رمضان» استفاده کنند و در این زمینه «جوانان را بیمه کنند» . این آخوند جنایتکار در اوایل اردیبهشت هم در دیدار با وزیر بهداشت گفته بود که «اطلاعاتی که در زمینه فضاهای مجازی به او می‌رسد وحشتناکه و مسئولان قضایی و دادستانها باید به این شرایط بد فضای مجازی توجه داشته باشند».

خود خامنه‌ای هم در سخنرانی برای طلبه‌ها فضای مجازی را «فضای واقعی جنگ» توصیف کرده بود و به آنها تأکید کرده بود که «روحانیان و طلاب, باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی [در فضای مجازی] بشوند» . بعد از آن بود که دادستان کل آخوندها گفت که ولی‌فقیهش از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی «گلایه‌مند» است. محمد جعفر منتظری که فضای مجازی را «فضایی آلوده و مسموم» توصیف می‌کرد، اضافه کرد که تذکرات ولی‌فقیهش اثر کرده و در جلسه اخیر شورای عالی سانسور فضای مجازی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی پیشنهاداتی مطرح شده است.

و حالا هم خبر جدید که مربوط به تصمیمات اخیر شورای عالی سانسور فضای مجازی است. در تازه‌ترین جلسه این شورا که روز شنبه هشتم خرداد به‌ریاست آخوند روحانی برگزار شد یک سری مصوبات سرکوبگرانه داشتند. از جمله «الزام شرکتهای خارجی پیام‌رسان» فعال در ایران به «انتقال اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی» به داخل کشور. آخوندها تصمیم گرفتند که «به تدریج و طی یک دوره گذار یک ساله» شبکه‌های پیام‌رسان بومی را با حمایت کنند و به آنها تسهیلات بدهند تا «شرایط رقابتی» با شبکه‌های برخط خارجی را به‌وجود بیاورند. در یک کلام هدف این است که سرورهای شبکه‌های پیام‌رسان در داخل کشور باشد تا بتوانند هر وقت که خواستند هم آنها را فیلتر کنند و هم به جاسوسی بپردازند، یا در صورت لزوم سر وقتشان رفته و سرورها را از بین ببرند. این در حالی است که در اساس مردم و جوانها به‌خاطر آن سراغ شبکه‌های پیامرسان خارجی می‌روند که در آنجا از شر فیلتر و سانسور آخوندها خلاص بشوند. علت این هم که آخوندها تا به‌حال آنها را فیلتر نکردند این است که به قول خودشان از «پیامدهای اجتماعی» آن می‌ترسند. حالا این سؤال پیش روی ماست که آیا آخوندها در تکمیل چنین اقدامات سرکوبگرانه‌ای موفق می‌شوند یا این‌که پیامدهای اجتماعی در پی خواهد داشت؟ یا به فرض اگر این سرورها به ایران منتقل بشود، آیا باز هم جوانها روی آنها می‌مانند یا این‌که یک تکنولوژی جدید‌تر یا یک شبکه پیامرسان دیگر ساخته و پرداخته می‌شود و جوانان روی آن می‌روند و به این ترتیب دیوار سانسور آخوندها را سوراخ می‌کنند؟ ! اصلاً آیا در عصر ارتباطات سانسور فضای مجازی امکان پذیر است یا این‌که آخوندها آب در هاون می‌کوبند؟ ! پاسخ با شما.