۱۳۹۵ تیر ۳, پنجشنبه

شرکت هیئت شورای ملی مقاومت ایران در ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام



شرکت هیئت شورای ملی مقاومت در ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام
هیئت شورای ملی مقاومت در ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام که با شرکت بیش از نود کشور در اسلو برگزار شده بود شرکت کرد.

منبع : همبسگی ملی ایران ، 23ژوئن 2016 


روز سه شنبه ۲۱ ژوئن کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام در اسلو با شرکت مقامات عالیرتبه بیش از 90 کشور تشکیل شد. بنا به دعوت رسمی این کنفرانس هیآتی از شورای ملی مقاومت ایران به سرپرستی نماینده شورا آقای پرویز خزایی، در این کنفرانس شرکت کردند. در این کنفرانس بیش ۱۴۰۰ نفر ازمقامات طراز اول کشورهای عضو سازمان ملل ازجمله ده ها وزیرخارجه و وزیر دادگستری و کمیسر عالی حقوق بشر و نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد و صدها سازمان معتبر بین المللی مدافع حقوق بشر و نمایندگان رسمی و سفرای بیشتر نمایندگی ها کشورهای جهان شرکت داشتند.
این اجلاس بطور رسمی توسط وزیرخارجه نروژ، افتتاح و سپس کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل پیام بان کیمون را خواند و پاپ فرانیسس رهبرکاتولیکهای جهان نیز از واتیکان با ویدیو کنفرانس برگزاری این اجلاس را تبریک گفت و برای آن آرزوی موفقیت کرد.
در آغاز جلسه یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت آقای بورگه برنده وزیرخارجه نروژ، آقای ژان مارک ایرو وزیرخارجه فرانسه و آقای روبرت بدانتر وزیر پیشین دادگستری فرانسه و مبتکر لغو مجازات اعدام در فرانسه در ابتدای دهه ۸۰ قرن گذشته میلادی و همچنین خانم الیزابت زیترین پرزیدنت ائتلاف جهانی علیه مجازات اعدام برگزار گردید.
شرکت هیئت شورای ملی مقاومت در ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام
پس از آن شماری از مدعوین سخنرانی کردند. آقای پرویزخزایی در سخنان خود ضمن تشکر بخاطر برگزاری این کنفرانس جهانی و تشکر از سخنان وزیرخارجه نروژ و وزیرخارجه فرانسه و با ا شاره به اعدامهای فزاینده در ایران گفت: من علاوه بر اقداماتی که در سطح دولت ها باید برای لغو مجازات اعدام صورت گیرد لازم میدانم که توجه شما را بجد به لزوم همکاری اپوزیسیون ها برای ادامه ندادن به مجازات اعدام پس از بدست گرفتن قدرت جلب کنم. شما میدانید که بسیاری از انقلابهای جهان پس از پیروزی به بیراهه رفتند چرا که رژیم های جانشین همان روش سرکوب و نقض حقوق بشر و بویژه اعدام ها را ادامه دادند. من بعنوان یک دیپلمات حرفه ای ایرانی که سالها در وزارتخارجه و سفارتهای ایران در سوید و نروژ ایران را نمایندگی میکردم در اعتراض به استمرار اعدامها و قتل عام ها استعفا دادم و اکنون در شورای ملی مقاومت ایران هستم، من به شما مقاومت سازمان یافته ای را معرفی میکنم که ازهم اکنون، مجازات اعدام را لغو کرده است. خانم مریم رجوی پرزیدنت ائتلاف بزرگ شورای ملی مقاومت یک زن مسلمان است که عصاره تمامی قانون اساسی مقاومت ایران را در یک طرح و پلاتفورم ده ماده ای برای دمکراسی و آزادی در ایران رسما اعلام کرده است. یکی از مواد آن لغو مجازات اعدام است. این یک ابتکار بی نظیر در تاریخ همه مقاومت های جدی است که جا دارد به آن ارج گذاشته شود و اپوزیسیون های دیگر دنیا آنرا مدل و سرمشق قرار دهند...
در ادامه، ابتدا وزیر خارجه نروژ از اقدامات کشورخود در مقابله با اعدامهای رژیم ایران گفت و بعد وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد ما به سازمانهای غیر دولتی که در راه لغو اعدام تلاش میکنند بسیار ارج میگذاریم.
شرکت هیئت شورای ملی مقاومت در ششمین کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام
در دومین روز کنفرانس جهانی علیه مجازات اعدام که با شرکت بیش از نود کشور در اسلو برگزار شد آقای خزایی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در بخشهای مختلف این کنفرانس به سخنرانی پرداخت وی از جمله گفت:
نخست اینکه همه شما میدانید رژیم سرکوبگر و فاشیسم مذهبی حاکم برایران، بالاترین تعداد اعدامها را در جهان امروز دارد، بویژه پس از به روی کار آمدن روحانی آخوند باصطلاح مدره تعداد اعدامها بسا بیشتر شده است.... بسیاری از این اعدامها در ملاء عام بوده است. قربانی اگر زن باشد بدلیل پارچه های زیادی از حجاب و چادر بین طناب و گلویش بمراتب دیرتر جان میدهد، گاهی چهار برابر یک مرد اعدامی طول میکشد، شما صحنه ده دقیقه وبیشتر جان کندن زن را تجسم کنید ....
من در بحثها از طرف برخی مقامات میشنوم بعلت قانون شریعت اسلامی نمی توانند مجازات اعدام را لغو کنند. من ازشما سوال میکنم این کدام اسلام است. اسلام بنیادگرایی و خشک مغزان و یا اسلام متفکران و فلاسفه بزرگ اسلام چونان مولانای رومی، اسلام ابوالکام آزاد در هندوستان و اقبال لاهوری در پاکستان یا اسلام خمینی و خامنه ای و بن لادن و ابوبکربغدادی!؟
آیا ما یادمان رفته است که در قرون وسطی نیز تنها فلاسفه مترقی و بزرگی مانند مارتین لوتر و کالوین و دیگران بودند که این تفاسیر عقب مانده و ضد انسانی از مسیحیت را رد کردند و در مقابل خمینی ها و بغدادیهای آن زمان محکم ایستادند و مبارزه برای نجات دین شان از تفاسیرفاشیستی را کردند؟
چرا باید بگوییم که اسلام اجازه دمکراسی و لغو اعدام و حقوق بشرجهان شمول را نمیدهد، این آب ریختن به آسیاب نیروهای تیره و تاروارتجاعی و سرکوبکر و بنیادگراست.....
اتفاقا بساط مخوف بنیادگرایی و افراطی گری باید توسط خود مسلمانان مترقی جمع شود همانکاری که از قرون وسطی، پیروان انساندوست و پیشرفته ادیان دیگر کردند. و امروز در همین جهان اسلام هستند کسانی که شبانه روز با اتکاء به اسلام مترقی علیه بنیادگرایی و برای جدایی دین از دولت مبارزه میکنند و بالاترین بها را برای این مبارزه میدهند که متاسفانه کمتر از قاتلان بینادگرا پوشش مطبوعاتی و خبری میگیرند.... یکی از این گروه ها سازمان مجاهدین خلق ایران است که عضو اصلی و بنیادگزار شورای ملی مقاومت است و در راس آن یک زن مسلمان بنام مریم رجوی است که برنامه ده ماده ای یعنی فشرده قانون اساسی مقاومتش الان در دست من است. این برنامه که تماما بر اساس اعلامیه جهانشمول حقوق بشر است، یکی از اصولش که الان میخوانم این است:
اصل سوم: ما از لغومجازات اعدام پشتیبانی میکنیم وبه آن خود را متعهد میدانیم،،،
عالیجنابان آیا باز هم میتوان گفت اعدام کردن و دست و پا پریدن اصل غیرقابل تغییر اسلام است؟ این زن مسلمان رهبر این جنبش بزرگ تاکنون چندین بار در پارلمان همین نروژ در پارلمان اروپا و کنگره امریکا و مجالس کشورهای مهم غرب دعوت شده و سخنرانی کرده است و منادی این جنبش بزرگ با اتکا به اسلام ترقیخواه شده است و بسیاری او را در منطقه و غرب خوب میشناسند. بنابراین بیایید برای پیشبرد این هدف و کارزارجهانی برای لغو مجازات اعدام- که اکنون به مانع بزرگ تروریسم کور و بنیادگرایی برخورد کرده، به حرف چنین کسانی گوش داده و از آنها حمایت کنیم. تنها با توپ و تفنگ و حمله هوایی و هواپیماهای بی سرنشن این بلای بزرگ عصر ما چاره نخواهد شد.
سخنان نماینده شورا با ابراز احساسات گسترده حاضران مواجه شد و بسیاری از مقامات شرکت کننده از او قدردانی و تشکر کردند.