۱۳۹۵ تیر ۱۰, پنجشنبه

لیبرتی، اطلاعيه – جلوگيري از ورود سوخت و مواد غذايي و دارو به كمپ ليبرتي براي چهارمين روز متوالي






منبع : ایران افشاگر ، 1ژوئیه 2016 

لینک 
در روز پنجشنبه 30 ژوئن 2016 (10 تير ماه 1395) براي چهارمين روز متوالي كميته دولتی سركوب مجاهدان اشرفی در لیبرتی از ورود تانكر سوخت و روغن ژنراتور و خودروي حاوي مواد غذايي و بهداشتي و حتي دارو به كمپ ليبرتي جلوگيري كردند و پس از مدتي معطلي آنها را برگرداندند. اين اقدام ضد انساني كه از روز 27 ژوئن شروع شده است، كمپ را به سرعت از سوخت، برق و مواد غذايي و دارويي دچار بحران مي كند.
بهانه شناخته شده اين اقدام ضد انساني به روز نبودن مدارك اداري خودروهاي شركت تجهيز كننده كمپ است. در حالي كه 4.5 سال است كه اين خودروها طبق يك ترتيبات مورد توافق، براي تامين نيازمنديهاي ساكنان به كمپ ليبرتي و منطقه فرودگاه رفت و آمد دارند. دو هفته قبل نيز شركت تجهيز كننده همه اسناد لازم را به روز كرده و براي ارگانهاي ذيربط عراقي ارسال كرده است.
در شرايطي كه تمامي سيستمهاي حياتي كمپ مانند تصفيه آب، تخليه فاضلاب، سرمايش، طبخ غذا و نگهداري مواد غذايي با برق كار مي كند و تنها منبع تامين برق ژنراتورهاي فرسوده كمپ است، جلوگیری از ورود سوخت به سرعت باعث توقف اين سيستم و ايجاد يك بحران خطرناك در ليبرتي مي شود.
هدف كميته سركوب از جلوگيري از ورود سوخت و غذا و دارو در گرماي 50 درجه سانتيگراد، آنهم در ماه رمضان اعمال فشار ماكزيمم و شكنجه رواني و فيزيكي ساكنان است. اين اقدامات بسياري از معاهدات بين المللي و يادداشت تفاهم امضا شده بين دولت عراق و ملل متحد (25 دسامبر 2011) را به شديدترين وجه نقض مي كند و مسئولان آن در محاكم بين المللي قابل پيگرد مي باشند.
مقاومت ايران، با يادآوري تعهدات مكرر و مكتوب سازمان ملل و دولت آمريكا در مورد امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي، خواستار مداخله سريع آنها براي پايان دادن به اين محاصره ضد انساني و از سرگيري ورود نیازهای ساكنان به كمپ و به خصوص رفع هر گونه مانع در مقابل ورود سوخت، غذا، دارو است.
مقاومت ايران همچنين ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر، كميسر عالي و شوراي حقوق بشر و ديگر نهادها و گزارشگران ذيربط ملل متحد را به محكوم كردن اين محاصره جنايتكارانه و وادار كردن دولت عراق به پايان دادن به آن فرا مي خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

10 تير ماه 95 ( 30 ژوئن 2016 )