اسنادی قضایی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده. نشان می‌دهد شرکت برزیلی فورخارس تورس، بزرگترین شرکت ساخت اسلحه در آمریکای لاتین، چند هزار قبضه اسلحه کمری را به یک قاچاقچی سلاح یمنی فروخته و او نیز در اقدامی که نقض تحریم‌های یمن به شمار می‌آید که علیه حوثی‌ها و متحدانشان اعمال شده، این اسلحه را به این کشور رسانده است.
نمایندگان دادستانی در جنوب برزیل، دو تن از مدیرانی اجرایی شرکت فورخاس تورس را متهم کردند که سال ۲۰۱۳، ۸ هزار قبضه کُلت کمری را به فارس محمد حسن مناع، که بنا بر گزارش‌های سازمان ملل متحد، از بیش از ۱۰ سال پیش در قاچاق اسلحه به شاخ آفریقا فعالیت می‌کرده، فروخته‌اند.
این اسناد نشان می‌دهد که شرکت تورس، اسلحه را به جیبوتی فرستاده و پس از آن، مناع محموله را وارد یمن کرده است.
جنگ داخلی در یمن، اوایل سال گذشته پس از آن آغاز شد که حوثی‌های پشتیبانی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به کودتا و تصرف مناطق وسیعی از یمن با زور اسلحه از جمله صنعا پایتخت این کشور کردند.
مناع که از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، استاندار استان صعده، مرکز حوثی‌ها بود، تا کنون درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است. یک دادگاه برزیلی، ماه می گذشته، برای مناع، حکم جلب صادر کرده است.  محمد حسن مناع متحد حوثی‌ها است.
شرکت تورس از پاسخ به پرسش‌های مفصلی که خبرگزاری رویترز درباره محموله اسلحه اراذه داده، خودداری کرد.
دادستانی جنوب برزیل می‌گوید که دو مدیر اجرایی پیشن شرکت تورس، در حال مذاکره بر سر فروش محموله دیگری شامل ۱۱ هزار قبضه کُلت کمری بود که پلیس این توطئه را کشف کرد و نوامبر گذشته، به دفترهای شرکت یورش برد.
دادستانی جنوب برزیل، تا کنون برای شرکت تورس، لایحه اتهامی صادر نکرده اما می‌گوید که در یورش نیروهای پیش، ده‌ها ایمیل ضبط شد که نشان می‌دهد مدیران شرکت در جریان تحریم‌های وضع شده علیه مناع به ویژه در زمینه تجارت سلاح بودند اما تلاش کرد که این تحریم‌ها را دور بزند.
در اسناد آمده است: «شرکت تورس آشکارا از یک قاچاقچی بد نام اسلحه استفاده کرده تا کالاهای خود را در کشورهای دیگر از جمله یمن توزیع کند».