۱۳۹۵ شهریور ۱۴, یکشنبه

الجزیره :انهدام اتاق عملیات نظامیان اسد در شمال استان حما توسط رزمندگان ارتش آزاد سوریه



منبع : تلویزیون الجزیره ،4 سپتامبر 2016

الجزیره :انهدام اتاق عملیات نظامیان اسد در شمال استان حما توسط رزمندگان ارتش آزاد سوریه  

به گزارش تلویزیون الجزیره اپوزیسیون مسلح سوریه اتاق عملیات نظامیان اسد در پایگاه جبل زین العابدین واقع در شمال استان حما را منهدم کرد.

 همزمان با این ضربه نظامی به ساختار ارتش اسد، کاروان ساکنان شهر صوران در حومه شمالی شهر حما هدف بمبارانهای روسیه و رژیم اسد قرار گرفت.

 رزمندگان سوریه در حومه شمالی استان حما مناطقی را در نوردیدند که طی سه سال گذشته امکان آن را نداشتند. چند روز از درگیریهای شمال استان حما می‌گذرد، با گذشت هر روز رژیم اسد تلفاتی را متحمل می‌شود، یا موضعی را از دست می‌دهد یا گردان و یا شهری از کنترل آن خارج می‌شود.

 یکی از این گردانها، گردان روس در شمال شهر معردس است.

 در آخرین رویداد موشک های رزمندگان به کوههای زین العابدین رسید. این بلندیها بر نزدیک به 50 کیلومتر مربع از استان حما دید و تیر دارد.

 رزمندگان همچنین اتاق عملیات نظامیان اسد در پایگاه الجبل را منهدم کردند.

 آنها تنها گروههایی نیستند که اعلام کرده‌اند تلفاتی را به رژیم اسد وارد کرده‌اند بلکه سایتهای رژیم اسد نیز اقرار کردند که علی خلوق فرمانده تیپ 87 ارتش اسد را در عملیات تهاجمی به مواضع آنها را به هلاکت رسانده است.

 نزدیکی خطوط تماس رزمندگان با عناصر اسد باعث شد که نیروی هوایی اسد نتواند کار فعالی را پیش ببرد ولی همان‌طور که این رژیم عادت دارد غیرنظامیان را هدف قرار داد. کاروانی که آوارگان شهر صوران را منتقل می‌کرد توسط هواپیماهای اسد بمباران شد.

 پنج شهر و بیش از ده موضع نظامی اسد طی 24 ساعت به‌دست رزمندگان آزاد شد.

 رزمندگان مسلح توانستند بیش از 250 کیلومتر مربع را در شمال استان حما تصرف کنند و به آستانه شهر حما و فرودگاه نظامی آن برسند. در روزهای اخیر جنگی در این منطقه درگرفت که رژیم اسد در انتظار آن نبود. بیست روز پیش رژیم اسد عناصر نظامی‌اش را از استان حما که سه سال است در آرامش به‌سر برده به جبهه‌های حلب اعزام کرد. شهری که در آن نبرد ها بعد از شکسته شدن محاصره ادامه دارد. استان حما که در آن یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی قرار دارد امروز به جبهه‌ای شعله‌ور تبدیل شده است.

 پیشروی ارتش آزادی در مرزهای شمالی سوریه

 به گزارش تلویزیون العربیه عملیات رزمندگان ارتش آزادی سوریه در شمال این کشور در حال گسترش است.

 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت رزمندگان ارتش آزادی سرزمینهایی وسیعی را که در کنترل داعش بود به تصرف خود در آورده‌اند.

 400 کیلومتر مربع، مساحتی است که در عملیات سپر فرات به تصرف رزمندگان در آمده است.

 رجب طیب اردوغان تأکید کرد این پیروزی که در مدت زمان کوتاهی به‌دست آمد اثبات کرد ارتش آزادی می‌تواند با داعش بجنگد، او همچنین اعلام کرد که ترکیه می‌خواهد در سوریه منطقه امن ایجاد کند ولی در انتظار موافقت کشورهای بزرگ است.

 از سوی دیگر در شمال سوریه، اپوزیسیون مسلح سوریه از ساکنان روستاهای اطراف شهر جرابلس خواست تا به‌منظور بیرون راندن عناصر داعش از این ‌روستاها بصورت موقت خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

 دیگر گروه‌های مسلح اپوزیسیون سوری اعلام کردند که در کادر عملیات سپر فرات 13 روستای شرق جرابلس را تصرف کرده‌اند.

 این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد داعش در حال از دست دادن آخرین مواضع خود در مرزهای ترکیه است و این آخرین معبری است که این گروه می‌تواند از طریق آن خود را به خارج سوریه و عراق برساند.

 داعش، تنها 15 کیلومتر از مرز ترکیه در شرق شهرک الراعی را در کنترل خود دارد.