۱۳۹۵ مهر ۵, دوشنبه

۵ تجمع اعتراضی در تهران


منبع : همبستگی ملی ایران ، 26سپتامبر 2016 


لینک 

۵ تجمع اعتراضی در تهران


روز دوشنبه اصنفات مختلف در نقاط مختلف تهران از جمله در مقابل مجلس آخوندی تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بنا به گزارشهای دریافتی صبح امروز دوشنبه پنجم مهرماه معلمان پیش دبستانی برای دومین روز متوالی مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزارکردند.آنان خواهان اصلاح قانون استخدام معلمان هستند.
همچنین از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۵ مهرماه بیش از۵۰۰ نفر از پزشکان وزارت بهداشت در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گفته یکی از پزشکان معترض، آنها در اعتراض به تصمیم وزارت بهداشت رژیم و بستن کلینیک های ترک اعتیاد دست به این تجمع زدند. بنا به این گزارش مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی از نصب هرگونه پلاکاردی ممانعت توسط پزشکان ممانعت می کردند، ولی تجمع کنندگان بدون توجه به این اقدام سرکوبگرانه، با نوشتن خواسته های خود روی پلاکارد، اعتراض خود رانشان دادند.
در تهران همچنین بیش از ۳۰۰ تن از اپراتورهای پست های فشار قوی برق روز دوشنبه پنجم مهر برای دومین روز متوالی در مقابل سازمان مدیریت رژیم در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران خواهان اجرای طرح کارگر دائم شده و گفتند: نگرانی اصلی ما این است که سازمان مدیریت در جهت پیگیری سیاست های خصوصی سازی وزارت نیرو، از اجرای این طرح چشم پوشی کند و تبدیل قرارداد اپراتورهای پست های فشار قوی به قرارداد دائم به دست فراموشی سپرده شود.کارگران که از شهرهای مختلف به تهران آمده اند، عصر روز گذشته در مقابل مجلس ارتجاع نیز تجمع کردند.لازم به توضیح است که تعداد ۴ نفر از اپراتورهای بروجرد در مسیر رسیدن به تهران روز ۳ بهمن به علت سانحه رانندگی راهی بیمارستان گردیدند.
اعتراض کارگران آزاد راه تهران – شمال امروز دوشنبه پنجم مهر ماه همچنان ادامه داشت و وارد هفتمین روز خود شد. این کارگران از روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق عقب‌افتاده خود دست به اعتصاب زدند و از رفتن به‌سر کار خودداری کردند.
یکی از کارگران معترض آزاد راه تهران - شمال گفت: معترضان همانند روزهای گذشته بصورت شبانه روزی در محوطه کارگاه و استراحت گاه کمپ جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده های داده شده در خصوص مطالباتشان هستند.
وی با اشاره به اینکه کارگران خوهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب گرداننده شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان مجری پروژه و کارگزاران رژیم در وزارت راه وشهرسازی پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.
این کارگر با اشاره به اینکه مدیریت کنونی شرکت ارسا ساختمان با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در این پروژه باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از کارگزاران رژیم توقع داریم که به جای حمایت بی مورد از کارفرمای ارسا ساختمان از او بخواهند به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران واجرای پروژه آزاد راه عمل کند.
کارگران تأکید دارند با وجود کار در تونل و حجم عظیم گرد و غبار کارشان مشمول قانون سختی و زیان‌آور محسوب نمی‌شود که همین موجب شده از شرایط روحی مناسبی برخوردار نباشند.
در بویر احمد روز دوشنبه ۵ مهر ماه جمعی از کارگران شرکت فولاد بویراحمد برای چندمین بار مقابل استانداری رژیم در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج تجمع اعتراضی برگزار کردند.آنها در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۲ ماه حقوق و مطالبات عقب افتاده خود دست به تجمع زدند.