۱۳۹۵ مهر ۸, پنجشنبه

سرکوب واعمال فشار بیشتر در زندانهای قرون وسطایی رژیم ولی فقیه






سركوب:
 رژیم ولی فقیه که متحمل شکستهای مختلف در صحنه های سیاسی واقتصادی ونظامی شده وهرروز با معضلات ومشکلات پیچیده ای روبرو است وبه دلیل عقب ماندگی تاریخی وماهیت ضد بشری وضد مردمی وتضادهای باندهای مختلف ونیز پتانسیل انفجاری جامعه که با هر عاملی امکان جرقه وترس از قیام وجود دارد برای برون رفت از فشارها به تنها جایی که در دسترس او قرار دارد یعنی زندانیان در بند فشار ها ی مضاعف وطاقت فرسا وارد میکند از حمله به زندانها ونیز جابجایی وتبعید زندانیان وقطع هواخوری وتعطیلی فروشگاه زندانها سعی میکند این فشارها را به زندانیان افزایش دهد در همین رابطه طی هفته اخیر   سرکوب در زندانها به اشکال مختلف با اعمال فشار بر زندانیان و همچنین اعدامها جریان دارشت  اما آن روی دیگر سکه این سرکوب؛‌ مقاومت زندانیان و تلاش آنان برای انتقال خبرها به بیرون از زندان است..
علي معزي پس از چندين بار رفت و آمد بين اوين و گوهردشت، به زندان گوهردشت منتقل شد. مهدي فراحي شانديز بعد از شورش زندانيان سالن32 زندان گوهردشت، ممنوع الملاقات شده است. ارژنگ داوودي به زندان زابل تبعيد شد و وسايل فردي و داروهاي وي را هم مصادره کردند. بهنام ابراهيم زاده به خاطر افشاي خبر ضرب و شتم و انتقال اجباري یک زندانی به نام محمود ناجي به دادگاه، به حفاظت اطلاعات زندان گوهردشت احضار و مورد تهديد قرار گرفت. به دستور مرداني رئيس زندان گوهردشت گارد ضدشورش در 2مرحله به سالنهاي بند4 اين زندان يورش برده و تعداد زيادي از زندانيان را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموال زندانيان را تخريب كردند. همچنين مرداني در مكاتبات اداري مربوط به وضعيت پرونده تني از زندانيان محكوم به اعدام، تحت عنوان ”اراذل و اوباش” درخواست تسريع در اجراي اعدام آنان را شده است. در زمينه فشار بر زندانيان، كليه كولرهايي كه زندانيان در زندان گوهردشت با پول شخصي خود خريده بودند، با دستور مرداني جمع آوري و برده شد. يك زنداني در اثر فشارهاي زندان در زندان قزلحصار كرج، خودكشي كرد. يك زنداني در بوشهر در ملاءعام شلاق زده شد. اموال يك زنداني در آستانه اعدام در زندان گوهردشت توسط مسئولين زندان، مصادره شد.  
اعتراضات:
در زمينه اعتراضات زندانيان اين هفته عليرضا گليپور در آستانه بستري شدن براي يك عمل جراحي خطرناك متني را خطاب به همه دوستان و حاميانش منتشر كرد. جمعی از زندانیان جرائم عادی و مدنی با همراهی تعدادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در نامهای به احمد شهید از کمکها و پشتیبانی وي تشکر کرده و ضمن تبریک به عاصمه جهانگیر از وی خواستند که توجه خاص بر نقض گسترده حقوق بشر و بطور خاص الغای اعدام و قصاص در زندانهای ایران داشته باشد. مسعود جعفرآبادی زندانی اندرزگاه5 زندان گوهردشت در اعتراض به سياستهاي اشتباه مسئولان زندان و عدم رسيدگي به پروندههاي قضايي خود از 29شهريور اعتصاب غذا كرد. احسان مازندرانی روزنامه نگار زندانی در نامه‌ای ضمن تهدید به آغاز اعتصاب غذا از 1مهر، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره علت بازداشت او و دیگر روزنامه نگاران در آبان94 شد. ابراهيم فيروزي كشيش زنداني، متني را براي متولدين دهه60 و زندانيان و اعدام شدگان از بين آنها منتشر كرد.
بله این رژیم که در مرحله اضمحلال ودر حالت انفجاری قرار دارد سعی میکند حد اقل بطور مقطعی هم که شده از اعتراضات سراسری زندانیان جلو گیری کند