۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

رفسنجانی در یک رودررویی آشکار در برابرخامنه‌ای: مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجرای سیاستهای کلی است



لینک منبع :

تاریخ :30 اکتبر 2016

رفسنجانی در یک  رودررویی  آشکار در برابرخامنه‌ای: مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجرای سیاستهای کلی است

رفسنجانی در دیدار با جمعی از رسانه‌های حکومتی، در مورد گفته‌های باند خامنه‌ای که ابلاغیه انتخاباتی وی را تأکید بر نظارت شورای نگهبان عنوان کرده‌اند، گفت: بر اساس قانون و تفویض رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجرای سیاستهای کلی است.

وی ضمن اشاره به شکستهای باند خامنه‌ای در نمایشهای انتخاباتی رژیم، ابلاغیه سیاستهای کلی را کم اهمیت دانست و گفت: آنچه که مهم است، افکار عمومی و مطالبه آن‌ها برای اجرای کامل و صحیح سیاست‌هاست.
رفسنجانی افزود: یکی از بدترین نوع تندروی‌ها، افراط و تفریط‌های انتخاباتی است. متأسفانه کسانی که از دوران مبارزه، انقلاب را قبول نداشتند، در نظامی که همه مسئولیتها را بر اساس قانون اساسی انتخاباتی کرده بود، تریبون گرفتند.
وی نسبت به قانونی بودن برگزاری نمایش انتخابات به‌خاطر نقش شورای نگهبان ارتجاع، ابراز تردید کرد و گفت: اگر رقابتهای انتخاباتی سال آینده جدی و بر پایه قانون باشد، مردم به صحنه می‌آیند.
همچنین در حالی که آخوند جنتی، مهره اصلی خامنه‌ای در خبرگان و شورای نگهبان ارتجاع، در اظهارات خود، تلویحا تأیید صلاحیت آخوند روحانی را برای دور دوم ریاست‌جمهوری زیر سؤال می‌برد، سایت رفسنجانی بر دور دوم ریاست آخوند روحانی تأکید کرد.
سایت رفسنجانی نوشت: در انتخابات 96 با مُهر استاندارد هاشمی باید منتظر خبرهای خوبی از صندوقهای رأی باشیم و دنیا منتظر نتیجه انتخابات آینده است تا راه تعامل با نظام را ادامه دهد.
سایت رفسنجانی درجا زدن مرحله پسا برجام و عدم دسترسی رژیم به مراکز بانکی را ناشی از مواضع باند خامنه‌ای دانست و افزود: اگر می‌بینید (غرب و آمریکا) درباره برجام کمی دست و پا شکسته قدم برمی‌دارند برای آن است که می‌خواهند ببینند (نظام) در مسیری که از سال 92 آغاز کرده ثابت قدم است یا نه؟
سایت رفسنجانی نوشت: این حرف رفسنجانی بسیار مهم و تاثیرگذار است که انتخابات 96 انتخاب مردم برای ادامه برجام است.