۱۳۹۵ آبان ۸, شنبه

محاکمه یک دلال رژیم ایران در آمریکا




لینک به منبع :

تاریخ :29 اکتبر 2016

محاکمه یک دلال رژیم ایران در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه 6آبان 95 از بازداشت و محاکمه یک دلال رژیم ایران به اتهام صادرات غیرمجاز قطعات هواپیما و تجهیزات مورد استفاده در صنعت هوایی به ایران خبر داد.
مقامهای فدرال، منصور مقتدری زاده، ۵۶ ساله، را در ماه ژوئن (خرداد ماه) در فرودگاه دنور در ایالت کلرادو بازداشت کردند. آنها می‌گویند متهم در یک مورد ارتکاب جرم را پذیرفته است.
اتهام او نقض مقررات تحریم رژیم ایران بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ بود.

دادستانهای آمریکایی پرونده این کیفرخواست را در سال ۲۰۱۰ تشکیل دادند اما مقتدری زاده سال ۲۰۱۶ به آمریکا سفر کرد و پس از ورود به فرودگاه دنور، بازداشت شد.
منصور مقتدری زاده به‌دلیل ارسال غیرقانونی محصولاتی از قبیل دستگاه نشانگر مسیرهای هوایی، صفحه‌ها و میله‌های فلزی هواپیما، رنگهای استتار کننده و برخی مواد شیمیایی دیگر مجرم شناخته شده است.

مقامهای آمریکایی اعلام کردند مقتدری‌زاده پذیرفته است که به‌نمایندگی از مشتریهای خود، این محصولات را تهیه و به ایران ارسال کرده است.
چانینگ فیلیپس دادستان آمریکا روز پنجشنبه گفت پیگیری قانونی این پرونده نشان می‌دهد کشورش با جدیت کسانی را که به‌صورت غیرقانونی کالا و تکنولوژی به ایران ارسال می‌کنند تحت تعقیب قرار می‌دهد.
بر اساس مقررات تحریمهای رژیم ایران، ارسال بسیاری از کالا‌ها و خدمات از جمله هواپیما و قطعات مربوط به آن به ایران ممنوع بود.
پاول فریدمن قاضی ارشد دادگاه فدرال آمریکا گفته است جزئیات حکم و جریمه منصور مقتدری زاده را روز ۱۴ دسامبر امسال اعلام خواهد کرد که بر مبنای مقررات تصویب شده از سوی کنگره خواهد بود.
بر اساس دستورالعمل‌های فدرال ممکن است مقتدری زاده به ۴۶ تا ۵۷ ماه زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ تا ۲۰۰ هزار دلار محکوم شود.