۱۳۹۵ آبان ۷, جمعه

نسل کشی وجنایت ضد بشری وجنگی در ادلب سوریه توسط مثلث شوم رژیم ایران و سوریه و روسیه با سلاح های مرگبار جدید











منبع : سایت اپوزیسیون سوریه ،28 اکتبر 2016

نسل کشی وجنایت ضد بشری وجنگی  در ادلب  سوریه توسط مثلث شوم  رژیم ایران و سوریه و روسیه با  سلاح های مرگبار جدید

ائتلاف اپوزیسیون سوریه روز پنجشنبه ششم آبان در سایت خود گزارش داد: «هواپیماهای رژیم اسد و روسیه حمله‌ای با موشکهای شدید الانفجار و موشکهایی که با چتر فرود می‌آیند حمله کردند. این هواپیماها مدارس و بازار عمومی در شهرک حاس در حومه ادلب را هدف قرار دادند که در نتیجه حداقل 26 تن کشته شدند، اغلب کشته شده‌ها از دانش‌آموزان و معلمین بودند. علاوه بر این دهها تن نیز زخمی شدند.
ائتلاف اپوزیسیون ملی سوریه افزود: تلاشهای رژیم اسد و روسیه برای هدف قرار دادن سیستماتیک و عمدی مراکز خدماتی بر این نکته تأکید دارد که تلاشهایی وجود دارد که می‌خواهد بیشترین کشته‌ها وجود داشته باشد تا رزمندگان تضعیف شده و مجبور شوند مصالحاتی خارج از کادر پروسه سیاسی انجام دهند.
ائتلاف همچنین این جنایت شنیع را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و گفت سازمان ملل به‌خاطر اصرار بر سیاست غیرمسؤلانه نسبت به این جنایات بصورت مستقیم بر ادامه این کشتارها و خشونت در سوریه سهیم است.
ائتلاف اپوزیسیون سوریه قبلاً در بیانیه خود گفته بود ”نباید نقش سازمان ملل در قبال جنایتهای رژیم اسد و روسیه و رژیم ایران سکوت باشد و از دبیرکل جدید می‌خواهیم در موضع این سازمان بین‌المللی در مورد آنچه در سوریه رخ می‌دهد و مواضع نمایندگانش تجدیدنظر کند“.