۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

فشار رژیم بر بازداشت شدگان تجمع پاسارگاد برای انجام مصاحبه تلویزیونی و ابراز ندامت


لینک :


فشار رژیم بر بازداشت شدگان تجمع پاسارگاد برای انجام مصاحبه تلویزیونی و ابراز ندامت

بنا به گزارشهای دریافتی پس از یک ماه که از دستگیری بازداشت شدگان تجمع ۷ آبان پاسارگاد می گذرد، دژخیمان خامنه ای با تحت فشار قرار دادن دستگیرشدگان؛ تلاش می کنند تا آنها را وادار به مصاحبه تلویزیونی و ندامت از حضور در تجمع ۷ آبان بکنند.
خاطرنشان می‌شود روز جمعه ۷ آبان ۹۵ هزاران تن از مردم سراسر کشور در پاسارگاد کوروش را افتخار هر ایرانی و پدر و بنیانگذار حقوق‌بشر خواندند. آنها شعار می‌دادند:
«آزادی اندیشه با ریش و پشم نمی‌شه»، «ایران وطن ماست، کورش پدر ماست»، «حکومت آخوندی فقط ظلم، فقط جنگ»، سردار بی‌مروت، ایران را کرده غارت و سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن.
توضیح اینکه روز 7 آبان بنا به گزارش خبرگزاری ها از جمله  خبرگزاری آناتولی دهها نفر در این تظاهرات دستگیر شده بودند به نقل از  گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادستانی کل ایران، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری عوامل اصلی تجمع روز جمعه 28 اکتبر در پاسارگاد فارس خبر داد. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات این افراد پیش از این از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته بود، گفت: "پس از انجام تحقیقات لازم، لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سردادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش‌ها‌ اقدام کرده بودند، دستگیر شدند".
صالحی خاطرنشان کرد: "برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت".در این راستا رو گذشته نیز آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه در قم، با انتقاد شدید از حضور هزاران نفر در آرامگاه کوروش در پاسارگاد گفته بود که چطور این افراد می‌توانند شعارهایی را که برای رهبر جمهوری اسلامی سر داده می‌شود، سر دهند و «باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم».گفتنی است روز جمعه، مقارن با 7 آبان، برابر 28 اکتبر از نظر تاریخ نویسان، روز ورود کوروش، بنیانگذار سلسله هخامنشیان به بابل و صدور منشور کوروش بوده می‌دانند به پیشنهاد یک گروه غیر دولتی روز کوروش کبیر نام‌گذاری شده، اگر چه در تقویم رسمی ایران وجود ندارد و گروهی از مردم پیرامون مقبره کورش در پاسارگاد شهر شیراز در جنوب ایران تجمع و به سر دادن شعار پرداختند که انعکاس زیادی در شبکه های احتماعی و رسانه های خارجی داشت.پیش از این برخی از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های ایران از لغو تورها به مقصد پاسارگاد در این ایام به دستور سازمان میراث فرهنگی در برخی از استان‌ها تا دهم آبان خبر داده بودند. علی رغم این تجمع امسال در پاسارگاد بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است وانتقاد سران این کشور را در پی داشت.