۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

جنایات جنگی رژیم اسد در حلب




























تاریخ :30 نوامبر 2016


جنایات جنگی رژیم اسد در حلب

جنایات جنگی رژیم اسد در شهر تحت محاصرة حلب، با هم‌دستی تمام‌عیار عوامل اعزامی خامنه‌ای، با شدت تمام ادامه دارد.
گروه دفاع مدنی اعلام کرد که در حملات روز یکشنبه به حلب و حومة آن، ۴۲ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن مجروح شده‌اند و هنوز بسیاری در زیر آوار هستند.

روز دوشنبه نیز بمباران‌ها و حملة زمینی به حلب ادامه یافت.
رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که بعد از حملات مستمر هوایی، نیروهای زمینی اسد با کمک شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی، یک سوم بخش تحت محاصرة حلب را به اشغال خود درآورده و هزاران تن از مردم از شهر گریخته‌اند.

شب گذشته خانة بانا العابد دختر بچة ۷ سالة سوری که به‌همراه مادرش اخبار جنایات اسد در حلب را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، هدف قرار گرفت و تصویر بانا به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

فعالان حلب گفتند، در حملات وحشیانه به این شهر، خانة مضر شیخو پرستاری که چند روز پیش تصاویر مستندی را برای سیمای آزادی تهیه کرده بود، هدف قرار گرفت. هم‌چنین در یکی از بمباران‌ها برادر وی کشته شد و سپس پدرش که در جستجوی محلی برای دفن او بود، هدف قرار گرفت و جان باخت.

وزارت خارجة فرانسه در بیانیه روز دوشنبه 8آذر، نگرانی عمیق خود را نسبت به حملة گستردة رژیم اسد و حامیانش به شهر حلب ابراز کرد.
در این بیانیةآمده است: «طی ساعات اخیر، خشونت‌ها منجر به جان‌باختن بسیاری از غیر نظامیان شده و هزاران تن از ساکنان را وادار به گریختن از شهر کرده است».
در این بیانیه هم‌چنین، آمده است: «بریتا حاجی حسن رئیس منتخب شورای شهر حلب که در پاریس به‌سر می‌برد، برای بحث بر سر وضعیت انسانی فجیع دراین شهر، در وزارت خارجه (فرانسه) مورد استقبال قرار خواهد گرفت».

وزیر خارجة انگلستان نیز به آتش‌بس فوری در شرق حلب فراخوان داد.