۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

ژنرال مایکل فلین: حمله به عراق یک اشتباه عظیم استراتژیکی برای آمریکا بود، باید رژیم ایران هدف قرار می‌گرفت


لینک :

منبع : گلف نیوز: 29 نوامبر 2016


ژنرال مایکل فلین: حمله به عراق یک اشتباه عظیم استراتژیکی برای آمریکا بود، باید رژیم ایران هدف قرار می‌گرفت

ژنرال مایکل فلین که به‌عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید توسط دونالد ترامپ معرفی شده است، معتقد است جنگ در عراق از اول اشتباه بوده است و باید به جای عراق، رژیم ایران هدف قرار می‌گرفت. 

گزارشی از گلف نیوز: 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، مایکل فلین، یک ژنرال سه ستاره سابق را به‌عنوان مشاور امنیت ملی خودش منصوب کرد. ژنرال فلین در یک موقعیت منحصربفرد در کانون اثرگذاری در سیاست خارجی آمریکا قرار دارد. 

ژنرال فلین در سال 2014 به‌عنوان مدیر اطلاعات وزارت دفاع استعفا داد. بنا بر گزارش واشینگتن پست، ”او بارها در انظار عمومی به باراک اوباما حمله کرد و حذف خود را ناشی از ناراحتی اوباما از نظراتش در مورد بنیادگرایی اسلامی دانست. 

ژنرال مایکل فلین به‌شدت با رژیم ایران مخالف است. او به احتمال زیاد به ترامپ توصیه خواهد کرد که با این رژیم مقابله کند. توصیه او این است: 

می‌توانیم بهترین حمله به دشمن در ضعیف‌ترین نقطه آن بکنیم، تا آن را شکست دهیم. شکست رژیم ایران. 

این حمله باید سیاسی باشد نه نظامی و قدرتمندترین سلاح ما آن چیزی است که خامنه‌ای از همه بیشتر از آن می‌ترسد، آنهم درد و رنج توده‌های مردم ایران است 

ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: 

”این یک اشتباه عظیم استراتژیکی برای آمریکا بود که به عراق حمله نظامی کرد. اگر مأموریت اصلی ما بعد از یازده سپتامبر شکست تروریسم و کشور حامی آن بود، هدف اولیه ما باید رژیم تهران می‌بود، نه بغداد. روش هم باید سیاسی می‌بود یعنی حمایت از اپوزیسیون ایران.