۱۳۹۵ آذر ۱۷, چهارشنبه

هادی جاهدنيا – 16 آذر شروع و تداوم پر خروش نسل انقلاب و موقعیت امروز آن


















تاریخ :7 دسامبر 2016

هادی جاهدنيا – 16 آذر شروع و تداوم پر خروش نسل انقلاب و موقعیت امروز آن


16 آذر یاد آور تداوم جنبش دانشجویی در میهن در زنجیر مان است، جنبشی که هرسال دانشجویان با بزرگداشت این روز خواسته‌های بحق آزادیخواهانه جامعه را بیان می‌کنند، همانطور که می دانید این جنبش که از قلب جامعه روشنفکر و قشر پیشتاز مردم ایران بر می‌خیزد خروشی علیه حاکمیت‌های دیکتاتوری شاه و شیخ است، فرازهايي از آن روز تاريخي تا به امروز مورد بررسي قرار مي دهيم تا موقعيت كنوني آن را باز شناسيم.
این جنبش با مبنای تاریخی آن که تظاهراتی بود در 16 آذر 1332 یعنی تقریباً سه ماه و نیم بعد از کودتای ارتجاعی – استعماری 28 مرداد كه علیه مصدق کبیر صورت گرفت، دراین روز دانشجویان در اعتراض به حکومت کودتا و استعمار گران به سخنرانی در کلاس‌ها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. کودتاگران تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفتند. سربازان و نیروهای ویژه ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی نمودند. نیروهای امنیتی در دانشکده فنی، اقدام به شلیک تیر کردند که موجب شهادت سه دانشجوی این دانشکده به نامهای احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد
akse-16-azra-razavi-bozorgnjaاستمرار این قیام را دهه 40 و 50 می‌بینیم دانشجویانی که با ریسک پذیری قدم به میدان گذاشتند و مبارزه سازماندهی شده ای را پیش بردند؛ قهرمانان مجاهد و فدایی همچون محمد حنیف نژاد و یارانش و یا فداییان قهرمان بیژن جزنی و … صدها دانشجوی زندانی سیاسی در مقطع دهه قبل از انقلاب پردا خته اند.
صورت مسئله اصلی جنبش و عنصر مقدم آن عبارت از خواسته آزادی است. این خواسته در دوران حاکمیت استبداد سلطنتی با سرکوب عریان توسط مزدوران گارد و ساواک شاه و به رگبار بستن و اعدام و زندان دانشجویان پاسخ می‌گرفت. ولی بعد ازانقلاب ضد سلطنتی و به حاکمیت رسیدن ارتجاع آخوندی در ابتدا با پنهان شدن پشت سر همین جنبش مدعی حمایت و سخنگوی آنان شده بود؛ حرف‌های خمینی دجال را در نخستین سخنرانی‌اش دربهشت زهرا یادمان باشد (12 بهمن 1357) «خون‌های جوان‌های ما برای این جهات ریخته شده، برای اینکه آزادی می‌خواهیم ما» کدام جوانان؟ واقعیت این است در آن زمان در میدان و زندان به جز قهرمانان مجاهد و فدایی کسی را یارای ایستادگی نبود.
و بعد در سخنرانیش گفت «شاه قبرستان‌های مارا آبادکرد» این هم سؤال است که از چه کسانی پرکرد؟ واقعیت دیگر نیز شهدایی که در دوران حاکمیت شاه به شهادت رسیدند با یک نگاه گذرا روشن می‌شود که عمده آن باز ازمجاهدین و فدایی‌ها بودند و ویا اگر ازاقشار دیگر آن‌ها نیز در هوادارای از همین جنبش به زندان افکنده شده بودندangh-1
بدین ترتیب خمینی سعی در همراهی می‌نمود ولی البته ماهیت این ادعا خیلی زود به رسوایی کشیده شد و خمینی با سرکوبی بسیار عریان و شدید که در تاریخ میهن مان بی سابقه بود به منظور مقابله با نسل بپا خواسته دانشجویان که با شرکت در کلاس‌های تبیین جهان در رقم چند هزار نفر در دانشگاه تهران و شرکت در میتنگ ها علیه ارتجاع حاکم ایستاده بودند، طاقت نیاورده و با شعار انقلاب فرهنگی و حمله و هجوم چماقدار با نام حزب الله در سراسر کشور و دانشگاه‌ها را به خاک و خون کشاندند و عملاً چند سال درب دانشگاه‌ها را بستangh-2
ولی این عملکرد رژیم دوام نیا فت و استبداد حاکم این بار با چهره عوض کردن و بکارگیری تمهیداتی همچون واردکردن عناصر چماقدار به دانشگاه تحت عنوان سهمیه بسیج و یا با دفن استخوان‌های کشته‌های جنگ ضد میهنی در دانشگاه‌ها و … سعی در به دست گرفتن و کنترل شعارهای نسل پیشتاز کرد ازاین لحاظ هر ساله خودش اقدام به برگزاری معدود نمایشاتی اینگونه و فرمایشی می‌کند البته در همین موارد نمایشی هم هربار کسانی هستند که از نسل همان دانشجویان که رسالت خود را که اعتراض و قیام به منظور دست یافتن به آزادی بوده است بر دوش خود احساس کرده و بلند شده و با خروش خود این برنامه‌های نمایشی را بهم زده‌اند%d9%85%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%a7%d9%85
امروز بخواهیم مختصات این جنبش را دنبال کنیم نیاز نیست که به جای بسیار دور برویم و یا بخواهیم پشیزی به نمایشات مسخره و فرمایشی خامنه ای و روحانی توجه کنیم، خیلی واضح و روشن است که استمرار این جنبش باز هم به دست نسل جوان و دانشجویان قهرمانی است که بعد از قیام سلطنتی همچنان به این حرکت اصیل ادامه می‌دهند و شهدای قهرمانی همچون شکرالله مشکین فام که در بهار 59 در مشهد با ایستادگی در مقابل هجوم چماقداران خمینی (که با شعار انقلاب فرهنگی پروژه تعطیل و سرکوب دانشگاه را پیش می‌برد) جان داد.
بدنبال آن هزاران و بیشماران دانشجویانی که در دهه 60 و در قتل عام 30000 گل‌سرخ در 67 به فرمان خمینی با تبرک جسن به کلمه مجاهد و مقاوم و بر طناب‌های دار بوسه زدند و با فدیه کردن خون خود ذلت و خواری دشمن را به نمایش گذاشتند
بدین ترتیب آن‌ها مشعل‌های فروزانی در کارزار نبرد آزادیخواهانه مقاومت مردم ایران علیه رژیم ولایت فقیه شدند امروز نیز استمرار همان نسل را ما در شبنم مدد زاده و یارانش می‌بینیم دانشجویی که به اذعان رسانه‌های حکومتی تنها به دلیل برگزاری حرکات اعتراضی در میان دانشجویان بطور خاص حرکت‌هایی که به قیام 88 انجامید ربوده شده و به زندان می‌افتد و اکنون بعد از 5 سال زندان با حضور درکنفرانسی در پاریس در کنارمریم رجوی پیوند و استمرار این جنبش را نمایان کرد
tehran-univercity
البته این حرکت پیامی قوی به رژیم و مزدوران رسوای آن دارد، کسانی که همچنان سر در آخور حاکیمت آخوندی دارند و با عناوین پر طمطراق اصلاح طلبی و … با تلاشی عبث می‌خواهند به خیال خود سد و مانع جنبش شوند و برای این رژیم فرتوت بقا بخرند.
اکنون روشن می‌شود که بدون شک هر حرکت اعتراضی علیه رژیم به هر ترتیب نهایتاً به سمت جنبش مقاومت مردم ایران هدایت می‌شود. کارزار بزرگ سرنگونی که رهبری و هدایت آن را مسعود رجوی و مریم رجوی رئیس جممهور برگزیده مقاومت به عهده دارند. کسانی که اتفاقاً از قلب جنبش دانشجویی بر خاسته‌اند بله به خاطر همین واقعیت‌ها است که این جنبش استمرار دارد و همچنانکه متقابلاً ترس و وحشت آخوندها از تداوم آن نیز واقعیت دارد.
اینجا به چند نمونه از سوز و گدازهای رژیم آخوندی در مقابل سخنان شبنم مددزاده  اشاره کنیم تا گواهی تاریخی باشد.
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس ۷/۹/۹۵:
حضور مددزاده در نشست روز گذشته سازمان [مجاهدین] در پاریس، پایان همه ادعاهایی بود که فقط یک هدف داشت؛ «اثبات بی گناهی مددزاده» ماجرای شبنم مددزاده از سال 87 تا آزادی‌اش در سال 92 و خروجش از کشور در تاریخی نامعلوم (احتمالاً سال 94), کلید واژه‌های مختلفی داشت؛ دانشجوی معترض، جوان‌ترین زندانی سیاسی، دختر زندانی با اتهامات دروغین و… تنها بخشی از کلیدواژه‌هایی بود که می‌خواست مددزاده را بی گناه نشان دهد.
اما شبنم مددزاده کیست که توانست چندین سال خود را به سوژه چهره‌های اصلاح طلب و حقوق بشری داخلی و همچنین ضدانقلاب خارج کشور تبدیل کند. تقریباً نامش در همه بیانیه‌های مجامع دانشجویی وابسته به اصلاح طلبان وجود داشت؛ همه خواستار آزادی مددزاده بودند و ادعا می‌کردند بیگناه است ولی حالا همان دانشجوی بیگناه، عضویت خود در سازمان [مجاهدین] را علنی کرد.
تهران نیوز ۸/۹/۹۵ یک رسانه دیگر حاکمیت آخوندی:tehran-news-madadzadeh
در حالی عضویت مددزاده در گروهک [مجاهدین] علنی شده است که رسانه‌های مدافع وی که نظام را متهم به ظلم به یک دانشجو می‌کردند در برابر اعلام این خبر سکوت کرده‌اند.
به گزارش تهران نیوز، طی روزهای گذشته، خبر سخنرانی شبنم مدد زاده در نشست [مجاهدین] از برخی رسانه‌ها منتشر شد؛ شبنم مدد زاده مهری بر ادعای باطل برخی از رسانه‌های زنجیره ای مبنی بر محکومیت یک بی گناه است.

هادي جاهدنيا