۱۳۹۵ دی ۲۸, سه‌شنبه

دونالد ترامپ: توافق اتمی با رژیم ایران ابلهانه‌ترین توافق ممکن بود




دونالد ترامپ: توافق اتمی با رژیم ایران ابلهانه‌ترین توافق ممکن بود







دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بخشی از مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه تایمز لندن به توافق هسته‌یی با رژیم ایران که اکنون یک سال از اجرای آن می‌گذرد اشاره کرد و گفت: من نمی‌خواهم بگویم قصد دارم با توافق هسته‌یی با رژیم ایران چه کار کنم. من فقط نمی‌خواهم با کارتها بازی کنم. منظورم این است که من سیاستمدار نیستم. من اینطور ظاهر نمی‌شوم که بگویم قصد دارم فلان کار را انجام دهم یا می‌خواهم فلان کار را بکنم. من کاری را که باید بکنم، انجام می‌دهم اما به هرحال باید بگویم که از توافق با رژیم ایران خرسند نیستم.
ترامپ در ادامه اظهارات خود گفت: توافق اتمی یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون منعقد شده است. من فکر می‌کنم که این توافق یکی از ابلهانه‌ترین توافقاتی است که تاکنون دیده‌ام. توافقی که بر اساس آن، 150 میلیارد دلار به چنین کشوری می‌دهید و یک میلیارد و 700 میلیون دلار نیز پول نقد به آن می‌دهید. آیا تا به‌حال یکصد میلیون دلار را به شکل اسکناس‌های 100 دلاری، یک‌جا دیده‌اید؟ یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد، زیاد است. این پول با هواپیما منتقل شد. این پول با چندین هواپیما منتقل شد. وای! یک میلیارد و 700 میلیون دلار! من نمی‌فهمم! فکر می‌کنم این پول در حسابهای بانکهای سوئیس اس
ت