۱۳۹۵ بهمن ۱۱, دوشنبه

گزارش دوم مراسم آتش نشانان با تصاویر که توسط جوانان پرشور فرستاده شد





















گزارش دوم مراسم آتش نشانان که توسط جوانان پرشور فرستاده شد 
















اگر چه مراسم تشییع پیکر قهرمانان پلاسکو در روز غیرتعطیل و  توسط رژیم بخاطر امنیتی تغییر مکان داده شد  یعنی از  دانشگاه تهران به مصلی همراه شد، اما خیل عظیم جمعیت از تهران و سایر شهرها برای پاسداشت مقام شهدای آتش‌نشان حضور یافته بودند.
از صبح امروز هزاران نفر در مصلای تهران تجمع کردند تا پیکرهای آتش نشانان و سایر جانباختگان فاجعه پلاسکو را تشییع کنند.
در این مراسم پیکر 16تن از آتش‌نشانان از مصلای تهران تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد
رژیم آخوندی از ترس شکل‌گیری اعتراضات ضدحکومتی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خود را به‌طور گسترده در این مراسم مستقر کرده است. عوامل رژیم به عمد در حرکت قطارها ایجاد اخلال می‌کنند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر داد: با وجود حضور مردم در مراسم تشییع و استفاده جمعیت از خطوط مترو؛ از صبح امروز در روند کار متروی تهران اختلال به وجود آمده است. در حالیکه بنا بر اعلام قبلی ساعت ۸ و نیم آغاز مراسم تشییع شهدای پیکر آتش‌نشان اعلام شده بود اما قطارهای متروی تهران از ساعت ۷ صبح دچار کندی حرکت شدند. به‌طوری که هر قطار در ابتدای ساعتهای اولیه حداقل با ۲ دقیقه تأخیر به ایستگاه می‌رسید و به‌طور محسوسی از تعداد قطارها کاسته شده است. همین امر سبب ایجاد درگیریهای پراکنده‌ای در ایستگاههای مختلف متروی تهران شده است.
برخی مردم نیز با مراجعه به سوی آتش‌نشانان مستقر در محوطه، به آنها شهادت هم‌قطارانشان را تسلیت می‌گفتند و ابراز همدردی می کردندوبه مقامات وبی کفایتی سردمداران لعن ونفرین میفرستادند  شهروندان به صورت خودجوش پارچه‌نوشته‌ها و بلاکاردهایی به پاس و قدردانی از رشادت‌ها و ایثار آتش‌نشان‌ها چاپ و در محوطه نصب کرده بودند و یا در دست داشتند.ویا در همان محل شعار می نوشتند وبه هم میدادند  شهروندان حاضر در بهشت زهرا یا حسین و یا زهرا گویان منتظر حضور پیکر شهدا بودند  دست نوشته‌های مردم با مطالبی چون «تکه‌های خدایی به خدا پیوست»  ما همه آتش نشان هستیم  ومقصرین این حادثه مجازات مجازات و...

ازدحام جمعیت در پل‌های هوایی و خیابان‌های اطراف مصلی خمینی دجال شور و حال بیشتری به این مراسم باشکوه داده است. در گوشه‌ای از خیابان مفتح نیز به یاد شهدای آتش نشان، کبوترهایی در هوا رها شدند.
 در گوشه‌ای از مصلی تهران مادر یکی از شهدای آتش نشان با گریه‌های بلند می‌گفت: «پسرم خانه را برای عروسیت آماده کرده بودم»
 
در هنگام قرائت نمازمیت بر پیکر 16 شهید ان  آتش نشان، شور عجیبی دوباره دلها را فرا می گیرد. مرد و زن اشک می ریزند و دعا می کنند که خداوند به خانواده شهدای آتش نشان صبر عطا کند.ودر همان حال به رژیم لعنت میفرستادند در طول مراسم آن زمان که از بلندگوی مصلی نام شهدای آتش نشان  یاد می شد، انگار چیزی قلبهای حاضرین را چنگ می زد. زن جوانی که به همراه فرزند نوزاد خود در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حضور پیدا کرده بود  گفت:" امروز آمدم تا به خانواده شهدای آتش نشان نشان دهم که آنها تنها نیستند. مردم ایران همه در کنار آنها بوده و قدر جوانان دلاور آنها را که از خود گذشتگی کردند، می دانند.
 پیرزنی با در دست داشتن عکسی از شهدای آتش نشان می گفت.تمام این روزها دعا کردم که پیکر شهدای آتش نشان از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شود و خوشحالم که این اتفاق افتاد. شهادت افتخار است 
همدردی شهروندان با آتش نشانان حادثه پلاسکو بسیار چشمگیر بود