۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

حركتهای اعتراضی مردم به جان آمده عليه چپاول و سركوب آخوندی در مشهد، مشكين شهر و بهبهان


حركتهای اعتراضی مردم به جان آمده عليه چپاول و سركوب آخوندی در مشهد، مشكين شهر و بهبهان

روز يكشنبه گروهی ازکارگران نیبُر‌ مجتمع کشت‌ و صنعت هفت تپه خوزستان در اعتراض به واريزنشدن حق بيمه در محوطه کمپ نی برها تجمع کردند.
هم‌چنین كارگران شهرداري مشكين شهر و کارگران پیمانی شهرداری بهبهان در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق و نداشتن امنیت شغلی در این شهرها اعتراض کردند.
یک عضو مجلس آخوندی از خوزستان گفت:‌پساب های سمی پتروشیمی ماهشهر به رودخانه ها می ریزد که زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان هاست. وی گفت فعال كردن مراكز تصفيه پساب از سوي صنايع پتروشيمي ماهشهر جدي گرفته نمي شود, عباس پاپی زاده افزود:‌ علیرغم طرح این مسئله ، دولت و سازمانهای مختلف از جمله وزارت نفت ، سازمان محیط زیست و غذا و دارو هيچ گونه اقدام عملي انجام نداده اند.
مجلس آخوندی با تصویب قانون مصوبه بخشودگي مالياتي یکبار دیگر تبعیض و بی عدالتی را علیه کارگران محروم ایران که بیش از ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر هستند، رسمیت بخشید.
درشرایطی که کارشناسان حکومتی نیز به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران اعتراف می کنند مجلس آخوندی اعلام کرد: كاركنان دولت با حقوق زير دو ميليون تومان و سايرين (بخش‌خصوصي)از جمله کارگران، با حقوق زير ۵/۱ ميليون تومان, از پرداخت ماليات معاف مي‌شوند.
با توجه به کاهش شدید ۶۵ تا ۷۰ درصدی قدرت خريد حقوق‌بگيران نسبت به اوايل دهه ۸۰، این تبعیض آشکار وسیعا مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است.