۱۳۹۶ فروردین ۳, پنجشنبه

قاضی دادگاه لوکزامبورگ شکایت رژیم ایران در باره 1.600میلیارد دلار غرامت بابت پرداخت به قربانیان اعمال تروریستی رژیم را رد کرد







قاضی دادگاه لوکزامبورگ شکایت رژیم ایران  در باره   1.600میلیارد دلار غرامت بابت پرداخت به  قربانیان  اعمال تروریستی  رژیم را رد کرد 

 به گزارش خبرگزاری رویتر : «قاضی یک دادگاه لوکزامبورگ شکایت و تقاضای رژیم ایران را برای لغو درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان آمریکایی حملات یازده سپتامبر رد کرد. این غرامت از محل دارایی ۱.۶ میلیارد دلاری رژیم ایران که این لوکزامبورگ مسدود شده است پرداخت می‌شود».
بنابر گزارش رویتر، این دارایی رژیم ایران که در اختیار یک شرکت نقل‌ و انتقال ارز لوکزامبورگی به نام «کلییراستریم» بود تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران مسدود شده بود.
گروهی از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر آمریکا به موجب حکم یک قاضی آمریکایی که پذیرفته است حکومت ایران با تسهیل سفر عوامل القاعده به نوعی در آن حملات مشارکت داشته است، توانسته‌اند قاضی لوکزامبورگی را متقاعد کنند که به‌عنوان بخشی از روند دریافت غرامت، دارایی رژیم ایران را با حکم جدیدی دوباره مسدود کنند.