۱۳۹۶ فروردین ۹, چهارشنبه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهیم




خبرگزاری قاصدان آزادی: پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه در اجلاس اجلاس سالانه ایپک در واشنگتن خواستار اعمال تحریم های غیرهسته ای بر رژیم ایران شد، و پیشنهاد کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شود.
پل رایان گفت: ما میلیاردها دلار به خاطر رفع تحریمها برای رژیم تهران فراهم کردیم. در مقابل، آنها حمایت خود را از تروریسم افزایش دادند. ما باید رژیم ایران را بخاطر رفتارش مجازات کنیم. باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهیم.
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی سخنانی در اجلاس آیپک گفت: چندین دهه است که رژیم تهران سلاح و پول برای تروریستها در منطقه ارسال می‌ کند. با توجه به لغو فاجعه‌ بار تحریمهای هسته‌ ای، آنها هم‌ اکنون منابع بیشتری برای ایجاد هرج و مرج در اختیار دارند. بنابراین بگذارید شفاف سخن بگویم: اقدامات این رژیم در ضربه زدن به ثبات منطقه دیگر تحمل نمی‌ شود.
این در حالیست که روزنامه نیویورک‌ تایمز پیش تر نوشته بود: طرحی که براساس آن سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا قرار خواهد گرفت، از حمایتی قوی‌ در کاخ سفید برخوردار است.
به گزارش افکارنیوز، روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی با عنوان "رسیدگی به جنایات قاسم" به فعالیت های قاسم سلیمانی و برنامه های وی درمنطقه پرداخت و نوشت: قاسم سلیمانی در تمامی مناطق خاورمیانه حضور دارد. او حتی در عراق نخست وزیر و فرمانده نظامی تعیین می کند و فرماندهی بیش از ١٠٠ هزار شبه نظامی را در این کشور به عهده دارد.
واشنگتن تایمز افزود: وی با توجه به اینکه فرمانده سپاه قدس است در نظر بسیاری هم به عنوان یک ابر تروریست شناخته می شود زیرا نیروهای حزب الله را رهبری کرده و در بسیاری از اقدامات آنها حضور هم داشته است.
این روزنامه در ادامه نوشت: قاسم سلیمانی و نیروهای وی پول های زیادی در منطقه خرج کرده اند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که زمان آن رسیده که آمریکا در مقابل حکومت ایران بایستد. ترامپ باید با صراحت کامل سپاه پاسداران را در لیست بین المللی سازمان های تروریستی قرار دهد و باید قدم های بیشتری را علیه خود شخص قاسم سلیمانی بردارد.