۱۳۹۶ فروردین ۱۱, جمعه

اعتراف زهرانی یک مقام وزارت‌خارجه رژیم: ما در استراتژی خروج از سوریه دچار مشکل شده‌ایم


                      مصطفی زهرانی مقام وزارت خارجه روحانی 
اعتراف  زهرانی یک مقام وزارت‌خارجه رژیم: ما در استراتژی خروج از سوریه دچار مشکل شده‌ایم
مصطفی زهرانی از مقامهای وزارت‌خارجه رژیم آخوندی اعتراف کرد ما در استراتژی خروج از بحران سوریه دچار مشکل شده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آناتولی 11فروردین 96 وی طی مقاله‌یی نوشت: «ما خوشبین بودیم که جنگ کوتاه مدت خواهد بود و دشمن ضعیف است و می‌توانیم به سرعت کار را تمام کنیم. کشورها معمولاً به استراتژی خروج از جنگ فکر نمی‌کنند و این مشکلی اساسی است.
وی در ادامه نوشت: 'روسیه، منافع خاص خود را در سوریه دنبال می‌کند. روس‌ها توانستند به اهدافی که در سوریه داشتند، برسند. از این پس، روسیه وارد معامله با آمریکا و حتی اسراییل خواهد شد'.
به گفته زهرانی «مهم‌ترین موضوعی که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها پیگیری می‌کنند، آن است که اجازه ندهند ایران و حزب‌الله در مرز با اسراییل پایگاهی ایجاد کنند. به نظر می‌رسد که در این موضوع، روسیه نیز با آنها هم نظر است و نهایتاً روس‌ها با آمریکا و اسراییل به توافق خواهند رسید».
آناتولی افزود: «زهرانی که در سالهای 2000 تا 2004 دستیار سفیر رژیم ایران نیز بوده است. وی معتقد است 'روس‌ها بیشتر از ایران به کمک بشار اسد آمده‌اند. گرچه ایران به‌لحاظ امکانات میدانی، بیشترین نقش را داشته است اما به‌لحاظ پوشش هوایی و همچنین امتیازات بین‌المللی که روس‌ها دارند، بشار اسد گمان می‌کند که روسیه بیش از ایران، می‌تواند در مواجهه با آمریکا و اسراییل به او کمک کند. نهایتاً به نظر می‌رسد که بشار اسد به سمت روسیه حرکت و به ایران پشت کند'..