۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

افشای راز توافق مخفی اوباما و رژیم ایران





افشای راز توافق مخفی اوباما و رژیم ایران
لی زِلدین نماینده کنگره آمریکا نیز با صدور بیانیه‌یی ضمن برشمردن ضایعات سیاست مماشات دوران اوباما با رژیم آخوندی، از جمله بی‌عملی در قبال قیام سال 88 و امتیازهای ناموجه اتمی به این دیکتاتوری تروریستی نوشت: «میراث سیاست دولت اوباما در قبال (رژیم) ایران، مملو از درس‌هایی برای رؤسای جمهور بعدی پیرامون مسیری است که هرگز نباید تکرار شود».
پیش از این، پولیتیکو در گزارش تفصیلی خود تحت عنوان «افشای راز توافق مخفی اوباما و (رژیم) ایران» فاش کرد که اوباما برای انعقاد توافق اتمی و به‌جریان افتادن تبادل زندانیان با حکومت آخوندی، شماری از دلالان تسلیحاتی رژیم را آزاد کرد که برخی حتی به تروریسم یا نقض تحریم‌های تجاری متهم بودند.
پولیتیکو: افشای راز توافق مخفی اوباما و رژیم آخوندها
 پولیتیکو، می‌نویسد: «دولت اوباما با حذف اتهامات افراد مظنون به ارسال سلاح به ایران مقامات اداره قضایی آمریکا را برآشفته کرد و نیروی منع تکثیر خودش را نیز تضعیف کرد. وقتی اوباما سال گذشته اعلام کرد، برخی زندانیان آمریکایی ایرانی‌تبار را که اتهام تروریستی یا تخلفات خشونت‌آمیز نداشته‌اند آزاد می‌کند، او گفت که این یک معامله معقول به‌شمار می‌رود که برای توافق اتمی هم خوب است؛ (حکومت) تهران هم تعهد داد که 5 آمریکایی را آزاد کند... اما در این ماجرا بنا‌ به تحقیق پولیتیکو اوباما و مقامات ارشد و سایر نمایندگان دولت در 17ژانویه 2016 که تبادل زندانی داشتند تمام داستان را بیان نکردند...
اوباما در سخنرانی خود هفت نفری را که آزاد کرد «شهروند» معرفی کرده بود. (اما) یک مقام ارشد آنها را تاجران متهم یا در انتظار محاکمه معرفی کرد که در رابطه با تخلفات مربوط به نقض تحریم تجاری بوده‌اند. در واقع برخی از آنها توسط وزارت دادگستری اوباما به اعمال تهدید علیه امنیت ملی متهم بودند.
سه نفر از متهمان بخشی از یک شبکه تهیه غیرقانونی تأمین (قطعات) ریز الکترونیکی جهت استفاده در موشکهای زمین به هوا و کروز بودند مانند نوعی که تهران اخیراً شلیک آزمایشی انجام داد و موجب افزایش تهدیدات کلامی با دولت ترامپ شد.

یک نفر دیگر به 8سال زندان به‌خاطر توطئه برای تأمین رژیم ایران با فن‌آوری ماهواره‌یی و سخت افزار محکوم شد.
وزارت دادگستری در مجموعه‌یی از پرونده‌های علنی نشده دادگاه، اتهامات و احکام بازداشت بین‌المللی علیه 14نفر (از این افراد) که همه فراریند را، لغو کرد.
پولیتیکو می‌افزاید: «دولت (اوباما) اسامی و اتهام آنها را افشا نکرد و فقط در یک بیانیه بی‌ربط 152 کلمه‌یی به این تبادل اشاره کردو آمریکا «هم هر هشدار قرمز انترپل را لغو و هر اتهامی را علیه این 14 ایرانی منتفی کرد».
سه نفر از متهمین فراری به‌دنبال کرایه‌ کردن هواپیمای بوئینگ برای یک شرکت هواپیمایی (رژیم) ایران بودند که مقامات می‌گفتند از حزب‌الله حمایت کرده است نفر چهارم بهروز دولت‌زاده متهم به توطئه خرید هزاران سلاح ساخت آمریکا و وارد کردن غیرقانونی آن به ایران بود.
فرد دیگری متهم به دست داشتن در توطئه‌یی در سال‌های 2005 تا 2012 بود که طی آن هزاران قطعه با کاربردهای اتمی برای (رژیم) ایران را از طریق چین تأمین کرده است؛ شامل صدها سنسور ساخت آمریکا برای سانتریفوژهای غنی‌سازی اورانیوم در ایران. زمانی که دادستانهای فدرال و مأموران، ابعاد واقعیت این آزاد کردنها را دریافتند، بسیاری شوکه و خشمگین شدند. علاوه بر این پولیتیکو در تحقیقات خود دریافته است که مقامات وزارت دادگستری و خارجه درخواستهای دادستانها و مأموران را که برخی از فراریان ایرانی را به دام کشورهای دوست بیاندازند که آنها بتوانند آنها را دستگیر کنند، رد کردند و به تأخیر انداختند .

مطا لب مارا میتوانید د رتوئیتر @bahareazady دنبال کنید