۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

هشدارهای بی‌نتیجه؟




مناظره اول نمایش قلابی انتخابات رژیم
هشدارهای بی‌نتیجه؟

مناظره‌یی که دیروز جمعه بین کاندیداهای رژیم برگزار شد نمایش تازه‌یی بود از بحران درونی رژیم که معلوم شد خیلی شدیدتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.
شدت جنگ و دعوا در آن مناظره قابل‌توجه بود، اما اگر به یک نکته توجه کنیم بیشتر به اهمیت و ابعاد جنگی که بین گرگها به‌خصوص در جریان این نمایش انتخابات جریان دارد پی می‌بریم. آن نکته هشدارهایی است که از روزهای قبل تقریباً همه سردمدران رژیم از جمله خامنه‌ای داده بودند و هشدارهایی که درست یکی دو ساعت قبلش امام جمعه‌های خامنه‌ای در سراسرکشور تأکید کرده بودند و به‌رغم همه این هشدارها جنگ و دعوا با این شدت کم سابقه بیرون زد.
مثلاً در نمایش جمعه تهران آخوند احمد خاتمی گفته بود: «کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند و بدانند اگر خروجی حرفی که می‌زنند تضعیف نظام باشد؛ حرام است».

یعنی مطابق حرف آخوند احمد خاتمی از روحانی گرفته تا قالیباف و رئیسی فعل حرام انجام دادند. البته همان‌طور که گفتم این هشدارها در همه نمایشهای جمعه داده شد. مثلاً آخوند امینی در نمایش جمعه شاهرود گفت: «مناظره‌ها جامعه را دو قطبی کاذب نکند. مردم با هوشیاری مناظره‌های تلویزیونی رادنبال کنند و به ترویج تهمت ها و افشاگریها در جامعه دامن نزنند».

هشدار آخوند شاه چراغی در نمایش جمعه سمنان خیلی شدیدتر بود. او گفت: «در هر دوره از انتخابات در ایران دشمنان قسم خورده این نظام با توطئه‌های فرهنگی و سیاسی به‌دنبال تخریب نظام و ایجاد تفرقه بین مردم هستند... یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به‌نظام است... دشمنان با هزاران توطئه و برنامه‌های تخریبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران آماده هستند».

آخوند همدانی هم در نمایش جمعه کرج با همین شدت و تقریباً شبیه نمایش سمنان هشدار داد: «یکی از توطئه‌های شوم دشمنان تفرقه‌افکنی در بین مردم است و این موضوع از اهداف دشمنان برای سلطه است. فتنه ۸۸ نمونه‌ای از ایجاد تفرقه بین مردم و جناح‌های سیاسی بود... یکی از توطئه‌های دشمنان برای جهان اسلام این است که با تفرقه‌افکنی این انقلاب را زمین بزنند».

آخوند صالحیان در نمایش جمعه گل‍پایگان تقریباً عین همین جملات را تکرار کرده است. به نظر میاید برخی از آنها فرصت نکردند متن واحدی را که به آنها داده شده، کمی تغییر بدهند.

این هم هشدار آخوند ناصری در نمایش جمعه یزد که همان هشدار است منتهی با لحن کمی متفاوت: «در تبلیغات باید حرمت یکدیگر و کشور حفظ شود... نامزدها و هوادارنشان نباید با بداخلاقی و خلاف قانون، تبلیغات خود را دنبال کنند».

و آخوند اعرافی در نمایش جمعه قم با اشاره به قیام 88 با نگرانی همین هشدار را داد: «التزام به قانون برای این‌که در دام فتنه‌هایی مانند فتنه سال88 قرار نگیریم بسیار ضرورت دارد... سلامت انتخابات به‌عنوان حق‌الناس باید مهم شمرده شود و تلاش شود در انتخابمان اقتدار، امنیت، ارزش‌های اسلام و انقلاب را مهم بشماریم».

ملاحظه می‌شود که آن نمایش چنگ و دندان در مناظره جمعه 8 اردیبشهت 96 بعد از چه حجم زیادی از هشدارها صورت گرفت.

فی الواقع این علامت چیست؟ غیر از این‌که بحران درونی آخوندا قابل مهار نیست.
مطا لب مارا میتوانید د رتوئیتر @bahareazady دنبال کنید