۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

ایران در تلاش بود با قرار دادن سیستم موشکی و افزایش برد موشکها تمامی خاک عربستان سعودی را هدف قرار دهد




 ایران در تلاش بود با قرار دادن سیستم موشکی و افزایش برد موشکها تمامی خاک عربستان سعودی را هدف قرار دهد

ایران قصد داشت یمن را به یک پایگاه نظامی علیه عربستان سعودی تبدیل کند. این طرح اکنون شکست خورده است.
تلویزیون العربیه ۲اردیبهشت ۹۶: یمن، پایگاه نظامی ایران برای تهاجم علیه عربستان سعودی چه از داخل وچه از خارج مرز است. این طرح ایران بود که از زمان کودتا در یمن به اجرا در آمده است.
ژنرال احمد عسیری می‌گوید: به‌لحاظ خارجی، ایران برای توسعه موشکهای بالستیک در یمن برنامه‌ریزی کرده بود. ایران در تلاش بود با قرار دادن سیستم موشکی و افزایش برد موشکها تمامی خاک عربستان سعودی را هدف قرار دهد. این امر باعث می‌شد که توان دفاعی عربستان سعودی در جبهه جنوبی از سمت یمن و جبهه شرقی از سمت ایران، پراکنده و شقه شود.
اما به‌لحاظ داخلی، هدف طرح ایران، تبدیل مرزهای یمن به یک منطقه بی‌ثبات و ناامن و تسهیل عبور از آن بود. ایران همچنین دنبال تشکیل شبه‌نظامیان در داخل خاک سعودی برای برهم زدن امنیت و ثبات این کشور بود.
قبل از شروع عمیات توفان قاطع تعداد افرادی که به‌طور قاچاق از مرز عبور می‌کردند و وارد عربستان می‌شدند به ۱۸هزار نفر می‌رسید. تعداد سلاحهای قاچاق شده به سعودی ماهانه نزدیک به ۵۳۷ قبضه بود. بنا‌ به گفته ژنرال احمد عسیری، ائتلاف عربی بر این طرح ایران غلبه کرد و امنیت و ثبات جبهه جنوبی را تأمین کرد به‌طوری‌که میزان ورود قاچاق افراد به داخل عربستان ۸۶ درصد، قاچاق سلاح ۴۰ درصد و حملات مرزی از یمن به عربستان نزدیک به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است