۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

گزارشی از مقاله تلگراف پیرامون برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس


گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

گزارشی از مقاله تلگراف پیرامون برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

تلگراف- انگلستان: 28می 2017:
تلگراف می‌نویسد: در پاریس روز اول ژوئیه شورای ملی مقاومت یک گردهمایی با 100هزار پناهنده در خارج از کشور را برگزار خواهد کرد، این گردهمایی توسط گلچینی از شخصیتهای سیاسی از سراسر جهان، و به‌خصوص بسیاری از شخصیتهای ارشد از آمریکا نظیر جان بولتون و مدیرکل سابق اف بی‌آی و ژنرالهای ارتش آمریکا که در عراق خدمت کردند، را شامل می‌شود.

آنها از دولت ترامپ می‌خواهند که از ایرانیانی پشتیبانی کند که می‌خواهند رژیم بنیادگرا، بی‌رحم، و تماماً فاسد حاکم بر ایران را با یک رژیم دموکراتیک که بر اساس جدایی دین و مذهب برپا شده، جایگزین کنند. این شخصیتها بر این باورند، که ائتلاف ترامب بخش تعین کننده آپوزیسون رژیم ایران را شامل خواهد شد. و در این صورت، خاورمیانه مشکلات کمتری برای جهان ایجاد خواهد کرد.
تلگراف نتایج سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه را «یک چرخش ژئوپولیتیک قابل ملاحظه» و شکل‌گیری یک ”ائتلاف مدل ناتو“ علیه رژیم آخوندی توصیف کرده که همه اعضای آن معتقدند رژیم ایران کانون اکثر مشکلات خاورمیانه است.
تلگراف در مورد انتخابات رژیم و دور دوم آخوند روحانی نیز نوشت:
روحانی یک مجری کاملاً بیرحم است، کسی که از سال 2013مسئولیت فروپاشی اقتصادی و آنچه را که عفو بین‌الملل ”اعدام های سرسام‌آور لگام گسیخته “و قتل و زندانی کردن بسیاری از مخالفان رژیم ایران را برعهد ه دارد، رژیم ایران به نسبت جمعیت دارای بیشترین درصد اعدام در جهان است.
قدرت واقعی در ایران در دست سپاه پاسداران است که تنها به خامنه‌ای پاسخگوست. سپاه نه تنها بیش از نیمی از اقتصاد ایران را کنترل می‌کند بلکه مسئول گسترش تروریسم در داخل و سراسر خاورمیانه است.
تلگراف می‌افزاید‌: بالاترین حمایت را روحانی از غرب در توافق اتمی در دوران پرزیدنت اوباما و جان کری وزیرخارجه به‌دست آورد که با برداشته شدن بخشی از تحریمها و آزاد کردن 38میلیارد پوند از سرمایه‌های مسدودشده ایران در غرب موافقت کردند.
اما تمامی این پول به جیب سپاه پاسداران ریخته شد، تا به حزب‌الله و دهها هزار مزدور اعزامی خود، که از اصلی‌ترین حامیان رژیم اسد در سوریه، برای فاجعه بی‌ثباتی یمن، و دخالتشان در عراق، پرداخت شود.
منابع معتبری از داخل ایران اسنادی را ارائه دادند که نشان می‌دهد چگونه در انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم تقلب شده است.
تلگراف درباره کارزار تحریم نمایش انتخابات و فعالیتهای هواداران مجاهدین می‌نویسد:
پوسترهای مشخصی خواهان تحریم انتخابات بود، که صدها هزار ایرانیان خارج از کشور در سراسر جهان را نمایندگی می‌کند، و در سراسر ایران دیده می‌شد