۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

ریاض سیف ششمین رئیس ائتلاف ملی سوریه شد





ریاض سیف ششمین رئیس ائتلاف ملی سوریه شد

سایت اورینت 16 اردیبهشت 96
هیأت عمومی ”ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه“ طی انتخاباتی که عصر روز شنبه 16اردیبهشت 96 در شهر استانبول ترکیه انجام شد ریاض سیف را به‌عنوان ششمین رئیس ائتلاف ملی سوریه انتخاب کرد.
در پایان نشستهای هیأت عمومی که اعضای آن 102نفر است و از عصر جمعه شروع شده بود هیأت ر‌ئیسه جدید شامل رئیس ائتلاف و معاونینش و دبیرکل و هیأت سیاسی جدید متشکل از 19عضو انتخاب شدند.

در این انتخابات ریاض سیف موفق شد 58رأی کسب کند. خالد خوجه رئیس اسبق ا‌ین ا‌ئتلاف نیز با به‌دست آوردن 41 رأی دوم شد و نتوانست ریاست خود را تکرار کند. هم‌چنین نذیر الحکیم به عنوان دبیر کل و عبدالرحمن مصطفی و سلوی کتاو به عنوان معاونین ر‌ئیس انتخاب شدند.
ریاض سیف کیست؟
ریاض سیف متولد شهر دمشق در سال 1946 و از شخصیتهای معروف اپوزیسیون سوریه است که دوبار قبل از شروع انقلاب سوریه به‌دلیل فعالیت در محافل سیاسی و مجتمع مدنی هنگام بهار دمشق دستگیر شده است. وی با گشودن یک پرونده مربوط به ارتباطات در مجلس مردم در سال 2001 در مقابل فساد اقتصادی ایستاد که همین امر باعث دستگیری وی شد.
در سال 2006 از زندان آزاد شد ولی دوباره در سال 2008 بعد از امضای بیانیه دمشق به‌مدت دو سال به زندان رفت.
وی به ابتکارش برای تشکیل یک دولت تکنوکرات در سال 2012 شناخته می‌شود که در نهایت منجر به نشستی متشکل از گروهای سیاسی اپوزیسیون در قطر شد که از دل آن ائتلاف ملی سوریه متولد شد.
مطالب مارا میتوانید درbahareazady@ توئیتر دنبال کنید