۱۳۹۶ تیر ۸, پنجشنبه

ته نقطه زنی موشکهای هوا فضای سپاه پاسداران ولی فقیه ارتجاع به کجا انجامید



 ته نقطه زنی موشکهای هوا فضای سپاه پاسداران  ولی فقیه ارتجاع به کجا انجامید


پس از اینکه اطلاعیة‌ هوافضای سپاه منتشر شد ناگهان علم الهدی را هوا برداشت و گفت: «امروز بعد از ۳۸سال موشک بالستیک ما دنیا رو تکان می‌دهد و جهان را زیرو می‌کند. ما به این قدرت رسیدیم. این نشانه‌گیری دقیق و نقطه زنی موشک ما در دیرالزور خیلی مهم‌تر از نقطه زنی کاخ آل سعود در ریاض نیست، یعنی اگر همین موشک از دل خلیج‌فارس به طرف ریاض سرازیر بشود، همین نقطه زنی رو در کاخ آل سعود خواهد داشت و این تبار ناپاک نجس العین را از صفحه اسلام برمی‌اندازد!».
با شنیدن این جمله نمی‌دانم چرا یاد آن «موش» به خمره زده و خود گم‌کرده قرن هشتم میلادی، در مثنوی «تام و جری» مرحوم عبید زاکانی افتادم:
ناگهان موشکی ز دیواری، جست بر خم می‌ خروشانا
سر به خم برنهاد و می‌نوشید، مست شد هم‌چو شیر غرانا
گفت کو گربه تا سرش بکنم، پوستش پر کنم ز کاهانا
گربه در پیش من چو سگ باشد، که شود روبه‌رو بمیدانا
القصه، هر زمان میگذشت، تشخیص نقطة‌ دقیق اصابتها مشکل‌تر می‌گردید. یکبار می‌گفتند که استکبار جهانی! را نشانه رفته‌اند و موشکهایشان درست از پنجره‌های سنا به داخل رفته، و قطعنامه‌ تحریم‌های جدید را هدف قرار داده‌اند. هنوز مرکب این حرف خشک نشده مدعی می‌شدند که موشکها به قصد تل‌آویو شلیک شده‌اند. جل‌الخالق! این چه موشکی بود که فاصلة‌ واشینگتن تا اسراییل را در کسری از ثانیه طی می‌کرد؟! ای کاش به این بسنده می‌کردند. گفتند نخیر! کاخ ریاض را هم هدف قرار داده است. ژیروسکوپ‌های موشکهای بدبخت فلک‌زده قاطی کرده بودند و تعیین تکلیف نبودند به کدام سمت بروند، ریاض یا واشینگتن؟!
آن‌چنان باور کرده بودند و در صدد باوراندن بودند که موشکها به‌دقت میلیمتری به هدف خورده که عنقریب یا باید جهان ـ بعد از افول رایش سوم ـ به قدرتی نوظهور تسلیم شود یا آماده شود برای جنگانا!
خبر آورده‌ام برای شما، عزم جنگ کرده شاه موشانا
یا برو پای تخت در خدمت، یا که آماده‌باش جنگانا
***
… اما یک کلام هم بشنویم از واقعیت:
اما وقتی اندکی گذشت دیدیم که بله، «زور» موشکها به «دیرالزور» نرسیده و در بیابانهای عراق پیش داعش‌ها و عموهای حشد‌الشعبی رحل اقامت افکنده‌اند. بیچاره حشدالشعبی‌ها! صبح بیدارشده و گمان کرده بودند که آخرالزمان است و این گودالهای عمیق و بزرگ،  صحرای کبرای مشحر است!
آخر این یکی در لیست اهداف نبود. مگر می‌شد گفت «عراقِ برادر» یا برادر عراق هم جزو منطقة‌ اهداف بوده… چرا نمی‌شود؟ صبر کنید اینها را هم جواب میدهند! اینجا بود که پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه آمد و گفت این بخشی از سناریو بوده اصلاً ما بدنة‌ جدا شونده یا همان موتور موشکها را طوری طراحی کرده بودیم که ۱۰۰کیلومتر مانده به هدف روی سر برادران عراقی فرود بیاید!
بگذریم، باز ما داشتیم باور میکردیم که  ناگهان مؤسسه واشینگتن اعلام کرد:
«موشکهایی که رژیم ایران با دود و دم بسیار به سوی دیرالزور در سوریه شلیک کرد به هیچ هدفی برخورد نکرده است.
اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه ۶تیر ۹۶به‌نقل از این مؤسسه افزود که ۳موشک از این موشکها در صحرای عراق سقوط کرده است و ۳موشک دیگر هم به‌کلی خطا رفته است و فقط ۱یا ۲موشک به اهداف خود نزدیک شده‌اند.
مؤسسه واشینگتن در توضیحات خود گفته است ظاهراً اهداف این عمل ۲برج مخابراتی و بی‌سیمی و ساختمانهای مربوط به آنها در شمال و یک ساختمان ناشناخته احاطه شده با دیوارهای امنیتی در ۲کیلومتری جنوب محل اصابت بوده است و هیچ دلیلی مشاهده نشده است که این اهداف مورد اصابت قرار گرفته باشند. فقط آثاری از سقوط موشک در فاصله ۵۰و ۱۵۰متری این اهداف دیده شده‌اند.
این مؤسسه مجدداً توضیح داده است که در دومین منطقه اصابت شده فقط تعدادی درختان سوخته مشاهده می‌شود و هیچ خساراتی به ساختمانهای مجاور وارد نشده و خسارت جانی و کشته و مجروحی نداشته است».
***
توی دلم میگفتم:‌ «بهتر نبود به جای سر جنگی، موتور موشکها به داعش اصابت می‌کرد. به نظر می‌رسد خسارت موتورها از سر جنگی بیشتر بوده و ۱۰۰کیلومتر جلوتر را نقطه‌زنی کرده! علی‌ایحال از همین الآن کشورهای قرار گرفته در مسیر واشینگتن، تل‌آویو و ریاض باید به نفوس خود آماده‌باش داده و فکری به‌حال خودشان بکنند؛ چون ممکن است الله بختکی نیمه‌های شب موتور سرگردان یک موشک، امام‌ خامنه‌ای گویان روی سرشان فرود بیاید. «جمهوری اسلامی» است دیگر! هر کار بگویی از اقتدار موشکی ما برمی‌آید.
لابد قیافة‌ آخوند علم‌الهدی یا آخوند خاتمی با شنیدن این خبر دیدنی‌تر شده؛ اما زیاد دلتان را خوش نکنید. «چرخ بازیگر‌ نظام از این بازیچه‌ها بسیار دارد». زیاد هم خودتان را خسته نکنید و با ذره‌بین دنبال محل اصابت موشکها نگردید. شریعتمداری پیشاپیش گرا داده و گفته که موشکها به وادادگی‌ها و خمودگی‌های درون نظام خورده است!