۱۳۹۶ تیر ۸, پنجشنبه

واکنشهای ترس‌آلود رژیم در قبال بیانیه حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت


واکنشهای ترس‌آلود رژیم در قبال بیانیه حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت


به‌دنبال بیانیه ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در دهم تیرماه و فراخون به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و محاکمه مسئولان قتل‌عام ۶۷و همچنین محکومیت ۳هزار اعدام در دوره اول روحانی و استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران، وزارت‌خارجه رژیم در واکنشی ترس‌آلود گفت: نمایندگان پارلمان اروپا که در ارتباط با مجاهدین هستند، ادعاهای غیرواقعی درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران مطرح کرده‌اند!
رسانه‌های سپاه پاسداران و باند خامنه‌ای و همچنین سایر خبرگزاریها و رسانه‌های حکومتی نیز هراس نظام ولایت‌فقیه را از پیشرفت سیاستهای مجاهدین و مقاومت انقلابی و تاثیر آن در تشدید زهر شقه و بحران مرگبار رژیم پس از نمایش انتخابات را نشان دادند و در همین رابطه، کیهان خامنه‌ای در هشداری به آخوند روحانی نوشت: اختلاف دولت با سپاه که رکن اصلی امنیت (نظام) است، نظام را با چالش مواجه می‌گرداند.
سلسله واکنشهای حکومت آخوندی پس از انتشار بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا:
سخنگوی پریشان حال وزارت‌خارجه رژیم در واکنشی ترس‌آلود پس از انتشار بیانیه ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، مدعی شد که نمایندگان پارلمان اروپا که به ارتباط با مجاهدین مشهور هستند، ادعاهای غیرواقعی درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران مطرح می‌کنند.
وی در ادامه دعاوی سخیف خود افزود: مجاهدین نیز در ادامه اقدامات مشابه و آمارسازیهای قبلی خود اسامی برخی از نمایندگان پارلمان اروپا را به‌عنوان حامی بیانیه یاد شده و بدون اطلاع و امضای آنان منتشر کرده است.
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم سپس به روضه‌خوانی برای نمایندگان پارلمان اروپا پرداخت و با التماس و درخواست می‌گوید: «صدور اینگونه بیانیه‌های بی‌اساس و بی‌اعتبار، جایگاه و منزلت پارلمان اروپا را خدشه‌دار می‌کند؛ لذا انتظار دارد نمایندگان پارلمان اروپا با حساسیتهای لازم در قبال اینگونه بیانیه‌ها و با تفکر و دقت لازم و ضمن کنکاش از طراحان و تهیه کنندگان آن برخورد کنند.»
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۶تیر ۱۳۹۶:
بیانیه ضد (نظام) اعضای پارلمان اروپا
جمعی از اعضای پارلمان اروپا با متهم کردن (نظام) به نقض حقوق‌بشر، خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سیاه شدند.
صدها نفر از اعضای پارلمان اروپا با ادعای محکومیت نقض حقوق‌بشر و اعدامی‌های ثبت شده در ایران، خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست سیاه شدند.
خبرگزاری حکومتی مهر ۶تیر ۱۳۹۶:
پارلمان اروپا در اقدامی تحریک‌آمیز خواستار گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست سیاه شد.
۲۶۵نماینده پارلمان اروپا با امضاء بیانیه‌یی مشترک با محکوم کردن آنچه که آنها نقض حقوق‌بشر در ایران خواندند، خواستار قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سیاه این اتحادیه شدند.
در این بیانیه اتهامهای واهی در خصوص نقض حقوق زنان و اقلیتها نیز متوجه نظام شده است.
روزنامه حکومتی سیاست روز ۷تیر ۱۳۹۶:
اتحادیه اروپا خواهان قرار گرفتن نام سپاه در لیست سیاه خود می‌شود. چند روز پیش نیز سنای آمریکا طرح تحریم جدید نظام را با ۹۸رأی مثبت و ۲رأی منفی تصویب کرد. به نظر می‌رسد بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام کاملاً هماهنگ و مدیریت شده با سنای آمریکا است
کیهان خامنه‌ای به‌دنبال بیانیه ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در دهم تیر و فراخوان نمایندگان پارلمان اروپا به لیست‌گذاری سپاه پاسداران نوشت:
پس از اقدام مجلس سنای آمریکا هم اینک ۲۶۵عضو از حدود ۷۳۶عضو پارلمان اروپا خواستار قرار گرفتن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در لیست سیاه شده‌اند.
اثربخشی واقعی تضعیف سپاه به تضعیف آن در داخل گره خورده است. بر این اساس غربی‌ها در زمانهایی که زبانی دوگانه در ایران در ارتباط با مسایل دولت و سپاه وجود داشته از حد تبلیغات سیاسی پا را فراتر گذاشته و به اقدام‌هایی از نوع تحریم سپاه روی آورده‌اند.
در همین جا می‌توان به عمق و اندازه ضرر بگومگوهایی که در داخل بین دولت و سپاه پدید می‌آید پی برد.
اختلاف دولت با سپاه که رکن اصلی امنیت (نظام) است، طمع غرب را در پی می‌آورد و نظام را با چالش مواجه می‌گرداند.
غرب گمان می‌کند راهی برای ایجاد تقابل بین بخش سیاسی و امور جاری و بخش امنیتی و امور راهبردی پدید آمده و باید از آن استفاده کرد.
برگرفته از ایران آزاد فردا