۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

ولایت فقیه در سوریه به دنبال چیست؟؛ نقش نظام در سوریه و محوریت سپاه در صدور تروریسم





ولایت فقیه در سوریه به دنبال چیست؟؛ نقش نظام در سوریه و محوریت سپاه در صدور تروریسم

نقش نظام در سوریه و محوریت سپاه در صدور تروریسم موضوعی است که توسط علیرضا معدنچی در شبکه تصویری ایران آزادی مورد بررسی قرار گرفت.
با درود به هموطنان گرامی و قیام آفرینان قهرمان و با سلام به دوستاران کنفرانس شبکه تصویری ایران آزادی. بحث امروز ما در مورد تحولات در سوریه و نقش رژیم است با عنوان «ولایت فقیه در سوریه به دنبال چیست؟» اکنون به سراغ سوالاتی که به دستمان رسیده و پاسخ به آن‌ها می‌رویم.
پرسش: آیا اینکه می‌گویند مدافعان حرم؛ این ادامه همان شعار قدس از طریق کربلا نیست؟ این روشنه که دفاع از حرم یه بهانه مسخره است که کسی باور نداره اما رژیم در سوریه چه منافعی داره و به دنبال چیست؟
علیرضا معدنچی: مبتکر استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم شخص خمینی بود. او در وصیتنامه خود بر ایجاد «یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل» تأکید کرد و خامنه‌ای نیز همه شرایط و ساز و کارها را برای پیشبرد این استراتژی ویرانگر تدارک دید. وی بیست سال پیش در دیدار با اعضای مجمع جهانی موسوم به «اهل بیت»، که ارگان تبلیغاتی ـ تروریستی ولایت اوست گفت: «استکبار می‌داند که امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، دل‌های مردم با جمهوری اسلامی است؛ می‌داند که عمق سیاسی و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی، در داخل کشورهای اسلامی است؛ از شمال آفریقا تا شرق آسیا». [سایت خامنه‌ای، ۱۴ بهمن ۱۳۷۶]
در مقدمه قانون اساسی رژیم بر «تشکیل امت واحد جهانی» تأکید شده و وظیفه ارتش و سپاه پاسداران آن «نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه… جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان» نیز هست. اصل ۱۱ این قانون تصریح می‌کند: «همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد».
در سی و شش سال گذشته، مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که حیات و امنیت رژیم ولایت فقیه، به موازات سرکوب و اعدام و شکنجه، به جنگ افروزی و صدور تروریسم و ارتجاع به خارج از ایران وابسته است. در آذرماه ۱۳۸۲ رئیس جمهور برگزیده مقاومت خطاب به اجتماع هموطنانمان در لندن، خطر سیاست صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی را «صد بار خطرناکتر» از تهدید اتمی آن توصیف کرد و گفت: «شورای ملی مقاومت ایران در پیکار مستمر خود برای آزادی طی بیش از دو دهه، پیوسته نسبت به خطر صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم، به مثابه اختاپوسی که سر آن در قم و تهران است هشدار داده است».
ده سال پیش، شورای ملی مقاومت در بیانیه سالانه خود اعلام کرد: «بقای رژیم استبدادی- مذهبی ولایت فقیه به سرکوب در داخل و صدور انقلاب به خارج گره خورده است. اگر توسعه طلبی ارتجاعی این حکومت مهار شود، تیغ سرکوب کند می‌شود و اگر سرکوب مردم به سستی رو کند، صدور بنیادگرایی از حرکت باز می‌ماند. موجودیت سپاه پاسداران به عنوان مهمترین نهاد پاسدار امنیت نظام، به گسترش سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی تحت نام اسلام بستگی دارد. عصاره قانون اساسی ولایت فقیه بر انکار حق حاکمیت مردم و تئوری صدور انقلاب اسلامی بنا شده است. دست برداشتن از سرکوب مردم و صدور بنیادگرایی به عراق به عنوان جبهه مقدم، به معنای گام برداشتن در جهت استحاله و فروپاشی ولایت فقیه است». [بیانیه شورا، مرداد ۱۳۸۶]
سال گذشته نیز شورا در بیانیه خود تأکید کرد: «رژیم ولایت فقیه نیازی حیاتی به صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم برای حفظ موجودیت خود دارد و قلب اختاپوس بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از آن، در تهران و در بیت ولی فقیه می‌تپد». [بیانیه شورا، مرداد ۱۳۹۵]
پرسش: اینکه خامنه‌ای و سران حکومت می‌گویند که اگر در سوریه نجنگیم باید در تهران بجنگیم منظورش چیست؟ این را لطفاً توضیح دهید.
علیرضا معدنچی: در دی‌ماه گذشته، خامنه‌ای در دیدار با بازماندگان پاسدارانی که در سوریه کشته شده بودند، گفت: «اگر جلو بدخواهان و فتنه‌ گران که دستمایه دشمنی آمریکا و صهیونیسم هستند در آنجا [سوریه] گرفته نمی‌شد، باید در تهران، فارس، خراسان و اصفهان جلو آنها را می‌گرفتیم.» [سایت خامنه‌ای، ۱۷ دی ۱۳۹۵]
در اردیبهشت ماه امسال، پاسدار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم، می‌گوید: «پاسداران… هم اینک با حمایت و همراهی با مقاومت اسلامی سوریه و عراق خود را «سپر امنیت» ملت ایران و بلکه امت اسلامی [بخوانید خلافت خامنه‌ای] قرار داده‌اند… » [رسانه‌های حکومتی، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶]
پاسدار رحیم صفوی، سرکرده سابق سپاه پاسداران و مشاور عالی خامنه‌ای، در آبان گذشته تصریح کرد: «عمق دفاع استراتژیک ایران، سوریه و عراق است… امروز متأسفانه به صحنه‌های دفاع استراتژیک ایران آن چنان که باید و شاید کمک نمی‌شود». [روزنامه آرمان ۱۶ آبان ۱۳۹۵]
همزمان، آخوند مهدی طائب، رئیس قرارگاه موسوم به عمار، وابسته به بیت خامنه‌ای، در جمع بسیجیان و پاسداران، در باره حضور نظامی و هدفها و ابعاد دخالت خامنه‌ای در یمن گفت: «خدا یک نعمتی را برایتان فرستاده به نام یمن… می دانید یمنی‌ها کجا می‌خواهند بروند؟ می‌خواهند خانه خدا را بگیرند. یک میلیون هم رزمنده دارند… یک رهبر دارند، آقا [خامنه‌ای] در روز عید فطر از رهبر اینها تعریف کرد… فرمود رهبر حکیم و شجاع یمنی‌ها؛ آن روزی که عربستان به یمن حمله کرد، آقای سید عبدالملک گفت ما انشاءالله نماز پیروزی را در کنار خانه خدا اقامه خواهیم کرد. یعنی می‌رود تا آنجا، اما همه اینها را بدانید، تمام آن سوریه، آن یمن، آن بحرین، تمام اینها نفسشان به شماها [پاسداران] است». [تلویزیون حکومتی افق ۱۷ آبان ۱۳۹۵]
و این هم اظهارات حسن نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان، که درباره نقش رژیم آخوندی در یکی از کانونهای بحرانسازی و توسعه تروریسم و فرقه گرایی و تفرقه اندازی رژیم در منطقه خاورمیانه چنین می‌گوید: «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می‌رسد، مانند موشکهایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس جمهوری آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سالهای گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوقها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم… تا زمانی که ایران پول دارد ما هم پول داریم. هیچ قانونی نمی‌تواند مانع این دریافت شود… بودجه حزب‌الله از همان طریقی به وسیله ایران به دست ما می‌رسد که تجهیزات نظامی و دیگر نیازمندیها… ما در خصوص بودجه حزب‌الله شفاف هستیم، درآمدهایش، هزینه‌هایش، هرآنچه که خورده و نوشیده می‌شود، موشک‌ها و راکتهایش همه از ایران دریافت می‌شود». [ایسنا، ۴ تیر ۱۳۹۵]
-دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ طی اطلاعیه‌ای درباره نقش سپاه پاسداران اعلام کرد: «مقاومت ایران بارها تأکید کرده است سپاه پاسداران ابزار اصلی حفظ نظام ولایت فقیه و ارگان محوری اعمال قهر و سرکوب نظامی است. دینامیسم و موتور محرک سپاه و روح حاکم بر آن، صدور بنیادگرایی و تروریسم و جنگ‌طلبی است که این خود مبتنی بر نظریه ولایت جهانشمول است. پروژه دستیابی به سلاح اتمی از ابتدا توسط سپاه پیش برده شده است….
سپاه پاسداران برای بسط نفوذ خود در منطقه به طور سیستماتیک گروههای جنایتکار شبه نظامی ایجاد کرده است. علاوه بر حزب‌الله لبنان، عراق کانون توجه ویژه رژیم است و دهها گروه شبه نظامی مانند بدر، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله، حرکت النجباء را در این کشور سازمان داده است. حشدالشعبی که استخوان بندی‌اش از همین شبه نظامیان است، یک چتر دولتی و رسمی و آزادی عمل چشمگیری به این گروههای جنایتکار داده است. گروه‌های شبه نظامی عراقی از مهمترین منابع تأمین نیروی انسانی برای کشتار مردم سوریه‌اند. گروه‌های موسوم به انصارالله در یمن، صابرین در فلسطین همچنان که فاطمیون افغانستانی و زینبیون پاکستانی که به کشتار مردم سوریه مشغولند در این شمارند….
سپاه از دهه ۹۰ قرن گذشته، روابط فعالی با القاعده و دیگر گروههای افراطی سنی داشته است. روابطی که در سالهای اخیر در سوریه و عراق ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است. امروز تردیدی نیست که رژیم ایران و مالکی، نخست وزیر دست نشانده‌اش در عراق، و دیکتاتوری بشار اسد نقش تعیین کننده‌یی در رشد و گسترش داعش داشته‌اند. فرماندهان بسیاری از جریانهای تروریستی در عراق و سوریه پس از سالها اقامت در ایران در یک دهه گذشته توسط نیروی قدس به عراق و سوریه منتقل شده‌اند».
پرسش: در حال حاضر وضعیت سوریه به چه صورت است؟ موقعیت رژیم اسد چگونه است؟ موقعیت رژیم و روسیه از چه قرار است؟ این آتش بسی که بر قرار شده تا چه حد جدی است و شانس بقا دارد؟
علیرضا معدنچی: به دنبال بمبارانها و کشتار سبعانه مردم بی‌دفاع توسط ارتش بشار اسد، طی هفته گذشته، شورای امنیت ملل متحد روز گذشته طی قطعنامه‌یی به اتفاق آرای کلیه اعضای شورا، یک آتش‌بس ۳۰ روزه را در مناطق جنگی اعلام کرد. رژیم آخوندی که تا قبل از این قطعنامه، سعی می‌کرد که وارد ماجرای بمبارانها نشه، پس از این قطعنامه به اشکال مختلف خشم و نارضایتی خودش رو حتی نسبت به متحدش دولت روسیه که مجبور شد به این قطعنامه رأی مثبت بده، بروز می‌ده؛ اما رژیم از این آتش بس خیلی ناراضیه و می‌گه ارتش اسد داشت در حومه دمشق و غوطه شرقی به پیروزی می‌رسید که این آتش بس به داد تروریستها رسید.
اجازه بدین بعضی از مطالب رسانه‌های رژیم رو براتون بخونم:
روزنامه شرق ۷ اسفند:
«به نظر می‌رسد روسیه به‌عنوان یکی از اعضای دائمی و دارای حق وتو، تحت فشارهای سیاسی و پس از سه روز مذاکرات فشرده شورای امنیت، با تصویب آن موافقت کرد… روسیه، با توجه به فاجعه انسانی و به‌ویژه کشته‌شدن بیش از ۱۲۰ کودک در بمباران‌های چند روز گذشته، این کشور به‌شدت در مظان اتهام قرار دارد.»
سایت حکومتی صراط ۷ اسفند:
«این قطعنامه به اتفاق آراء بدون هرگونه مخالفتی به تصویب رسید لکن روسیه اعلام کرد با درخواست دیگران از وتوی قطعنامه منصرف شده است.»
حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع ۶ اسفند:
«روسیه در ماجرای این آتش بس نادیده گرفته شده و به طور قطع همانند گذشته از اینکه از نظر مشورتی از ایران برای اعلام آتش بس در سوریه استفاده نکرده، اعلام پشیمانی کرده و به اشتباه خود پی می‌برد.»
پرسش: چرا جامعه جهانی در مقابل این کشتارها هیچ کاری نمی کنه؟
علیرضا معدنچی: برای این که دولتها اول به منافع خودشان فکر می‌کنند. ببینید مجاهدین و مقاومت ایران چه کارستانی کرده‌اند که در این دنیا مسأله ایران و بخصوص حقوق بشر را به مسأله جهانی تبدیل کرده‌اند.
عامل دیگر این است که متأسفانه اپوزیسیون سوریه متشتت هستند و بر خلاف مقاومت ایران که رهبری مشخصی دارد، مردم و اپوزیسیون سوریه از این نعمت محرومند.


مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید