۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه 27فروردین 97



مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه 27فروردین 97

صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز دوشبنه 27فروردین آینه‌یی از بحرانهای داخلی منطقه‌یی و بین‌المللی و همچنین مخاصمات درونی نظام است:
آفتاب یزد: علی صوفی: ظاهراً حسن روحانی در مورد فیلتر تلگرام کوتاه آمده است
ابرار: تحفظ لبنان و عراق به بند ضدایرانی نشست مقدماتی سران عرب
ابرار: یک نمانیده: طولانی بودن فرآیند رسیدگی به تخلفات دولت قبل مایه تداوم فساد است
ابرار اقتصادی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کسی که نمی‌تواند بانک مرکزی را اداره کند باید کنار برود
رسالت: نوری همدانی: مسلمین با وحدت توطئه جدید استکبار را خنثی کنند
کیهان: دنیای فردا دنیای موشک ها ست نه گفتمان ها!
وطن امروز: لاریجانی: سعودی‌ها با تقدیم اموال ملت خود به آمریکا آنان را ترغیب به بمباران سوریه کردند- اجلاس ظهران اعتباری ندارد - ولایتی: اجلاس سران اتحادیه عرب به‌لحاظ سیاسی و بین‌المللی بی‌اعتبار است

روزنامه‌های باند حسن روحانی با موضوع پیدا نشدن قاضی مرتضوی برای رفتن به زندان و تخلفات نفرات احمدی‌نژاد به باند رقیب حمله کرده‌اند:
آرمان: سرنوشت اسرار مرتضوی فراری؟ وزرای دادگستری و کشور به مجلس فراخوانده می شوند
اعتماد: جزییات تازه درباره مرتضوی تحت تعقیب؛ وکیل خانواده روح الامینی: از مرتضوی انتظاری غيراز این نداشتیم
قانون: تبعات قضایی عدم حضور سعید مرتضوی برای اجرای حکمش واکاوی شد؛ مردم به‌دنبال محکوم. طی روزهای گذشته مردم با انتشار تصاویر مرتضوی در سطح شهر در پی یافتن وی بودند
کائنات: مردی با ۹محافظ بی‌خبر!
ابتکار:  صف‌آرایی در بهارستان علیه تخلفات احمدی‌نژادیها
ابرار: یک نمانیده: طولانی بودن فرآیند رسیدگی به تخلفات دولت قبل مایه تداوم فساد است
ابرار: یک نماینده: مقدمه فساد از دولت احمدی‌نژاد آغاز شد
اعتماد: تخلفات نفتی 37هزار میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد
شرق: گزارش مجلس از عدم تسویه بدهی ناجا از فروش محموله نفتی در دولت احمدی‌نژاد قرائت شد؛ احمدی مقدم در مظان اتهام، بر اساس اطلاعات دریافتی از معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، ۲شرکت زیر مجموعه ناجا، نیروی انتظامی را هم دور زدند
صدای اصلاحات: پیام نمایندگان مجلس به قوه قضاییه در مورد پرونده محمود احمدی‌نژاد؛ دستگیرش کنید
روزنامه‌های باند حسن روحانی به علم کردن پرونده مرتضوی به قضاییه آخوندی حمله کردهاند و نسبت به پیامدهای اجتماعی بی‌عدالتی هشدار داده‌اند:
ایران: محمد جواد ابطحی عضو جبهه پایداری مجلس: ما یک بار دو جوان که 70هزار تومان را زورگیری کرده‌اند ظرف دو سه هفته می‌گیریم، محاکمه می‌کنیم، حکم می‌دهیم و اعدام می‌کنیم. بعد آن طرف پرونده سعید مرتضوی که انواع و اقسام اتهامات را از مسائل کهریزک گرفته تا تخلفات بزرگ تأمین اجتماعی در آن دیده می‌شود، چندین سال معطل می‌ماند... ما تروریست و جانی و جاسوس و داعشی را قبل از این‌که حرکتی بکند می‌گیریم، بعد کار که به سعید مرتضوی که بغل دست‌مان است می‌رسد، می‌گوییم گیرش نیاوردیم. افکار عمومی اینها را نمی‌پذیرد و می‌گذارد پای سیاسی‌کاری و این خیلی خطرناک است...در شرایطی که ما اعتراضات دی‌ماه گذشته را تجربه کردیم و می‌دانیم هنوز نارضایتی‌های قابل توجهی در میان گروه‌های مختلف مردم وجود دارد، نباید بیاییم و این‌گونه احساس ناعدالتی و تبعیض را در کشور بیشتر کنیم.
ابتکار: حال این سؤال مطرح شده که اولاً چرا دستگاههای نظارتی در مدتی که فرایند اقدامات وی ادامه داشته متوجه چیزی نشده‌اند و اگر شده‌اند چرا عکس‌العمل متناسب نشان ندادند و ثانیا این فرد که تحت قرار بوده چگونه بی‌دردسر از کشور خارج شده و اینک دسترسی به او ممکن نیست.
اینک موضوع در مورد فرد دیگری است که اتهام جرایم علیه اشخاص را دارد و به‌عنوان معاونت در قتل محکوم شده مطرح است و گویا گفته شده هر چند حکم صادره علیه وی قطعی و قابل اجراست اما در دسترس نیست و معلوم نیست که کجاست لذا باید گفت که در حال حاضر هیچ منعی برای اعلام این‌که قرار صادره علیه وی چه بوده وجود ندارد و بهتر است گفته شود برای فردی که از امکانات وسیع و ارتباطات بسیاری برخوردار بوده و هست چه قراری صادر شده است. آیا قرار صادره علیه او با شدت اتهام و امکانات فرار متهم تناسب داشته یا خیر؟
چگونه ممکن است شخصی مانند محکوم‌ علیه مورد بحث، مخفی شود و در دسترس نباشد؟ توجه داریم که در برخی از موارد متهمان یا محکومان به‌نحو اعجازآمیزی ردیابی و شناسایی و دستگیر می‌شوند. چگونه ممکن است فردی با چهره شناخته شده و با روشن بودن محل‌های تردد و سکونت و سایر مشخصات غیرقابل دسترس باشد؟
اگر در این مورد امکان دستگیری و اجرای حکم منتفی شود از مواردی خواهد بود که در تاریخ قضایی باقی خواهد ماند و سؤالات بی‌جواب بسیاری را مطرح خواهد کرد.
جمهوری اسلامی: حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور: مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود، نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل رازهای سربه‌مهر فراوانی است. بدون او تاریخ قضایی ایران در طول بیش از یک دهه پنهان خواهد ماند.
ایران: کواکبیان: دستگیر نشدن مرتضوی چه حکمتی دارد؟
بازار طعنه و توئیت با کلیدواژه «سعید مرتضوی» داغِ داغ است
مصطفی کواکبیان، نماینده تهران نیز در جلسه دیروز پارلمان در تذکری شفاهی خطاب به قوه قضاییه گفت: «شما می‌گویید در عدم برخورد با احمدی‌نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی‌شود، آن ‌هم حکمتی دارد؟ آیا شما می‌خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟»

در روزنامه‌های باند حسن روحانی فساد مالی و پیوند مهره‌های دولت احمدی‌نژاد به مقامات فعلی رژیم موضوع جنگ باندی است:
آرمان:. احمدی‌نژاد 8سال هر کاری که خواست با اقتصاد، فرهنگ و سیاست و روابط خارجه ایران کرد... با این همه امروز برخی مسئولان مربوطه نسبت به‌عملکرد و تخلفات او سکوت پیشه کردند. امید می‌رود که با روشن شدن برخی از مسائل، با تخلفات رئیس دولتهای نهم و دهم و وزرایی که خطا کرده‌اند برخورد شود. زیرا بابک زنجانی به تنهایی نمی‌تواند میلیاردها دلار پول نفت کشور را به جیب بزند، قطعاً پای افراد دیگری نیز در این فساد میلیاردی در میان بوده است... به همین دلیل جامعه با دیدن این مسائل احساس تبعیض می‌کند و اعتماد خود را از دست می‌دهد.
ابتکار: نادر قاضی پور، در واکنش به ارائه گزارش تخلفات نفتی در نیروی انتظامی دولت نهم و دهم، گفت: «مقدمه این تخلفات از زمانی شروع شد که احمدی‌نژاد نفت کشور را به اشخاصی مثل بابک زنجانی داد.» او خطاب به علی لاریجانی گفت: «خواهشمند است گزارش بفرمایید تکلیف این افراد را نیز مشخص کنند.»
«اسامی کسانی که با هاله نور بودند، در این پرونده نیامده است. گزارشات تخلفات رئیس‌جمهوری وقت هم به صحن بیاید و در این مجلس به آن رسیدگی شود.»... کواکبیان، نیز در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خطاب به قوه قضاییه گفت: «شما می‌گویید در عدم برخورد با احمدی‌نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی‌شود، آنهم حکمتی دارد؟

در روزنامه ارگان خامنه‌ای حمله به باند روحانی در مورد برجام و به بهانه حمله آمریکا به سوریه موضوع اصلی است:
کیهان: شاید مهمترین نکته نهفته شده در این موشک‌پرانی‌ها! پیامی بود که حمله کنندگان قصد داشتند به گوش ایرانیان برسانند. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا که عده‌یی در کشور با روی کار آمدنش، سر و صدای زیادی به راه انداختند! ساعتهايی پس از این حمله توئیت کرد: «سوریه فقط یک سایه است، هدف اصلی ایران است.»...  اگر بپذیریم که هدف اصلی آمریکا و نوچه‌هایش از تجاوز آشکار به سوریه، خط‌ونشان کشیدن برای ایران و متحدانش بوده و این امر بدیهی را هم بپذیریم که عصر، عصر قانون جنگل است و کشورهای زورگو به قوانینی که خود تدوین کرده‌اند هم، عمل نمی‌کنند، آیا صحبت کردن از برجام 2و مذاکره بر سر توانایی‌های نظامی و موشکی‌مان از قضا با همین سه کشور! عقلانی است؟!... این‌که، در چنین دنیای بی‌رحمی، با اقتدار است که کارها پیش می‌رود نه با لبخند و دیپلوماسی و دشمن دیپلوماسی بدون قدرت و اقتدار را«ضعف» برداشت می‌کند.  این‌که، کسانی که می‌گویند «دنیای فردا، دنیای گفتمانها است نه موشکها» تا نتیجه بگیرند باید مذاکرات موشکی را هم کلید زد، یا خوش‌خیال و خام‌اندیشند یا به خیانت در میدان دشمن بازی می‌کنند، چرا که امروز، دنیای موشک است و دنیای گفتمان با کشورهایی با مختصات آمریکا، انگلیس و فرانسه تمام شده است.

کیهان: ضرورت افزایش توان موشکی کشور درس حمله غرب به سوریه
اما درباره اصل حمله موشکی، یک ملاحظه مهم وجود دارد و آن این‌که اگر سوریه به اندازه کافی، قدرت موشکی داشت، آیا آمریکا جرأت همین عقده‌گشایی کور را هم پیدا می‌کرد؟
پس از گذشت 5سال از خسارت محض برجام که دشمن اندک امتیازات ایران در این توافق را با زورگویی نداده و بارها نقض عهد کرده و خیالش راحت است که با سیاست معطل‌سازی، برجام و نتیجه‌دهی آن برای جمهوری اسلامی را مشروط به مذاکرات دیگر کرده و به تاریخ سپرده است، ساز «مذاکرات موشکی و قدرت منطقه‌ای» را کوک کرده‌اند... یک جریان غربگرا با همان دلایلی که مردم را به سمت برجام سوق دادند، در مصاحبه‌ها و اظهارنظرها و مطالب رسانه‌های همسو با غرب مذاکرات موشکی را توجیه می‌کنند. این جریان با وقاحت تمام بار دیگر موضوع احتمال وقوع جنگ را مطرح می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که باید با مذاکره برد‌ـ برد با اروپا بحث موشکی را هم هم‌چون هسته‌یی واگذار کنیم تا جنگی رخ ندهد، جالب آن‌که این ماجرا با طرح عبارت موهوم «پایان یافتن عصر موشک و آغاز گفتمان» آغاز شد و با اظهارنظرهای مکرر و متعدد طیف غربگرا در داخل کشور ادامه یافت
در واقع حماقت راهبردی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله به سوریه نشان داد برخلاف نسخه‌پیچی جریان نفوذی و حرفی که در دهان برخی سیاسیون گذاشتند مبنی بر این‌که روزگار فردا، روزگار گفتمان هاست نه موشکها، روزگار اتفاقا، روزگار توسعه ظرفیت بازدارنده توان موشکی است. به یقین اگر سوریه توان موشکی ایران را داشت، آمریکا و متحدانش جرأت نمی‌کردند چنین گستاخانه و با بهانه‌یی واهی و ساختگی، دست به حمله موشکی بزنند. اما با همه اینها، خطای بزرگ آمریکا، مشت خط نفوذ را باز و برجام موشکی را هوا کرد... آنها که آمریکا و غرب را بزک می‌کردند و نمایش قدرت نظامی و انجام رزمایش و رونمایی از شهرهای موشکی را ماجراجویی می‌خواندند، باید تئوریهای باطل خود را که در بساط هیچ سیاستمدار دنیادیده‌ای پیدا نمی‌شود، پالایش کنند و به دور بریزند. باید موشک داشت، فراوان هم باید داشت، توسعه هم باید داد و به رخ دشمن کشید، این، کم‌هزینه‌ترین روش بازدارندگی است.

ارگان خامنه‌ای از محدودیتهای جدید علیه نظام خبر داده است:
کیهان: جنجالهای پیوستن ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار «FATF» هر روز ابعاد تازه تری به خود می‌گیرد.
در تازه‌ترین تحول پس از آن‌که گروه ویژه اقدام مالی بار دیگر تعلیق محدودیت‌های مالی ایران را اواخر سال گذشته به امضا رساند، 9خواسته اساسی از کشورمان مطرح کرده که در صورت عدم پیاده‌سازی این 9خواسته تا ژوئن 2018، این کارگروه تصمیمات تازه تری علیه ایراد اتخاذ خواهد کرد؛ تصمیماتی که می‌تواند گره تبادلات بانکی ایران با خارج از کشور را پیچیده‌تر از هر زمان دیگری کند.
حال بر اساس دستورالعملی که این کارگروه برای ایران منتشر کرده، دولت موظف است:
نخست، برای شبکه‌هایی که اقدام به تأمین مالی آن‌چه این کارگروه تروریست می‌خواند، مجازات در نظر بگیرد.
به‌طور شفاف‌تر منظور FATF آن است که دولت بانکهایی را که روابط مالی با تروریست‌ها(بخوانید جبهه مقاومت) دارد مجازات کند.
دوم، دولت ایران باید دارایی گروه‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل آنان را تروریست می‌خواند مسدود و مصادره کند.
سوم، دولت موظف است عملکرد سازمانهای مالی را مطابق دستور العمل‌ها کنترل و رهگیری کند.
چهارم، دولت باید به واحدهای نظارت مالی در این سیستم استقلال عملکرد بدهد.
پنجم، دولت باید امکان شناسایی تراکنش‌های مالی بدون مجوز را فراهم کند.
ششم، دولت باید کنوانسیون پالرمو در خصوص جرايم سازمان‌یافته فراملی را به مرحله اجرا دربیاورد و امکان همکاریهای حقوقی در این خصوص را فراهم کند.
هفتم، دولت باید اطمینان حاصل کند که مؤسسات مالی اطلاعات کامل واریز کننده و دریافت کننده وجوه را درج می‌کنند.
هشتم، دولت باید مجازات گسترده‌تری را برای نقض‌کنندگان مفاد FATF در نظر بگیرد. نهم، دولت باید از وجود رویه‌های مناسب و قانون برای مصادره اموال خاطیان اطمینان حاصل کند.
FATF سپس بار دیگر با اشاره به این‌که ایران هنوز به‌طور کامل دستورالعمل‌ها را اجرایی نکرده به اعضای خود توصیه کرده در روابط مالی با ایران از دستورالعمل‌های صادره توسط این نهاد پیروی کنند.
حال با مشاهده این 9خواسته به خوبی مشخص است که مهم‌ترین خواسته FATF به‌طور خاص دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های مالی است که این خود نقض‌کننده اصلی حق حاکمیت ایران است و می‌تواند زمینه ایجاد چالش تازه برای کشور شود... جنجالهای پیوستن ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار «FATF»هر روز ابعاد تازه تری به خود می‌گیرد.
در تازه‌ترین تحول پس از آن‌که گروه ویژه اقدام مالی بار دیگر تعلیق محدودیت‌های مالی ایران را اواخر سال گذشته به امضا رساند، 9خواسته اساسی از کشورمان مطرح کرده که در صورت عدم پیاده‌سازی این 9خواسته تا ژوئن 2018، این کارگروه تصمیمات تازه تری علیه ایراد اتخاذ خواهد کرد؛ تصمیماتی که می‌تواند گره تبادلات بانکی ایران با خارج از کشور را پیچیده‌تر از هر زمان دیگری کند.
حال بر اساس دستورالعملی که این کارگروه برای ایران منتشر کرده، دولت موظف است:
نخست، برای شبکه‌هایی که اقدام به تأمین مالی آن‌چه این کارگروه تروریست می‌خواند، مجازات در نظر بگیرد.
به‌طور شفاف‌تر منظور FATF آن است که دولت بانکهایی را که روابط مالی با تروریست‌ها(بخوانید جبهه مقاومت) دارد مجازات کند.
دوم، دولت ایران باید دارایی گروه‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل آنان را تروریست می‌خواند مسدود و مصادره کند.
سوم، دولت موظف است عملکرد سازمانهای مالی را مطابق دستورالعمل‌ها کنترل و رهگیری کند.
چهارم، دولت باید به واحدهای نظارت مالی در این سیستم استقلال عملکرد بدهد.
پنجم، دولت باید امکان شناسایی تراکنش‌های مالی بدون مجوز را فراهم کند.
ششم، دولت باید کنوانسیون پالرمو در خصوص جرايم سازمان‌یافته فراملی را به مرحله اجرا دربیاورد و امکان همکاریهای حقوقی در این خصوص را فراهم کند.
هفتم، دولت باید اطمینان حاصل کند که مؤسسات مالی اطلاعات کامل واریز کننده و دریافت کننده وجوه را درج می‌کنند.
هشتم، دولت باید مجازات گسترده‌تری را برای نقض‌کنندگان مفاد FATF در نظر بگیرد. نهم، دولت باید از وجود رویه‌های مناسب و قانون برای مصادره اموال خاطیان اطمینان حاصل کند.

FATF سپس بار دیگر با اشاره به این‌که ایران هنوز به‌طور کامل دستورالعمل‌ها را اجرایی نکرده به اعضای خود توصیه کرده در روابط مالی با ایران از دستورالعمل‌های صادره توسط این نهاد پیروی کنند.
حال با مشاهده این 9خواسته به خوبی مشخص است که مهم‌ترین خواسته FATF به‌طور خاص دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های مالی است که این خود نقض‌کننده اصلی حق حاکمیت ایران است و می‌تواند زمینه ایجاد چالش تازه برای کشور شود.
نکته مهم دیگر آنجاست که ایران طبق این توافقنامه متعهد خواهد شد 23فرد و 61نهادی را که در قطعنامه 2231تحت تحریم هستند، تحریم کند. شاخص‌ترین این افراد حاج قاسم سلیمانی است! علاوه بر این برنامه موشکی ایران نیز جزو این تحریم‌ها قرار دارد.

در روزنامه‌های حکومتی وضعیت ارز و بحران اقتصادی موضوع هشدار نسبت به واکنش اجتماعی و جنگ باندی است:
جهان صنعت: ‌بحران بی‌اعتمادی
این سال‌ها اخباری که از وضعیت بانکها منتشر شده نشانگر بحرانی اساسی بوده است؛ هم به‌لحاظ وجود فساد گسترده و هم به‌دلیل سیاست‌های نادرست. نتیجه همه اینها شده است بی‌اعتمادی گسترده به نظام اقتصادی و به‌ویژه بخش بانکی آن.
در اتفاقات دو هفته اخیر ارز، این بی‌اعتمادی به اوج خود رسید. حتی بخشی از مردم نگران از دست رفتن سپرده‌هایشان شدند.
نهادهایی که باید آرامش را به مردم تزریق کنند خود به اصلی‌ترین تهدیدکنندگان آنها بدل شده‌اند. شاید مهم‌تر از بحران اقتصادی در این کشور، فروریختن دیوار اعتماد نگران‌کننده باشد.

جمهوری اسلامی: بالاتر از منافع جناحی
عده‌يی در داخل کشور با توطئه چینی اقتصادی و عده‌یی نیز با توطئه‌های تبلیغاتی و تهدید و ارعاب تلاش می‌کنند دولت را نه تضعیف بلکه ساقط کنند. پشت پرده مسائل ارزی در هفته گذشته اگر با جزئیات و به‌روشنی برای مردم تشریح شود، مشخص خواهد شد چه دست ‌های آلوده‌ای درحال توطئه چینی علیه دولت هستند. در کنار این عناصر، کسانی هم با دمیدن در بوق‌های تبلیغاتی برای برپا کردن یک جنگ روانی تلاش بی‌سابقه‌ای کردند تا زمینه را برای استعفای رئیس‌جمهور و سقوط دولت فراهم سازند.
نکته‌ای که عقلای کشور و سران جناح‌ها باید به آن توجه کنند این است که همه باید منافع ملی و مصالح عمومی را بر منافع جناحی ترجیح بدهند.
راهکارهای دیگر از قبیل توطئه چینی‌های اقتصادی، فشارهای روانی و تهدید و ارعاب، اولاً راه به جایی نخواهند برد و ثانیاً اگر مؤثر واقع شوند به نفع دشمن مشترک و به زیان نظام جمهوری اسلامی خواهد بود... اگر تقابل جای تعامل را بگیرد، فقط دشمن است که به اهداف خود خواهد رسید و کشور و ملت دچار خسران خواهند شد

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید