۱۳۹۷ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

امانوئل ماکرون: ترامپ احتمالاً توافق اتمی با رژیم ایران را کنار خواهد گذاشت



امانوئل ماکرون: ترامپ احتمالاً توافق اتمی با رژیم ایران را کنار خواهد گذاشت


هیل نشریه کنگره آمریکا 6 اردیبهشت97:
امانوئل ماکرون روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت ترامپ به‌عنوان بخشی از یک ”استراتژی افزایش تنش ” از توافق اتمی با رژیم ایران خارج خواهد شد.
ماکرون گفت: "نظر من این است که او بدلایل داخلی، با تصمیم خودش از این توافق دست خواهد کشید"...
اظهارات ماکرون نشان‌دهنده ناتوانی وی در تغییر نظر ترامپ در مورد این توافق در جریان سفرش به ایالات متحده می‌باشد.
رهبر فرانسه که رابطه خوبی با پرزیدنت ترامپ برقرار کرده است،  الآن احتمالاً متمرکز عواقبی که اقدام ترامپ برخواهد انگیخت، خواهد شد.
ماکرون گفت دیدار وی از ایالات متحده بلحاظ پیشبرد یک چهارچوب بالقوه در مورد ایران و ایالات متحده بعد از فروپاشی احتمالی توافق اتمی یک موفقیت بوده است. او همچنین پیش‌بینی کرد ایالات متحده به‌دنبال خروج از توافق اتمی اقدام به اعمال ” تحریمهای شدیدی” علیه ایران خواهد کرد...
تأکید ماکرون بر تکمیل توافق اتمی
روز چهارشنبه 5اردیبهشت 97 امانوئل  ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و مهمترین زمینه‌های همکاری فرانسه و آمریکا را مورد اشاره قرار داد. وی در مورد ایران و موضوع برجام گفت:  دربارهٴ (رژیم) ایران، هدف ما روشن است: (رژیم) ایران هرگز نباید هیچ‌گونه تسلیحات اتمی در اختیار داشته باشد. نه الآن، نه 5سال دیگر، نه 10سال دیگر، بلکه هرگز! توافق اتمی با رژیم ایران  به همه نگرانی‌ها و همه نگرانی‌های مهم پاسخ نمی‌دهد. این واقعیت دارد. ولی ما نباید آن‌را در حالی رها کنیم بدون این‌که چیز قوی‌تری به‌جای آن در اختیار داشته باشیم. این موضع من است. به همین دلیل فرانسه از برجام خارج نخواهد شد، چون آن‌را امضا کرده‌ایم. چیزی که همراه با رئیس‌جمهور شما تصمیم گرفتیم این است که می‌توانیم روی یک   توافق جامع‌تر کار کنیم که به همهاین نگرانی‌ها پاسخ می‌دهد. به همین دلیل ما باید روی این توافق جامع‌تر کار کنیم که همان‌طور که دیروز با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت کردیم، بر اساس 4ستون باشد. مفاد توافق موجود، به‌خصوص اگر تصمیم به خروج از آن بگیرید، مسئلهٴ بعد از سال 2020-2025 تا مطمئن شویم که هرگز هیچ‌گونه فعالیت اتمی توسط (رژیم) ایران صورت نخواهد گرفت، مهار نفوذ نظامی رژیم ایران در منطقه و مانیتورینگ فعالیت بالستیک. به‌نظرم این چهار ستون که در برابر مجمع عمومی سازمان ملل هم در سپتامبر گذشته آن‌را ابراز کردم، (ستون‌هایی) هستند که نگرانی‌های مشروع ایالات متحده و متحدان ما در منطقه را در بر می‌گیرند.

تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.