۱۳۹۷ فروردین ۱۷, جمعه

ایران - قیام -رادیو آلمان :تظاهرات اهواز هرروز گسترده تر میشود



ایران - قیام -رادیو آلمان :تظاهرات اهواز هرروز گسترده تر میشود 


تظاهرات در اهواز
رادیو آلمان گزارش داد: ‌با ورود تظاهرات مردمی در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان به هفته دوم و گسترده‌تر شدن دایره اعتراضات، روند دستگیریهای مدافعان حقوق بشر و مردم عادی در شهرهای خوزستان نیز بالا گرفته است. شمار دستگیرشدگان میان ۱۰۰تا ۱۶۰نفر است.
نهادهای حقوق بشری تاکنون بازداشت ۱۰۰نفر را در دومین هفته از اعتراضات مردم عرب اهواز ثبت کرده‌اند. با این حال برخی رسانه‌های محلی و بین‌المللی تعداد بازداشت‌شدگان را تا ۱۶۰نفر نیز اعلام کرده‌اند.
 دستگیری به جرم الله‌اکبر
 ستار، یکی از جوانان ساکن منطقه رفیش اهواز درباره دستگیریهای روزهای اخیر   گفت: «برادرم را جلوی چشمم بازداشت کردند. پدرم هر کاری کرد، مامورها برادرم را رها نکردند. ما کاری به کسی نداریم. حواسمان هم هست که کسی دست به تخریب چیزی نزند تا بهانه دستشان ندهیم. تنها کاری که می‌کنیم، شعار دادن است. آنها در تلویزیون به ما بی‌احترامی کردند و ما می‌خواهیم که از ما عذرخواهی شود. حالا هم که عذرخواهی نمی‌کنند، شعار الله‌اکبر سر می‌دهیم ولی انگار با الله‌اکبر هم مشکل دارند.
 رادیو آلمان افزود:‌ علاوه بر دستگیریها، ضرب‌وشتم، شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور نیز از سوی نیروهای امنیتی به سمت مردم گزارش‌شده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در شهرهای اهواز، ماهشهر و کوت‌عبدالله و همچنین مناطق عین۲، کوی علوی و خیابان نادری اهواز، نیروهای امنیتی گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به سوی مردم شلیک کرده‌اند.

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید