۱۳۹۷ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

جلسه سران سه‌قوه نظام؛ نمایش وحدت در اوج جنگ قدرت


نمایش وحدت در اوج جنگ قدرت

جلسه سران سه‌قوه نظام؛ نمایش وحدت در اوج جنگ قدرت

در بحبوحهٔ بحرانهای گریبان‌گیر نظام و اوج جنگ و جدال دو باند که یکدیگر را بدتر از جاسوس می‌نامند و به حذف و تصفیه تهدید می‌کنند، ناگهان خبر جلسه وحدت‌بخش سران سه‌قوه نظام در بوقهای رسانه‌های حکومتی دمیده شد و چنان از خواص این جلسه گفتند که گویا کلید باز کردن قفل بحرانهای نظام پیدا شده و از فردا این نظام است طاووس علیین شده!
تلویزیون رژیم در روز ۲اردیبهشت اظهارات روحانی را پخش کرد که می‌گفت: «جلسه جلسه مبارکی بود تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم و انشالله این‌گونه جلسات باز هم در سال جاری ادامه خواهیم داد». و آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قضاییه خامنه‌ای هم گلابی وحدت سران سه‌قوه نظام را وعده داد و گفت: «ما می‌دانیم بزرگترین مسائل امروز حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است و قوه قضاییه انشالله در بحث امنیت اقتصادی کمک خواهد کرد در صحنه خواهد بود. با همکاری دولت محترم و مجلس انشالله طرح‌هایی را برای این مسأله ارائه خواهد کرد». پاسدار علی لاریجانی هم در همین برنامه تلویزیونی یک دهن روضهٔ وحدت خواند و افاضه فرمود: «وحدت چیزی است که همه قوا بهش توجه بکنند،  بحث شد خوشبختانه نگاهها خیلی نزدیک است به هم برای حل».
معلوم نیست این حرفها و ادعاهای سران سه‌قوه نظام در مورد وجود انسجام و هماهنگی بین قوا را باور کنیم یا شلیک‌های بی‌امان تلویزیون رژیم و کیهان خامنه‌ای به روحانی را که اشارهٔ سربسته‌یی به فساد و دزدی در سپاه کرده بود و البته بعد از آن از طریق سخنگوی دولتش غلط کردم گویی کرد.
تلویزیون رژیم در روز ۲اردیبهشت با اشاره‌های پنهان و آشکار به روحانی و باندش نسبت به «برخی زمزمه‌های تفرقه افکنانه درباره پاسداران»  هشدار داد و افزود: «بعضی‌ها در داخل و این رسانه‌ها(ی خارجی) خواستند ۲بازوی دفاعی و نظامی ایران را از هم جدا کنند البته این‌بار فرمانده ارتش خط تفرقه را تخریب کرد». تلویزیون رژیم سپس مجیز‌گویی‌های سرکردهٔ ارتش تحت‌امر خامنه‌ای از سپاه را پخش کرد از جمله گفت: «اگر سپاه نبود انقلاب نبود این یک واقعیتی است».
کیهان خامنه‌ای روز ۲اردیبهشت در حمله کم‌سابقه‌یی روحانی را با جاسوس «رژیم صهیونیستی» یکی کرد و نوشت: «تفاوتی نمی‌کند که حمله به سپاه پاسداران با گرای یک جاسوس در پادگان تی‌فور و توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صورت گیرد و یا با تنظیم ترتیبات توسط عوامل نفوذی در یک مراسم نظامی و توسط یک مقام مسئول ایرانی صورت گیرد... و سپاه به اموری نظیر مداخله در منطقه ممنوعه سیاسی و یا آلوده‌شدن به اختلاس و... متهم می‌گردد...».
خبرگزاری سپاه پاسداران در روز ۲اردیبهشت توضیحات نوبخت سخنگوی دولت روحانی در خصوص غلط کردن گویی روحانی را به‌خاطر اظهاراتش در روز ارتش انعکاس داد و نوشت: «رئیس‌جمهور برای حل مشکلات کشور بارها خواستار نقش‌آفرینی سپاه شده است». با این وجود این غلط کردم روحانی کفایت نکرد و کیهان خامنه‌ای بار دیگر در روز سوم اردیبهشت با حمله به روحانی نمایش کاملی از جنگ گرگها در رأس حاکمیت آخوندی را به نمایش گذاشت و باند روحانی را متهم به « عقده‌گشایی هم‌زمان و هماهنگ علیه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه، قوه قضاییه، سازمان بازرسی،  وزارت اطلاعات و...» کرد و تصریح کرد هدف از این حملات «در خوشبیانه‌ترین احتمال... لاپوشانی بی‌کفایتی» دولت روحانی است
بی‌علت نیست که سردمداران و مهره‌های رژیم هم نسبت به اثربخشی این‌گونه نمایشهای وحدت سران سه‌قوه ابراز تردید می‌کنند:
روزنامه حکومتی شرق ۳اردیبهشت نوشت: «علی مطهری در حاشیه این نشست به خانه ملت گفته اگر این جلسات به شکل تشریفاتی نباشد مفید است».
لعیا جنیدی مشاور حقوقی روحانی نیز گفت: « برنامه‌ریزی برای پیشبرد امور... با یک جلسه محقق نمی‌شود».
محمدرضا تابش نایب‌رئیس فراکسیون امید در مجلس ارتجاع هم گفت: «مسئولان نباید صرفاً بیان‌کننده مشکلات باشند. بلکه باید از قدرت فهم این‌که مشکلات چگونه به وجود آمده‌اند و چگونه آنها را باید حل کرد، برخوردار باشند».(روزنامه حکومتی ایران – ۳اردیبهشت)
به این ترتیب آن‌چه از این به صحنه آمدن چنته نظام را پر می‌کند جنگ گرگها در اوج و اذعان به نمایش پوشالی وحدت در عین ناکارآمدی نظام است که مهره‌های ریز و درشت به آن اقرار کرده‌اند.


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.