۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

ایران - وحشت مهر ه ها وکارگذاران ولایت فقیثه :روزهای سختی در پیش است!!!




ایران - وحشت مهره  ها وکارگذاران ولایت فقیثه :روزهای سختی در پیش است!!!

هراس از شرایط سخت

ایران - وحشت مهر ها وکارگذاران ولایت فقیثه :روزهای سختی در پیش است!!!


هراس از شرایط سختی که در سطح منطقه‌یی و در سطح بین‌المللی پیش روی حکومت آخوندی قرار دارد، بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های آن را فراگرفته است.
از این جهت است که در شرایط کنونی آنها با صراحت بیشتری بر ضرورت خوردن جام‌زهر‌های دیگر و کوتاه‌آمدن از سیاست مداخله‌گرانه در منطقه  تأکید می‌کنند.
 هم‌چنین  آنها  با صراحت بیشتری خواهان کوتاه‌آمدن رژیم  در برابر شرایط آمریکا و کشورهای اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در زمینه سیاست منطقه‌یی و موشکی هستند.
سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۱فروردین ۹۷با عناوینی نظیر «ایران در محاصره مناطق پرفشار امنیتی، برنامه‌یی برای جبران ناموازنه استراتژیک نداریم»، خواهان مذاکره و کوتاه‌آمدن آن در زمینه‌های مورد اختلاف با آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه است.
این رسانه حکومتی تنها راه‌حل برای نجات حاکمیت  و خروج از بحران با جامعه جهانی و کشور‌های منطقه را مذاکره می‌داند: «به‌رغم فقدان هر گونه مانع حقوقی برای حفظ و توسعه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و نظر به شرایط خاص و منطق تعامل بین‌المللی، به‌ویژه در آستانه «وضعیت بحران استراتژیک»، و وجود تمایز میان «معامله» با «مذاکره»، و قائل بودن مشروعیت برای مذاکره با طرف‌های مشروع، اصل استفاده از ابزار مذاکره در مناسبات بین‌المللی را نباید مردود دانست».
فریدون مجلسی از دیپلوماتهای سابق رژیم در اهمیت جام‌زهر برجام می‌گوید: «اگر برجام نبود نابود می‌شدیم».
این مهره باند روحانی در زمینه مسایل منطقه‌یی و برنامه موشکی با صراحت اذعان می‌کند که رژیم باید خودش را با جامعه جهانی تطبیق بدهد و از مواضع کنونی‌اش کوتاه بیاید: «موضوع این است که در ایران ما تصور می‌کنیم که دنیا باید خود را با ما تطبیق دهد در حالی‌که ما باید خودمان را با دنیا تطبیق دهیم، دنیا بزرگتر از ماست. اگر ما با دنیا در تعامل بودیم به‌جای انزوا، اصلاً این موضوع مطرح نمی‌شد. وقتی در بعضی شعارها پافشاری می‌کنیم و در نابود کردن بر یک کشور خاص تأکید می‌کنیم، وقتی شعارها همه در این جهت است که برایمان جنبه تقدس پیدا کرده و قابل بازگشت هم نیست، باید بهایش را بپردازیم». (سایت رویداد ۲۴- ۱۱فروردین ۹۷)
سایت حکومتی دیپلوماسی ایرانی ۱۱فروردین نیز تأکید می‌کند که در زمینه سیاست منطقه‌یی به‌ویژه در مورد مسأله یمن نظام باید عقب‌نشینی کند: «باید یک سری اقدامات را خودمان و دستگاه سیاست خارجی‌مان دنبال کند. به نظر می‌رسد دم‌دست‌ترین اقدام برای کاهش تنشها با کشورهای عربی حل بحران یمن است. ما باید هر چه سریعتر فکری برای پایان دادن به جنگ یمن کنیم. باید پرونده بحرین به سمتی پیش برود که بحران سیاسی در این کشور مهار و تهدید امنیتی که حاکمیت این کشور احساس می‌کند، رفع شود. دنیا شاهد روزهای متفاوتی خواهد بود. اتخاذ سیاست‌های صحیح در بزنگاههای دیپلوماتیک می‌تواند بسیاری از تهدیدها را مهار یا حتی تبدیل به فرصت کند. اما شاید روزهای سخت بیش از همه در انتظار ایران باشد».
مصطفی تاج‌زاده از مهره‌های مهم دولت آخوند خاتمی با صراحت بیشتری از سایر همگنانش بر ضرورت خوردن جام زهرهای دیگر تأکید می‌کند: «الان وقت آن است که راه حلهایمان را هم رقیب بپذیرد راه‌حل مان هم خیلی روشن است. دو تا چیز هم بیشتر نیست راه‌حل ما در داخل باز کردن فضاست و در خارج هم این است که به سرعت برویم به سمت برجام‌های منطقه‌یی».
واقعیت این است که نظام آخوندی در بن‌بست همه‌جانبه‌یی اسیر است و به همین دلیل رسانه‌ها و مهره‌های نظام برای خروج از این بن‌بست چوب چه کنم به دست گرفته و راه‌حل‌های جام‌زهری ارائه می‌دهند.
 بن‌بستی که  برای خروج از آن به‌طور آشکار مرز سرخ‌ها را زیر پا می‌گذارند، امری که تاکنون از طرف علی خامنه‌ای و باندش عبور از آن به‌مثابه ضعف و ذلت تلقی می‌شد.
اکنون این سؤال مطرح می‌شود که به فرض این‌که نظام آخوندی به این توصیه‌ها عمل کند آیا تمامی مشکلاتش در زمینه روابط خارجی حل خواهد شد؟
طبعا پاسخ به این سؤال منفی است، زیرا به‌محض این‌که رژیم به این توصیه‌ها عمل کند و جام‌زهرهای دیگر را بنوشد، هم‌چنان که به کرات سردمداران آن و به‌طور مشخص شخص خامنه‌ای اذعان کرده‌اند، «تنزل بی‌پایان» شروع می‌شود. واقعیتی که با توجه به شرایط انفجاری جامعه آن هم بعد از قیام دیماه، ضریب می‌خورد.
بنابراین با توجه به شرایط بحرانی داخلی و تاثیر متقابل آن روی سیاست منطقه‌یی و بین‌المللی، تصمیمات خارجی رژیم لاجرم متأثر از وحشتی است که نسبت به قیام در داخل دارد.
اما از آنجا که نظام ولایت از هر نظر در بن‌بست است و روز به روز هم وضعیت آن تشدید می‌شود، هر راهی را که اختیار کند، گریزی از سرنوشت محتومی که به دست مردم و مقاومت مردم ایران برایش رقم خواهد خورد نخواهد داشت.


ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید