۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

پمپئو:‌ برجام تغییر نکند، دونالد ترامپ تمایلی به ادامه آن ندارد




پمپئو:‌ برجام تغییر نکند، دونالد ترامپ تمایلی به ادامه آن ندارد


مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بروکسل گفت دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده هنوز تصمیم قطعی در مورد حضور در توافق اتمی ایران نگرفته ولی اگر تغییرات شاخصی در آن به وجود نیاید، تمایلی به حضور در برجام ندارد.
آقای پمپئو روز جمعه و پس از جلسه وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو با اشاره به برجام گفت:‌ «هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. تیم ما دراین باره دارد کار می‌کند. مطمئنم مذاکرات متعددی درباره خواسته رئیس جمهور که به صراحت آن را اعلام کرده است، در پیش خواهیم داشت.»
وی افزود: «در ضورتی که توافق اتمی به شکل جدی اصلاح نشود، و معایب و کاستی‌هایش برطرف نشود، به نظر نمی‌رسد رییس جمهوری آمریکا بخواهد تمایلی به ادامه حضور در برجام داشته باشد.»‌
دونالد ترامپ که همواره از منتقدان جدی توافق هسته‌ای ایران بوده، دی ماه سال گذشته گفت که انتظار دارد متحدان آمریکا «معایب و نواقص فاجعه‌بار» برجام را اصلاح کنند وگرنه او حاضر نیست تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند و حتی از این توافق کنار خواهد کشید.
رییس جمهوری آمریکا تا ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) مهلت داده که «نقایص برجام» اصلاح شود، در غیر این صورت تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید نخواهد کرد.
در کنار ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی هم از مخالفان جدی توافق اتمی موسوم به برجام با ایران هستند.
امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه در مورد این توافق با دونالد ترامپ گفت‌وگو کرده و در جریان سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت که «فرانسه از برجام کنار نمی‌رود، چون آن را امضا کرده است.»‌
آقای مکرون همچنین در جیک سخنرانی دیگر پیش‌بینی کرد که ترامپ با توجه ملاحظات داخلی، «خود را از این توافق خلاص کند.»
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم در واشینگتن به سر می‌برد و گفته شده بحث توافق اتمی ایران در صدر مسائلی است که او قرار است با دونالد ترامپ در مورد آن صحبت کند. صبح دو جمعه دو طرف دیدار کرده و ناهار را هم با هم صرف کردند.
دیگر کشورهای حاضر در توافق اتمی موسوم به برجام، خواهان حفظ و اجرای آن هستند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هشدار داده جلوی هرگونه خرابکاری در مورد برجام را خواهد گرفت.
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران به اعمال هرگونه تغییر احتمالی در برجام، هشدار داده و از آن انتقاد کرده است.
تهران  #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید.