۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۱, سه‌شنبه

تحولات ایران :تر س از اعتراضات وقیام وبکارگیری شیوه همیشگی رژیم سرکوب وزندان






تحولات ایران :تر س از اعتراضات وقیام وبکارگیری شیوه همیشگی  رژیم سرکوب وزندان
ترس از اعتراضات و سرنگونی: کارگزاران رژیم؛ ترس و وحشت خود را از واقعیت انفجاری کنونی جامعه که هر روز در نقاط مختلف ایران به اشکال مختلف و در اعتراضات؛ اعتصابات و تجمعات مختلف (کازرون؛ اصفهان؛‌ ورزنه؛ بانه؛ غارت شدگان موسسات مالی مختلف؛ کارگران کارخانه های مختلف و.) بارز میشود؛ ابراز می کنند.
به گوشه ای از این اظهارات وحشت آلود اشاره میکنیم:

آخوند فاضل میبدی از حوزه علمیه قم گفت «تحولات اجتماعی و سیاسی تاریخ کشور؛ پر از آتشهای نهفته هست؛ آتشهایی که در یک لحظه همه را غافلگیر میکند. شاهدان ماجرا و مالکان (پلاسکو) فکر میکردند آتش داخل آن مهار شده و خطر از بین رفته، اما غافل از آتش نهفته درونش بودند. اما زمانی که ساختمان در میان نگاههای بهت زده ناظران فرو ریخت، تازه قدرت آتش پنهان درون آن مشخص شد. واقعیت اینست که در شرایط فعلی هم درون جامعه ما لبریز از این آتشهای نهفته است».
آخوند جوادی آملی از مراجعه قم گفت «ملت ما را به دریا خواهد ریخت». رحمانی فضلی وزیر کشور «باید تغییرات نسل و تحولات اجتماعی درون جامعه را به عنوان یک واقعیت بپذیریم».
سرکوب:
- امیر مهدی جلایری عضو حزب اراده ملت شاخه خراسان جنوبی و مدیر چند کانال تلگرامی در سال۹۵ با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق نشر اکاذیب به ۲سال حبس تعزیری محکوم شد. وی پس از چندین ماه نگهداری در انفرادی و بند ۱۰۱ و ۱۰۳ زندان بیرجند، به تازگی به بند کارگری این زندان منتقل شده و مسئولان زندان به وی کار اجباری با اعمال شاقه تحمیل میکنند.
- ابراهیم شاهوزهی که ۴سال است به اتهام قتل در بند۳ زندان مرکزی زاهدان نگهداری میشود از ضعف بینایی رنج میبرد و به درخواستهای وی برای رسیدگی پزشکی توجه نشده است.
- حدود ۶۰نفر از بازداشت شدگان درگیریهای خیابان گلستان در تهران در قرنطینه زندان تهران بزرگ محبوس هستند. قرنطینه تهران بزرگ فاقد آب آشامیدنی و آب گرم و بسیار کثیف و غیربهداشتی و پر از شپش است. بازداشت شدگان بدلیل شرایط غیرانسانی و غیربهداشتی این محل؛ به بیماریهای پوستی و کلیه مبتلا شده اند. آنها محروم از ملاقات بوده و امکان گرفتن وکیل هم ندارند. یکی از ابزار شکنجه بازداشت شدگان وجود پروژکتور روشن به صورت شبانه روزی در بازداشتگاه و نبود ساعت خاموشی است که آرامش روحی را از آنان گرفته است. یکی از بازداشت شدگان در تماس تلفنی به خانواده خود اطلاع داده که هر روز ۱۳قرص به آنها داده میشد که بازداشت شدگان از مشخصات قرصها بی اطلاع بودند و در نهایت با فشار بسیار زیاد و اعتراض؛ خوردن آنها را قطع کردند.
- در حال حاضر بیش از ۶۵درصد زندانیان در زندان گوهردشت کرج محکومینی هستند که حکم قصاص دارند و در انتظار اعدام هستند. در بند۲ زندان گوهردشت معروف به دارالقرآن در حال حاضر ۱۶۰نفر محبوس هستند که از میان این تعداد ۱۲۰تن حکم قصاص دارند. همچنین در بند۵ این زندان؛ معروف به بند جوانان در 3سالن جمعا ۱۸۰زندانی محبوس هستند که از این تعداد ۸۰نفر حکم قصاص دارند. تمامی  این ۸۰زندانی بین ۲۰ تا ۲۵سال سن دارند.
- مسئولین زندان تهران بزرگ از پیگیری و اعزام زندانی سیاسی علی معزی به بیمارستان و دکتر متخصص خودداری میکنند. علی معزی بیماری کلیه و مثانه و پروستات دارد. از 6ماه قبل تاکنون مسئولین زندان بارها از اعزام وی به بیمارستان و دکتر متخصص به بهانه های گوناگون مانند اینکه باید هزینه درمان را خودت بدهی یا باید با لباس زندانی برای معالجه بروی و امثالهم خودداری کردند. علیرغم درخواست وی برای اعزام به بیمارستان تاکنون هیچ پاسخی از سوی مقامات زندان به این زندانی سیاسی  داده نشده و در بلاتکلیفی قرار دارد. وی با پوشیدن لباس زندان برای رفتن به بیمارستان و درمان پزشکی مخالف است و از اجرای آن امتناع میکند.

- زندان تهران بزرگ در شروع سال جدید با افزایش بیسابقه زندانیان روبروست. سالنهای تیپ۲ در زندان تهران بزرگ تا چندی قبل ۱۳۰زندانی را در خود جای داده بود؛ اما اکنون بالغ بر ۱۸۰زندانی در این محل محبوس هستند. به اکثر سالنهای تیپ1 و تیپ2 این زندان بطور تصاعدی زندانی اضافه شده است. سال۹۶ نزدیک به 12هزار زندانی در این زندان بوده؛ اما در حال حاضر بیش از 14 هزار زندانی دارد. زندانیان این زندان برغم گرما؛ روزانه با قطعی یا کم فشار بودن مکرر آب روبرو هستند.




اعتراضات در کازرون: روز جمعه 7اردیبهشت هزاران نفر از مردم کازرون در میدان شهدا (میدان اصلی شهر)؛ تجمع کردند و سپس به طرف محل نماز جمعه راهپیمایی کردند. مردم بعد از رسیدن به محل نماز جمعه شروع به شعار دادن علیه رژیم کردند. آنها خواستار حضور استاندار کازرون جهت پاسخگویی به خواسته ‌شان شدند. مردم شعار میدادند: «غیرت کازرونی؛ همینه همینه»؛ «مسئول غیربومی؛‌ نمیخوایم؛ نمیخوایم».
اعتصاب بازاریان و کسبه شهرهای کردی: بازاریان و کسبه در شهرهای مختلف کردستان (بانه؛ جوانرود؛ مریوان؛ سقز؛ اورامانات؛ سردشت؛‌ بوکان؛ پیرانشهر؛ مهاباد) به اعتصاب و اعتراضات خود نسبت به بستن مرزها و بالا رفتن عوارض؛ ادامه دادند. در بانه 8اردیبهشت چهاردهمین روز متوالی اعتصاب بازاریان و کسبه پشت سر گذاشته شد.
تحصن کشاورزان: 4اردیبهشت تحصن کشاورزان محروم شرق اصفهان در اعتراض به ندادن حق ‌آبه از سوی رژیم وارد شصت و نهمین روز خود شد. استاندار اصفهان که به منطقه تحصن کشاورزان رفته بود؛ مانند دیگر کارگزاران و عوامل حکومتی هیچ پاسخی به کشاورزان برای حل این مشکل نداد و اجازه هم نداد که کشاورزان حرفشان را بزنند.
حرکت اعتراضی در روستای گردیک:‌ ساکنین روستای گردیک از توابع منطقه مرگور در بخش سیلوانه در استان ارومیه در اعتراض به استخراج معدن خاک سفید از نوع دولومیت توسط یک فرد مورد حمایت ارگانهای نظامی در این روستا، اقدام به آتش زدن کانکسهای این معدن کردند. پس از آتش زدن کانکسهای معدن، نیروهای اطلاعاتی به این روستا یورش برده و 17تن از ساکنین این روستا را بازداشت کرده و با خود بردند.
گسترش تجمعات رانندگان آژانسهای تهران: اعتراضات رانندگان آژانس تهران نسبت به نرخ جدید آرم طرح ترافیک مقابل شورای شهر که از 28فروردین آغاز شده، با پیوستن رانندگان وانت ‌بار‌ها و پیکهای موتوری به این اعتراضات گسترش یافت. از ابتدای هفته جاری تاکنون رانندگان وانت ‌بار‌ها و پیکهای موتوری در اعتراض به نحوه تخصیص طرح ترافیک به اعضای این صنف مقابل اتحادیه تجمع کرده‌اند. در طرح جدید ترافیک وانت ‌بار‌ها باید ۴میلیون تومان برای دریافت طرح پرداخت کنند که این موضوع منجر به اعتراض اعضای این اتحادیه شده است. از سوی دیگر تفکیکی که بین وانت ‌بارهای پلاک زرد و سفید برای تخصیص آرم طرح ترافیک اعمال شده نیز باعث شده هم دارندگان خودرو و هم شرکتهای باربری به این موضوع اعتراض کنند.
اعتصاب رانندگان کامیون: رانندگان کامیون در اصفهان؛ بندر ماهشهر و بندر خمینی در اعتراض به پایین بودن کرایه؛ کم کردن تناژ کامیونها و هزینه های کمرشکن برای چندمین روز متوالی در اعتصاب به سر میبرند.
تجمع دانشجویان در شهرهای مختلف: دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور از جمله دانشجویان دانشگاههای محیط زیست کرج، صنعتی شاهرود، صنعتی ارومیه و فرهنگیان گرگان در اعتراض به مشکلات صنفی خود به طور جداگانه دست به تجمع زدند.

سفر روحانی به تبریز:
روحانی روز سه شنبه ۴ اردیبهشت به تبریز رفت. وی در ورود به ورزشگاه این شهر رفت. عده ای از فعالان محیط زیست؛ در اعتراض به عملکرد دولت روحانی در رابطه با دریاچه ارومیه در مسیر حرکت وی در تبریز تجمع کردند. رژیم مدارس را تعطیل کرد و دانش آموزان را به اجبار به محل برد. اما ورزشگاه خالی بود و جوانان هم مشغول شوخی و بازی با یکدیگر بودند و کسی به حرفهای روحانی گوش نمی داد.
با نگاهی کوتاه به اخبار ورویدادهای ایران ومصاحبه هایی که مهره های ریز ودرشت وکارشناسان وایدئولوگهاونظریه پردازان اتاق فکر رژیم از زیباکنار تا حجاریان وحسامی و... که روزانه د ررسانه های رژیم منعکس میشود  هرکدام ترس ووحشت خودرا از سرنگونی  بنحوی بیان میکنند حال این ترس ووحشت به حوزه علمیه وآخوندهای ریز ودرست هم رسیده که آخرین آن جوادی آملی بود که مطرح نمود اگر مشکلات مملکت حل نشود عده ای که فرارکردند وعده ای درصدد فرار هستند والزامات فرار را فراهم کردند وفقط ما ها هستیم که جایی نداریم وهمین مردم مارا به دریا می اندازند بله این سرنوشت محتوم رژیم است که نزدیک 40 سال است جنایت وسرکوب واختلاس میکند





ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد # آزادی# ایران