۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

دونالد ترامپ: توافق اتمی پایان یافت





دونالد ترامپ: توافق اتمی پایان یافت


این گزارش به‌روز می‌شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  اعلام کرد توافق اتمی با رژیم ایران پایان یافت و من تحریمهای شدید اقتصادی اعمال میکنم.
دونالد ترامپ:
امروز می خواهم جهان را مطلع کنم برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی. رژيم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم است. از تروریستها و شبه نظامیان حزب الله و حماس و طالبان حمایت می کند. بمبگذاری کرد در سفارتخانه آمریکا.  شهروندان آمریکایی را زندانی و شکنجه کرده است. هرج و مرج را در منطقه گسترش داده و ثروتهای مردم را به باد داده است. ما با کشورهای دیگر همراه شدیم در  مورد برنامه اتمی رژیم ایران در توافقی به نام برجام. این باصطلاح توافق اتمی در نهایت سلاح اتمی را به دست می اورد و به نفع بقای این رژیم خواهد بود. این  توافق تحریمهای سنگین را رفع کرد در برابر محدودیتهای کم بر برنامه اتمی این رژیم
وقتی که آمریکا حداکثر فشار را روی این رژیم داشت، یک رژیم تروریست میلیاردها دلار به صورت پول نقد دریافت کرد. در قلب توافق اتمی یک رژیم قاتل وجود دارد که نیازی به برنامه صلح آمیز ندارد. ما شواهد قاطع داریم که وعده های این رژیم دروغ بود. این توافق یکجانبه وحشتناک هرگز نباید صورت می گرفت. این توافق صلح نیاورد. بودجه نظامی این رژیم چند برابر شده است. دیکتاتوری ایران از پولها استفاده کرد برای گسترش برنامه موشکی و حمایت از تروریستها . حتی اگر رژیم ایران کامل تبعیت کند از این توافق بازهم زمان گریز زمان کوتاهی محدود می شود و به زودی یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه راه می افتد. بدتر از آن بازرسیهای هست که تعریف شده در این توافق در مورد تقلبی که رژیم می کند... از زمان این توافق جاه طلبی گسترش یافته است....توافق اتمی با رژیم ایران پایان یافت و من تحریمهای شدید اقتصادی اعمال میکنم.


چه تحریمهایی علیه رژیم ایران بر می گردد

در روز 13 ژانویه 2018  برابر با 23 دی‌ماه 96  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک ضرب الاجل   ۱۲۰ روزه برای اصلاح برجام تعیین کرده بود.  ترامپ همان موقع تصریح کرد که این «آخرین فرصت» برای کنگره و شرکای اروپایی آمریکا است که برجام را اصلاح کنند. این مهلت 22اردیبهشت ماه جاری تمام می شود اما دونالد ترامپ آن را به امروز سه شنبه 18اردیبهشت انداخت.
با لغو برجام توسط آمریکا و با برگشت تحریمها ترامپ می تواند قانون مصوب 2012 کنگره آمریکا در مورد تحریم نفتی را به اجرا بگذارد. این تحریم هرگونه معامله با بانک مرکزی را منع می کند. پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی پرداخت می شود.
واشینگتن پست روز 17اردیبهشت 97 در مورد عواقب بیرون کشیدن ترامپ از برجام نوشت:‌ متخصصان نفتي تخمين ميزنند تحريم‌هاي تجديد شده مي‌تواند حدود 350000 تا 500000 بشكه نفت در روز از نفت ايران را طي چند ماه از بازار جهاني خارج كند.  
اما مهمتر از این تحریم، مجموعه قوانین تحریمی هستند که دو ماه بعد یعنی در روز 11 ژوئیه یا 20تیر بر می گردند.
 تحریمهای صنعت انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی، فروش فلزات فلزات گرانبها، بیمه و حوزه های مرتبط با آن
شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی هدف این تحریمها هستند.
یک روز بعد یعنی 21تیر ممکن است قانون تحریمهای رژیم ا یران یعنی قانون آیسا برگردد. این قانون هر گونه سرمایه گذاری  بیش از 20میلیون دلار در صنعت نف ایران را منع می کند. این تحریم اجرای قراردادهایی مانند توتال را سخت می کند. 

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد #