۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

فاکس نیوز :ژنرال جک کین-سوریه لنگر استراتژیک ایران در منطقه است




فاکس نیوز :ژنرال جک کین-سوریه لنگر استراتژیک ایران در منطقه است
تلویزیون فاکس نیوز ۲۱/۲/۹۷ : « مجری: ما در این هفته شاهد گامهای زیادی به جلو بوده ایم اما آنچه اکنون شاهدش هستیم یک واقعه نگران کننده است.
ژنرال جک کین: بله تردیدی در این مورد نیست. سوریه نمایانگر یک لنگر استراتژیک برای ایران در این منطقه است و از این طریق آنها خواهان بدست آوردن نفوذ هر چه بیشتر و استیلا بر کشورهای منطقه هستند اما موضوع کلیدی در اینجا اسراییل است. ماههاست که ایران در حال تقویت نظامی نیروهای خود در جنوب و جنوب غربی سوریه بوده است و تنها هدفی که داشتند تعدی و دست درازی به حق حاکمیت و امنیت اسراییل بود. کاری که آنها بطور واقعی می خواهند بکنند تکرار همان کاری است که در لبنان کرده اند، همان کشوری که در آن، حزب الله دارای ۱۳۰ هزار و اندی راکت و موشک است که قادرند به اسراییل، تل آویو و اورشلیم برسند. آنها می خواهند این کار را در جنوب سوریه انجام دهند و برای این کار زیرساخت هایی را ایجاد کنند. در نتیجه، با این طرح، می خواهند سیستم دفاع موشکی اسراییل را از پا در آوردن زیرا این راکتها از چند جهت شلیک خواهند شد و اهداف آنها تل آویو و بیت المقدس خواهند بود. وقتی ایران در پی چنین چیزی باشد، موضوع جدی ای است. آنها قطعا می خواهند که زیرآب دولت اسراییل را بزنند و کشور را بی ثبات کنند و نهایتا آن را به نابودی بکشانند. این چیزی است که آنها هر سال به زبان می آورند. اسراییل هم در جواب آن یک حمله کوچک یا محدود نکرد بلکه دست به یک حمله فراگیر زد.
مجری: گفته می شود که اسراییل به هیچ وجه چنین بسیج نظامی از سوی ایران را تحمل نمی کند و این امر سئوالاتی را مبنی بر اینکه آیا این وضعیت به یک جنگ تمام عیار میان ایران و اسراییل منجر خواهد شد؟
جک کین: فکر نمی کنم، .. قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، فرمان این حمله را داد. در مقابل اسراییل تمامی زیرساخت نظامی آنها را در یک شب مورد اصابت قرار داد. این قیمت سنگینی است که ایران می پردازد و فکر می کنم که وقتی ایرانیان به آن می نگرند ، هرگز به این فکر نمی افتند که نیروهای خودشان مستقیما وارد یک درگیری شوند البته به جز آن جنگ ۸ ساله که با صدام حسین داشتند. آنها نمی خواهند همان اشتباه را دوباره تکرار کنند ، در عوض، می خواهند نیروهای نیابتی خود را بکار بگیرند. من فکر می کنم که حمله اسراییل پیام بسیار قوی به ایران می فرستد. معنی اش این نیست که حزب الله به ایجاد مشکلات برای اسراییل ادامه نخواهد داد، حتما ادامه می دهد، و به این معنی هم نیست که اسراییل به حزب الله واکنش نشان نخواهد داد، حتما نشان خواهد داد. اما من فکر نمی کنم که این، به یک جنگ تمام عیار منتهی شود زیرا به سود ایران نیست. .. ».


ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد