۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

وزیر اسرائیلی: در صورت حمله موشکی ایران از خاک سوریه اسد را می‌کشیم و دولتش را ساقط میکنیم



وزیر اسرائیلی: در صورت حمله موشکی ایران از خاک سوریه اسد را می‌کشیم و دولتش را ساقط میکنیم


آژانس ایران خبر به نقل از دویچه وله:‌«یک وزیر اسرائیلی بشار اسد را تهدید کرد که در صورت حمله موشکی ایران استفاده ایران از سوریه برای حمله به اسرائیل، این کشور او را کشته و دولت‌اش را ساقط خواهد کرد. رسانه‌های اسرائیلی نیز از احتمال حمله موشکی ایران به این کشور خبر داده‌اند.
یکی از وزیران کابینه امنیتی اسرائیل روز دوشنبه (۷ مه/ ۱۷ اردیبهشت) در اورشلیم (بیت‌المقدس) گفت، در صورت استفاده جمهوری اسلامی از خاک سوریه برای حمله موشکی به اسرائیل، این کشور می‌تواند بشار اسد را کشته و دولت او را ساقط کند.
به گزارش رویترز، یووال اشتاینیتس، وزیر انرژی اسرائیل، با اشاره به عدم ورود این کشور به جنگ داخلی سوریه، گفت: «چنانچه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، کماکان به ایران اجازه انجام عملیات در خاک این کشور را بدهد، اسرائیل او را سربه‌نیست و رژیم او را ساقط خواهد کرد».
این عضو کابینه امنیتی اسرائیل افزود: «اجازه بشار اسد به ایران برای تبدیل کردن سوریه به پایگاهی نظامی برای حمله به ما، به معنای پایان او خواهد بود».
اشتاینیتس این سخنان را یک روز پس از آن گفته است که رسانه‌های این کشور از آماده‌باش ارتش اسرائیل برای مقابله با “حمله موشکی ایران” خبر داده بودند.
“آماده‌باش” برای مقابله با “حملات ایران”
به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، طبق برآورد ارتش اسرائیل سپاه پاسداران، در پاسخ به کشته شدن نیروهای ایرانی بر اثر حملات منتسب به اسرائیل، قصد حملات موشکی تلافی‌جویانه‌ای را از خاک سوریه به مناطق شمالی اسرائيل دارد.
شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل نیز روز گذشته گزارش دادند که نیروی قدس (بازوی برون‌مرزی سپاه پاسداران) نیروهای بیشتری را به‌خصوص از میان شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان اخیرا برای حملات موشکی مورد ادعای این رسانه‌ها به کار گرفته است.
هم‌زمان با این گزارش‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز گفت که کشورش خواهان رویارویی با ایران نیست، اما “در صورت لزوم بهتر است با ایران همین حالا مقابله شود تا در آینده”. نتانیاهو همچنین مدعی شد که ایران اخیرا موشک‌های بیشتری را به قصد “به خطر انداختن موجودیت اسرائيل” به سوریه منتقل کرده است.»


ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد #