۱۳۹۷ خرداد ۱, سه‌شنبه

رژیم ایران بر سر دو راهی، گفتگوی تلویزیون اورینت با دکتر سنابرق زاهدی



رژیم ایران بر سر دو راهی، گفتگوی تلویزیون اورینت با دکتر سنابرق زاهدی


تلویزیون اورینت31اردیبهشت97:
به‌دنبال سخنان مایک پمپئو برای اعلام استراتژی آمریکا در قبال ایران سخنگوی وزیر خارجه رژیم اعلام کرد حضور نظامی در سوریه بنا‌به‌درخواست حکومت سوریه بوده است و تا زمانیکه این خواسته پابرجاست این حضور را ادامه خواهد داد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزیر خارجه رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت هیچ کشوری نمی‌تواند شبه‌نظامیان ایران را وادار کند تا از سوریه خارج شوند.
دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران به تلویزیون اورینت گفت:
فکر می‌کنم رژیم ولایت فقیه از هیچ تلاشی علیه منافع مردم سوریه فروگذار نمی‌کند از کوچ اجباری گرفته تا کشتار و قتل.
این سیاستی است که این رژیم از مدتها قبل در پیش گرفته است. الآن رژیم ایران بر سر دوراهی است معنی‌اش این است که این رژیم در بن‌بست قرار گرفته و فشار‌هایی از داخل ایران مانند تظاهرات و قیامی که در شهرهای مختلف ایران جریان دارد و از طرف دیگر فشارهای منطقه و جهان به روی آن آمده است و به دردسر بزرگی افتاده است.
اظهارات بهرام قاسمی اهمیت ندارد و جدی گرفته نمی‌شود چونکه مخاطب این رژیم روسیه است معنی این اظهارات این است که رژیم احساس می‌کند روسیه به رویش فشار می‌آورد که از سوریه خارج شود و سؤال این است که رژیم چگونه برخورد خواهد کرد؟ آیا از سوریه خارج خواهد شد یا در سوریه باقی می‌ماند تا زیر فشار مجبور به خروج از سوریه شود. روز یکشنبه علی خرم سفیر سابق رژیم درسازمان ملل‌متحد که الآن تحلیل گر خارجی این رژیم است گفت اگر از سوریه خارج نشویم مجبورمان خواهند کرد که خارج شویم. او می‌گوید که ما دو مشکل داریم یکی این‌که در سوریه و کشورهای دیگر حضور داریم و مشکل دیگر پروژه موشکی ماست. در ارتباط با پروژه موشکی می‌گوید ما می‌توانیم این را کنترل کنیم چونکه یک موضوع داخلی است ولی موضوع سوریه را نمی‌توانیم. می‌بایست خارج شویم. اگر از سوریه خارج نشویم مجبور خواهیم شد که تحت فشار روسیه برخلاف خواسته‌مان خارج شویم.
فکر می‌کنم که این وضعیت واقعی رژیم است. رژیم الآن میان دو راهی قرار گرفته اگر خارج شد باید به سؤالهای مختلف پاسخ دهد و اگر از سوریه خارج نشد مشکلات زیادی خواهد داشت هم از طرف روسیه و هم از طرف اتحادیه اروپا. چرا که شما می‌دانید اتحادیه اروپا برای باقی ماندن در توافق اتمی این شرط را برای رژیم گذاشته که از کشورهای منطقه خارج شود. این وضعیت واقعی رژیم در این روزهاست. این رژیم در میان دو راهی قرار گرفته است.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد