۱۳۹۷ تیر ۲, شنبه

جام جهانی فوتبال و هیاهوی آخوندها برای پوشاندن جنایاتشان



جام جهانی فوتبال و هیاهوی آخوندها برای پوشاندن جنایاتشان



ی‌شک جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین رویدادهای ورزش جهان است. در ایامی که این تورنمنت بزرگ بین‌المللی در جریان است بخش وسیعی از اخبار خبرگزاریها و رسانه‌ها به آن اختصاص پیدا می‌کند.
در رویدادهای بزرگ ورزشی مانند المپیک، بازیهای آسیایی، جام جهانی فوتبال و... علاوه بر رقابتهای دیدنی و نفس گیر ورزشی شاهد ایجاد یک فضای صلح و دوستی بین ملتها هستیم. هدف از این تورنمنت‌ها فقط برگزاری مسابقات در یک یا چند رشته ورزشی در وجه فنی و تکنیکی آن نیست.
تاریخ، هرگز قهرمان آلمانی لوتز لونگ را که در بازیهای المپیک ۱۹۳۶ برلین در بحبوحه قدرت‌گیری نازیسم هیتلری و تبلیغ اندیشه‌های‌ نژادپرستانه توسط او در آلمان دست جسی اوئنز سیاه‌پوست را گرفت و به او پیروزی‌اش را تبریک گفت فراموش نمی‌کند. در حالی‌که هیتلر حاضر نشد که با قهرمان سیاه‌پوست دست بدهد.

جسی اوئنز و لوتز لونگ در المپیک ۱۹۳۶در برلین
جسی اوئنز و لوتز لونگ در المپیک ۱۹۳۶ در برلین

این قهرمان آلمانی از اوئنز سیاه‌پوست به‌خاطر حرکت غیرانسانی و نژادپرستانه هیتلر معذرت‌خواهی کرد و گفت او نماینده آلمان نیست.
جسی اوئنز در مصاحبه خود گفت کسی که به من راهنمایی کرد که چگونه بیشتر بپرم و قهرمان بشوم لوتزلونگ بود. این دو رقیب آن‌چنان با هم رفیق شدند که اولین کار جسی اوئنز بعد از پایان جنگ جهانی دوم کهلونگ در آن کشته شد،‌ ملاقات با خانواده لونگ در برلین بود. این حرکت اوئنز پاسخی به خواسته لونگ بود که در نامه‌یی از اوئنز خواسته بود‌: «بعد از من،‌ روزی به سراغ پسرم بیا و به او بگو که رابطه انسانها روی کره زمین می‌تواند چگونه باشد».
حافظه تاریخ هم‌چنین خاطره کارلوس اومبرتو کاسزیلی گاریدو یکی از سر‌شناسترین فوتبالیست‌های شیلی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی را از یاد نخواهد برد. او در زمره فوتبالیست‌های شیلیایی بود که به رژیم کودتاگر پینوشه نه گفتند.
حمایت از سالوادور آلنده، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب شیلی، به تعقیب او توسط دیکتاتوری پینوشه منجر شد. در دوران پینوشه، مثل سایر دیکتاتوریها که برای منافع حقیرشان مرتکب هر جنایتی می‌شوند، مادر این قهرمان شیلیایی را دستگیر و شکنجه کردند.
او در این رابطه می‌گوید:
«آنها می‌خواستند من را با چیزی که برایم از همه چیز عزیز‌تر بود یعنی مادرم، مجازات کنند. برای این‌که من به آنها نه گفتم، به دیکتاتوری در هر زمینه‌‌یی و سطحی نه گفتم، نه! به دیکتاتوری و نه به شکنجه... و آنها من را مجبور کردند با آنچه که بر سر مادرم آوردند بهایش را بپردازم».
اریک کانتونا، فوتبالیست نامدار فرانسوی، با ساختن فیلم مستندی به نام شورشیان فوتبال به زندگی ۵فوتبالیستی پرداخته است که اجازه ندادند هیاهوی فوتبال سرپوشی برای جنایت جنایتکاران باشد و درست برعکس، از این رشته پرطرفدار ورزشی برای آزادی و رساندن پیام مردمشان استفاده کردند.
البته در این فیلم جای شهید حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران خالی است. او به‌جای تمکین به قدرت و پیگیری رفاه شخصی، صدای مردم مظلوم خود شد و به صفوف سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست. دیکتاتوری آخوندی به‌رغم محبوبیت فوق‌العاده حبیب، او را در ۳۱خرداد سال ۱۳۶۳ اعدام کرد.

مجاهد شهید حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران
مجاهد شهید حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران

بنابراین رسالت ورزشکاران و رویدادهای بزرگ ورزشی، پرورش روحیه همبستگی و در یک‌کلام ترجمان کلام جاودان شیخ اجل سعدی است که می‌گوید «بنی آدم اعضای یک پیکرند».
اما ورود آخوندهای جنایتکار به عرصه جام جهانی فوتبال مثل سایر زمینه‌ها فقط باعث آلوده کردن این تورنمنتورزشی است. آخوندها که در رسیدن و نگهداری قدرت به غیراخلاقی‌ترین شیوه‌ها استاد ماکیاول هستند از هر امکانی برای سوء‌استفاده برای مطامع کثیف خود استفاده می‌کنند.
این نظام چنان به‌دنبال سوء‌استفاده و تحمیل دیدگاههای ارتجاعی و منحط خود به میدانهای ورزشی است که حتی گزارشگرش در گزارش تلویزیونی فوتبال عربستان و روسیه این چنین گزارش می‌کرد:
دو تیم میدان یکی طرفدار تکفیریهای سوریه(یعنی عربستان) است و دیگری عضو جبهه مقاومت و ضدتکفیری(منظورش روسیه پوتین) است.
ویرانه‌یی که رژیم آخوندی بر سر ورزش ایران آوار کرده است بسیار عیان است، هر چند تشریح جزء‌به‌جزء فجایعی که ورزش ایران به‌خاطر حاکمیت آخوندی متحمل شده نیازمند یادداشتهای جداگانه متعدد است. این هم که رژیم آخوندی تلاش می‌کند موفقیتهایی که به‌دلیل تلاش فردی ورزشکاران ایرانی حاصل می‌شود را در کارنامه اعمال خود به ثبت برساند چیز جدیدی نیست و همه دیکتاتورها و نظامهای فاشیستی با صرف هزینه‌های هنگفت تلاش می‌کنند موفقیتهای ورزشی یا هنری در عرصه جهانی کسب کرده و آن را وسیله‌یی برای مشروع جلوه دادن حاکمیت جور و جنایت خود کنند.
اما رذیلانه‌ترین سوء‌استفاده آخوندها از جام جهانی و برد بادآورده در مقابل تیم فوتبال مراکش، استفاده از هیاهوی این برد برای اعدام مخالفان بیگناهی است که اولین آنها محمد ثلاث بود. خبرها حکایت ا‌ز آن دارد که آخوندها در حال توطئه‌چینی برای اعدام رامین حسین‌پناهی تحت‌الشعاع هیاهوی بازیهای بعدی ایران هستند.
مردم ایران اجازه نخواهند داد که حکومت ضدایرانی با این شیوه‌های رذیلانه و با این سوء‌‌استفاده‌ها فرزندان این میهن را کشتار کند.

ب. ر


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد