۱۳۹۷ تیر ۱, جمعه

قطع سرانگشتان رژیم ولایت فقیه از منطقه :تا اطلاع ثانوی فعالیت حزب الله لبنان در عراق ممنوع است




قطع سرانگشتان رژیم ولایت فقیه از منطقه :تا اطلاع ثانوی فعالیت حزب الله لبنان در عراق ممنوع است


وزارت کشور عراق روز گذشته (چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷) اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور، پایگاه گروه شبه‌نظامی حزب‌الله عراق را در منطقه خیابان فلسطین وقاع در شرق بغداد را محاصره کرده‌اند و این دفاتر به‌زودی مهروموم خواهد شد.
به گزارش ایران بریفینگ، این اقدام پلیس عراق پس از درگیری مسلح میان نیروهای یک ایست بازرسی پلیس در خیابان فلسطین واقع در شرق بغداد با شبه‌نظامیان حزب‌الله روی‌داده است و وزارت کشور دولت عراق تا اطلاع ثانوی فعالیت این گروه شبه‌نظامی را به حالت تعلیق درآورده است.
درحالی‌که برخی منابع از کشته شدن یک نیروی پلیس در این درگیری سخن گفتند، خبرگزاری فرانسه از زخمی شدن دستکم ۳ تن ازجمله دونیروی پلیس در این درگیری خبر داد.
یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق گفته است دو تن از نیروهای حاضر در ایست بازرسی نیروهای پلیس پس از شلیک آتش به‌سوی آن‌ها توسط شبه‌نظامیان گروه حزب‌الله عراق زخمی شدند.
این منبع گفت که این ایست بازرسی، خودرویی تحت تعقیب را در خیابان فلسطین متوقف کرد اما پس از دقایقی شماری از نیروهای حزب‌الله عراق فرارسیده و با نیروهای ایست بازرسی درگیر شدند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید صفحه تلگرامی ما را عضو شوید
سایت «السومریه» نیز در گزارش خود از حادثه نوشته است: «خودروهایی شخصی بدون پلاک و حامل افرادی مسلح، به دستور توقف ایست بازرسی در خیابان فلسطین توجه نکردند و به مسیر خود ادامه دادند، ازاین‌رو نیروهای ایست بازرسی اقدام به شلیک آتش به سمت این خودروها کردند، افراد مسلح حاضر در خودروها هم به سمت نیروهای پلیس در ایست بازرسی آتش گشودند که طی آن‌یک نیروی پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند».
این سایت خبری عراقی افزود: «این خودروها پس‌ازآن وارد یکی از پایگاه‌ها در خیابان المهندسین منطقه فلسطین در شرق بغداد شدند. پس‌ازآن شمار زیادی از نیروهای پلیس و اطلاعات رسیدند و این پایگاه را محاصره کردند».
این گزارش افزود: «نیروهای امنیتی مانع از ورود شهروندان به منطقه می‌شوند، تحقیقات در این زمینه آغازشده است».
بنابراین گزارش که به نقل از یک منبع امنیتی تهیه‌شده است: «نیروهای امنیتی به دنبال پنج خودرو و افراد مسلحی هستند که در این خودروها بودند».

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد