۱۳۹۷ تیر ۴, دوشنبه

حمله نیروهای سرکوبگر به بازاریان معترض و شعار مرگ بر دیکتاتور و آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی توسط مردم




حمله نیروهای سرکوبگر به بازاریان معترض و شعار مرگ بر دیکتاتور و آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی توسط مردم



امروز دو‌شنبه۴تیر، بازاریان و کسبه در نقاط مختلف تهران در اعتراض به سقوط آزاد ارز و رکود بی‌سابقه دست به اعتصاب زدند و به سمت میدان بهارستان تظاهرات کردند و در مقابل مجلس ارتجاع دست به تجمع زدند. آنها شعار می‌دادند مرگ بر دیکتاتور؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن؛ دشمن ما همین جا است، دروغ میگن آمریکا است؛ مرگ بر گرانی؛ می‌میریم می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم؛ و بازاری با غیرت حمایت حمایت.
گارد ضدشورش برای پراکنده کردن بازاریان و مردمی که به آنها پیوسته بودند، در خیابان ۱۵خرداد به آنان یورش و به سوی جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب کردند. مردم به جان آمده با سنگ و آجر به مقابله با نیروهای سرکوبگر پرداختند و کیوسک نیروی سرکوبگر انتظامی در میدان بهارستان را به آتش کشیدند. تظاهر کنندگان علیه اعضای مجلس ارتجاع شعار می‌دادند:‌بی غیرت؛ مرگ بر مفت خور گردن کلفت.
نیروهای سرکوبگر اعم از گارد ضدشورش لباس‌شخصیها و عوامل اطلاعاتی رژیم در هراس از بالا گرفتن خشم معترضان مجلس دست‌نشانده آخوندها را به محاصره در آورده‌اند.
روز گذشته مغازه‌داران بازار علاءالدین و چارسو در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری همچنین کسبه خیابان فردوسی و چهار راه استانبول، تقاطع سعدی و جمهوری در تهران در اعتراض به افزایش قیمت دلار تا مرز ۹۰۰۰تومان مغازه‌های خود را بستند و با شعارهای اعتصاب اعتصاب؛ ما همه با هم هستیم؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما بکن؛ دلار ۱۰تومانی (۱۰هزار تومان) نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم؛ دست به تظاهرات زدند. در همین حال قیمت سکه طلا نیز از مرز دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان گذشت.
در حالیکه با سقوط ارز قیمت کالاها و خدمات به‌طور تصاعدی افزایش یافته، باندهای مافیایی درون رژیم با خرید ارز به قیمت دولتی و فروش آن به دو برابر قیمت به‌صورت قاچاق، به سقوط آسانسوری قیمت ارز و سکه دامن می‌زنند. رسانه حکومتی انتخاب روز ۲تیر نوشت:‌ در کجای دنیا، رانت فروش ۳۸۰هزار سکه توسط ۵۰نفر افشاء می‌شود و کک دولتش گزیده نمی‌شود؟ چرا رانت‌خواران سکه‌های نجومی و حامیانش را معرفی نمی‌کنید؟ علیرضا سلیمی نماینده مجلس رژیم نیز گفت: «الان دلار۴۲۰۰تومان را می‌دهند به یک عده خاص اینها اجناسی را وارد می‌کنند و با دلار هشت هزار تومان می‌فروشند. یک رانت ۱۱۰هزار میلیارد تومانی (۲۶میلیارد دلار) ایجاد شده است. (رسانه‌های حکومتی-۳۰خرداد).
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به خیزش بازاریان غیرتمند، عموم اصناف، کسبه و بازاریان و جوانان دلیر در سراسر کشور را به حمایت از بازاریان معترض فراخواند و گفت: بحران ارز و رکود و گرانی حاصل سیاستهای رژیمی است که سرمایه‌های مردم ایران را در سرکوب داخلی و پروژه‌های ضد ملی اتمی و صدور تروریسم و ارتجاع و جنگ‌افروزی در منطقه به هدر داده و یا توسط سرمداران فاسدش به یغما می‌برد. در قیام سراسری دیماه گذشته مردم با شعار مرگ برخامنه‌ای- روحانی بر این حقیقت تأکید کردند که ریشه همه مشکلات اقتصادی اجتماعی در نظام منحوس ولایت فقیه موجودیت و منافع همه باندهای رژیم به این سیاستهای ضدانسانی و ضدایرانی گره خورده است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ تیر ۱۳۹۷(۲۵ ژوئن ۲۰۱۸)
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد