۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

مقاله جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در حمایت از گردهمایی سالیانه مقاومت ایران در پاریس





مقاله جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در حمایت از گردهمایی سالیانه مقاومت ایران در پاریس


جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا طی مقاله‌ای ضمن پرداختن به گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۳۰ژوئن نوشت: دراین گردهمایی سخنرانان از جمله نمایندگان عالیرتبه از ایالات‌متحده و اروپا، به خواسته‌های مردم ایران پاسخ خواهند داد.
وزیر خارجه پیشین ایتالیا می‌نویسد: اروپا باید به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد. 
جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا می‌نویسد: «طی چند دهه از حاکمیت رژیم ایران، رهبران کشورهای غربی به دلیل کوته‌بینی و منافع کوتاه مدت خود به جناح‌هایی در درون رژیم تحت عنوان میانه‌رو چشم دوخته‌اند و به خاطر معامله با این رژیم اراده فاصله گرفتن از آن را نداشتند.
اما آمریکا با اعلام استراتژی جدید خود یک گام مشخص دیگری برداشت که بلافاصله قابلیت اجرا دارد.
آمریکا به اعتراضات مردمی در ایران به ویژه قیام سراسری دیماه که توسط پاسداران سرکوب شد، توجه کرد. قیامی که سران رژیم ایران بارها به نقش اپوزیسیون، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در برانگیختن آن اعتراف کرده‌اند. با وجود بیش از ۵۰ کشته و ۸ هزار دستگیری، اعتراضات پراکنده به‌طور روزانه ادامه یافته است.»
جولیو ترتزی در ادامه مقاله خود می‌افزاید:
«مریم رجوی، در ماه مارس پیش‌بینی کرد که میراث قیام سراسری دیماه، راه را برای ” یک سال پر از شورش ” تسهیل خواهد کرد و بالمآل به پیروزی نهایی مردم بر رژیم آخوندی منجر خواهد شد.
شورای ملی مقاومت ایران قرار است گردهمایی ایران آزاد امسال را در ۳۰ ژوئن در حومه پاریس برگزار کند. ده‌ها تن از سخنرانان از جمله نمایندگان عالیرتبه از ایالات‌متحده و اروپا، به خواسته‌های مردم ایران پاسخ خواهند داد و راه‌هایی که به تحقق این فراخوان‌ها منجر می‌شوند را تشریح خواهند کرد.»
جولیو ترتزی در پایان این مقاله خطاب به دولت‌های اروپایی می‌نویسد: «اروپا باید به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد. این یک رویکرد پایه‌ای و منطقی در همکاری‌های بین کشورهای دوسوی آتلانتیک محسوب می‌شود.»

 تصاویر مطالب  مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد