۱۳۹۷ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

نماینده دائمی انگلستان درسازمان ملل :سپاه پاسداران عامل بی‌ثباتی در منطقه




نماینده دائمی انگلستان درسازمان ملل :سپاه پاسداران عامل بی‌ثباتی در منطقه


روزنامه الشرق‌الأوسط ۲۸خرداد ۹۷ بخشهایی از مصاحبه با نماینده دائمی انگلستان در سازمان ملل را منتشر کرد. کارن پیرس  نماینده دائمی انگلستان در سازمان ملل متحد، در این مصاحبه سپاه پاسداران رژیم ایران را عامل بی‌ثبات در خاور‌میانه معرفی کرد و خواستار راهی برای محدود کردن برنامه موشکی رژیم شد.

سفیر انگلستان در اولین مصاحبه خود با یک رسانه عربی، برای رسیدن به یک توافق جامع سیاسی که خروج رژیم ایران از یمن را شامل شود دعوت کرد.
او گفت از نشست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی در سنگاپور می‌توان دستاوردهایی را نتیجه‌گرفت. وی این خواسته را برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران و ایجاد ثبات در خاورمیانه مطرح کرد.

پیرس ضمن اشاره به پیامدهای مخرب عملکرد رژیم آخوندی حاکم بر ایران، خواستار گفتگوی برجام‌گونه دیگری در مورد دخالتهای این رژیم در منطقه شد و گفت: "من فکر می‌کنم شما حق دارید بگویید که اثر انگشت ایرانی‌ها در پای بسیاری از مشکلات وجود دارند و من شخصاً فکر می‌کنم که ایرانی‌ها باید یک دیالوگ بهتر با غرب، از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان و اتحادیه اروپا در مورد چگونگی ایجاد ثبات در خاورمیانه آغاز کنند."



نقش مخرب پاسداران خامنه‌ای

نماینده دائم انگلستان در سازمان ملل در مورد نقش مخرب سپاه پاسداران خامنه‌ای در منطقه، ادامه داد: «بسیاری از این عوامل بی‌ثبات کننده اساساً با اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شده‌است».
این دیپلومات بریتانیایی در مورد دخالتهای بی‌ثبات کننده و تروریستی رژیم ایران در منطقه گفت: «شیوه‌ای که سپاه پاسداران... در پی آن است اغلب یک اثر بی‌ثبات کننده داشته است...، آنها مسائلی را، برای مثال در یمن دنبال می‌کنند، که منافع امنیتی ایران در آن دخیل نمی‌باشد».

وی در مورد برنامه موشکی رژیم ایران گفت: «فعالیت‌های آنها در مورد موشکهای بالستیک فراتر از هر نیاز منطقه‌یی میباشد».

پیرس در مورد برنامه موشکی رژیم ایران و تجهیز شبه‌‌نظامیان حوثی به موشک بالستیک، گفت: «ایران دارای تعداد موشکهای خیلی زیادی می‌باشد...، تعداد زیادی از آنها به حوثی‌ها ارسال شده‌اند تا به سمت عربستان‌سعودی و امارات‌ متحده‌ عربی شلیک شوند.... باید یک راه برای محدود کردن ایران در توسعه، تولید و استفاده از این موشکها به‌دست آید».

بیشتر بخوانید:

شورای ملی مقاومت ایران در قسمتی از فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورا با عنوان« چرخش تعادل منطقه‌یی و بین‌المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه» نوشت: مبتکر استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم شخص خمینی بود. او در وصیتنامه خود بر ایجاد «یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل» تأکید کرد و خامنه‌ای نیز همه شرایط و ساز و کارها را برای پیشبرد این استراتژی ویرانگر تدارک دید. وی بیست سال پیش در دیدار با اعضای مجمع جهانی مو سوم به ”اهل بیت“، که ارگان تبلیغاتی ـ تروریستی ولایت اوست گفت: «استکبار می‌داند که امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، دلهای مردم با جمهوری اسلامی است؛ می‌داند که عمق سیاسی و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی، در داخل کشورهای اسلامی است؛ از شمال آفریقا تا شرق آسیا» (سایت خامنه‌ای، ۱۴بهمن۱۳۷۶).
در مقدمه قانون اساسی رژیم بر «تشکیل امت واحد جهانی» تأکید شده و وظیفه ارتش و سپاه پاسداران آن «نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه… جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان» نیز هست. اصل ۱۱این قانون تصریح می‌کند: «همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به‌عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد».

حیات رژیم ولایت فقیه به سرکوب و صدور تروریسم بسته است


در سی و شش سال گذشته، مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که حیات و امنیت رژیم ولایت فقیه، به موازات سرکوب و اعدام و شکنجه، به جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و ارتجاع به خارج از ایران وابسته است. در آذر ماه ۱۳۸۲ رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت خطاب به اجتماع هموطنانمان در لندن، خطر سیاست صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی را «صد بار خطرناکتر» از تهدید اتمی آن توصیف کرد و گفت: «شورای ملی مقاومت ایران در پیکار مستمر خود برای آزادی طی بیش از دو دهه، پیوسته نسبت به خطر صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم، به‌مثابه اختاپوسی که سر آن در قم و تهران است هشدار داده است».
ده سال پیش، شورای ملی مقاومت در بیانیهٔ سالانه خود اعلام کرد: «بقای رژیم استبدادی- مذهبی ولایت فقیه به سرکوب در داخل و صدور انقلاب به خارج گره خورده است. اگر توسعه‌طلبی ارتجاعی این حکومت مهار شود، تیغ سرکوب کند می‌شود و اگر سرکوب مردم به سستی رو کند، صدور بنیادگرایی از حرکت باز می‌ماند. موجودیت سپاه پاسداران به‌عنوان مهمترین نهاد پاسدار امنیت نظام، به گسترش سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی تحت نام اسلام بستگی دارد. عصاره قانون اساسی ولایت فقیه بر انکار حق حاکمیت مردم و تئوری صدور انقلاب اسلامی بنا شده است. دست برداشتن از سرکوب مردم و صدور بنیادگرایی به عراق به‌عنوان جبهه مقدم، به‌معنای گام برداشتن در جهت استحاله و فروپاشی ولایت فقیه است» (از بیانیه شورا، مرداد ۱۳۸۶).
سال گذشته نیز شورا در بیانیهٔ خود تأکید کرد: «رژیم ولایت فقیه نیازی حیاتی به صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم برای حفظ موجودیت خود دارد و قلب اختاپوس بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از آن، در تهران و در بیت ولی‌فقیه می‌تپد» (از بیانیه شورا، مرداد ۱۳۹۵).

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد