علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران خواستار اقدام تلافی‌جویانه و سریع وزارت امور خارجه کشورش برای طرد دو دیپلمات هلندی از تهران شد.
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ارگان مجلس شورای اسلامی ایران، در واکنش به اخراج دو کارمند سفارت ایران از هلند، گفت: «اصل عمل متقابل یکی از شناخته شده ترین اصول روابط بین الملل است، بنابراین چنین حقی برای ایران محفوظ است که دو تن از دیپلمات های هلندی را از کشور اخراج کند».
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در پارلمان ایران تصریح کرد: «توصیه می شود وزارت امور خارجه اقدام مذکور را برای حمایت از دیپلمات های ایرانی و شئونات آنها انجام دهد».
وی همچنین در ادامه افزود: «هم اکنون درنگ جایز نیست از این رو باید بر اساس روابط دیپلماسی، این اقدام انجام شود».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران در رابطه با اقدام دولت هلند در اخراج و تن کارمندان سفارت ایران گفت: «عموما چنین اقداماتی بر اساس گزارش های واهی سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل انجام می شود».
سرویس اطلاعاتی هلند جمعه 6 ژوئیه 2018 اعلام کرد که دو تن از کارمندان سفارت ایران در هلند از این کشور اخراج شده‌اند.
سخنگوی سرویس اطلاعاتی هلند جز تایید خبر اخراج دو فرد فعال در سفارت ایران از هلند، هیچ اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نکرد موضوعی که گمانه زنی‌ها بر سر وجود ارتباط میان اخراج دو کارمند سفارت ایران در هلند و بازداشت‌های اخیر 6 ایرانی از جمله یک دیپلمات این کشور در اروپا به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در نشست اخیر سازمان مجاهدین خلق در پاریس، را تقویت می‌کند.
پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به اخراج دو کارمند سفارت ایران از هلند، آن را اقدامی «غیرسازنده و غیردوستانه» عنوان کرده گفت:«حق عمل متقابل برای تهران محفوظ است».