۱۳۹۷ مرداد ۶, شنبه

مروری به روزنامه های رژیم شنبه 6 مرداد 97





مروری به روزنامه های رژیم شنبه 6 مرداد 97

روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه ششم مرداد ۹۷موضوعات متنوعی دارند. از موضوع رابطه رژیم با آمریکا تا بسته اروپا و دعوای باندها بر سر اف.ای.تی.اف و بحرانهای اقتصادی تا هشدار روزنامه‌های همسو به روحانی به او در مورد تهدید بستن تنگه هرمز.
عنوان مشترک اغلب روزنامه‌های حکومتی دود و دمهای پاسداران نظام به‌خصوص قاسم سلیمانی علیه آمریکا است.
مثلاً اطلاعات که همسو با روحانی است از قول سرکرده نیروی تروریستی قدس تیتر زده: جنگ با ایران یعنی نابودی همه امکانات آمریکا و جوان وابسته به سپاه پاسداران زیر تیتر اسطوره انتقام نوشته« جنگ را شروع کنیم دار و ندارت را نابود می‌کنیم».

موضوع مشترک بعدی روزنامه‌های حکومتی تیترهای تأیید آمیز از اقدامات تروریستی مزدوران نیابتی رژیم در یمن است.
مثلاً روزنامه حکومتی حمایت وابسته به قضاییه آخوندی تیتر درشتش این هست: «اقتدار یمنیها در دریا و هوا» تیتر کوچکترش هم این است: نیروهای یمنی هم کشتی سعودی و هم فرودگاه ابوظبی را مورد هدف قرار دادند.
روزنامه آرمان از باند موسوم به اصلاح‌طلب هم به مزدوران نیابتی رژیم فخر کرده و تیتر زده:« حوثی‌ها و ارتش یمن نفتکشهای آرامکوی سعودی را رام کردند – غافلگیری در باب المندب».

به نظر می‌رسد این دود و دمها برای پوشاندن بحرانهای لاعلاج رژیم است.
مثلاً روزنامه حکومتی ابتکار به‌نقل از یک کارشناس رژیم به اسم باوند بر ضرورت خوردن جام‌زهر داخلی علناً تأکید کرده و تلویحا جام‌زهر موشکی را هم مطرح کرده و نوشته است« هدف ترامپ از مذاکره با ایران،‌ مذاکره‌ای است که برآیندش پیروزی برای آمریکا باشد از سوی دیگر متأسفانه مشکل اقتصاد داخل ایران روزافزون بوده» این کارشناس حکومتی سپس نتیجه گرفته:« این شرایط برای آینده کشور نگران‌کننده است و در چنین شرایطی باید فضای داخلی را با خواسته‌های مردم هماهنگ کرد».
در مورد بسته اتحادیه اروپا هم اشاره کرده «اتحادیه اروپا هنوز تصمیم قاطع خود را آن‌طور که باید و شاید اعلام نکرده». این کارشناس حکومتی در پایان به مواضع اتحادیه اروپا در مورد موشکی رژیم و مواضع روسیه علیه رژیم در سوریه هم اشاره کرده است.
روزنامه حکومتی ایران هم ضرورت کوتاه‌آمدن در مقابل مردم و غرب را به‌نقل از آخوند مجید انصاری این طور نوشته « کشور و انقلاب در پیچ تاریخی قرار گرفته که برای عبور از شرایط موجود نیاز به تدبیر و روش هاشمی رفسنجانی که تکیه بر همگرایی بیشتر داخلی و تعامل با دنیا بود، داریم».
روزنامه حکومتی جهان صنعت هم در مورد معنی پیشنهاد مذاکره آمریکا با رژیم نوشته« هر گونه مصالحه واشنگتن با تهران آن هم با الگوی پیونگ‌یانگ به‌معنای ترس و عقب‌نشینی در قبال تهران سایر مناقشه‌های جهانی خواهد بود. بنابراین واشنگتن برای مصونیت از چنین ظن و گمانی به طریق اولی از فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های تدریجی و مرحله‌ای در مواجهه با تهران استفاده خواهد کرد».

هشدار نسبت به پیامدهای شعر و شعارهای ضداستکباری توسط روحانی مضمون مشترک اغلب روزنامه‌های حکومتی است.
آرمان با عنوان« اوضاع داخلی ایران، پاشنه آشیل مبارزه با آمریکا» از جمله نوشته: « سخنان ضدایرانی مایک پمپئو توپ را به زمین ما انداخته است، یا واقعاً آنچه او می‌گوید واقعیت ندارد و ما باید با آمار و دلیل و برهان نادرستی آن را اثبات کنیم یا این‌که واقعیت دارد –بی‌اعتنا به میزان کم و زیاد‌های آن- در آن صورت باید تصمیم جدی بگیریم و برای جلب اعتماد مردم هم که شده، مفسدان را از مراکز قدرت سیاسی و اقتصادی کشور دور کنیم، اموال غارت شده را به خزانه برگردانیم، رانت‌خواری را به حداقل ممکن برسانیم، رجزخوانی را کنار بگذاریم، از شعارهای تحریک‌آمیز خودداری کنیم، دوستان منطقه‌یی خود را افزایش دهیم، با اقدامات سازنده روحیه مردم را بالا ببریم».
روزنامه آرمان در مطلب دیگری با عنوان« راه دیپلوماسی بسته نشود» از جمله نوشته است« در حقیقت به‌نفع ایران و منافع ملی ما است تا با درایت از این فضا عبور کنیم. برخی اشخاص اجرایی باید با سعه صدر و ذکاوت بیشتری به اظهارنظر بپردازند تا بهانه به دست طرف مقابل ندهند...در حقیقت نباید با صراحت و بی‌پرده موضعگیری کرد آن هم در برابر دولتی که هر لحظه به‌دنبال بهانه‌جویی و تنش‌آفرینی است...در این شرایط باید با خرد و عقل سیاسی بیشتری حرکت کنیم تا از برهه کنونی و آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا که از ۱۳مرداد ماه شروع می‌شود، باید اظهاراتی کرد که مسیر پیش‌رو برای ایران مساعدتر شود». این روزنامه باند موسوم به اصلاح‌طلبان در پایان تأکید کرده است« مسیر دیپلماتیک و رایزنیهای سیاسی نباید بسته شود، چرا که این به‌نفع کشور ما یا هیچ دولتی نیست که دیپلماتها را به اتاق دربسته سوق داد و اجازه رایزنی را از آنها گرفت. بنابراین نباید مسیر گفتگو و یارگیری در عرصه بین‌المللی را مسدود کرد. باید برای مقامات سیاسی کشور راه اظهارنظر و دیپلوماسی باز باشد».
روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی هم هراساًن به روحانی هشدار داده است«آقای روحانی این یک دام است. آنها حرفه‌یی عمل می‌کنند و هدفشان این است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی را به عکس‌العمل وادار نمایند و با ادامه دادن این رجزخوانی‌ها بهانه‌های لازم را برای تحقق اهدافشان به دست بیاورند».

در این میان برخی روزنامه‌های همسو با حسن روحانی با آه و اسف از فشارهای آمریکا نوشته‌اند باند روحانی و رژیم لاعلاج از اظهارات پر دود و دم هستند.
روزنامه حکومتی ابتکار در سرمقاله‌اش به قلم وکیلی عضو مجلس ارتجاع نوشته است«البته درست است که مطابق یک قول، ترامپ اهلِ مذاکره است؛ اما مذاکره او، معامله‌ آمریکایی است. برجام اما نتیجه مذاکره ایرانی است. ما صلح‌طلبیم؛ گواهِ آن هم برجام است؛ یعنی با این همه مشکلِ ایدئولوژیک اما صلح‌ پذیریم. اما آمریکا صلح نمی‌خواهد، تسلیم می‌خواهد. مذاکره ترامپ، معامله یک طرفه‌ آمریکایی است. برای ما، اصل بر صلح است.
اکنون ایستادن مقابل زیاده‌خواهی ترامپ، نه از سرِ جنگ‌طلبی است بلکه ضرورتِ حفظِ منافعِ ملّی است. او با (مجاهدین) می‌نشیند و برای آینده‌ ایران خط‌ و نشان می‌کشد. او به‌راحتی نشسته است و بی‌توجه به تمام قواعد بین‌المللی از برجام خارج می‌شود. او با تکبرِ احمقانه، به ما هشدار می‌دهد یا با من بنشینید و معامله کنید یا نمی‌گذارم نفت صادر کنید!» این روزنامه حکومتی با لحنی مستاصل نوشته است« اگر ما همه شرط‌های ترامپ را بپذیریم. اگر ما هر چه داریم را نصف کنیم و نصفش را به ترامپ بدهیم تا با ما کاری نداشته باشد، آیا می‌توان تضمین کرد سال بعد او نصف دیگر را هم نخواهد؟ آیا اگر توافق کردیم که حتی کل منابع نفتی خود را به او بدهیم، می‌توان تضمین کرد سال بعد بقیه منابع ما را هم نخواهد؟ آیا اگر همه کشور را به او بدهیم، چطور اعتماد کنیم که چندی بعد، جانمان را هم نخواهد؟!»

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @BAHAREAZADY   دنبال کنید

 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد