۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

داستان ناخدا «اسپارو» و ناخدا »عظما»!



داستان ناخدا «اسپارو» و ناخدا »عظما»!


می‌گویند در عهد کهن، در دریاهای دوردست، یک کشتی دزدان دریایی بود که بسیار فرسوده و ناکارآمد شده بود. روزی، چند کشتی جنگی به سمت این دزدان دریایی حمله‌ور شدند. ناخدا «اسپارو»ی یک‌پا(شاید هم یک‌دست!) ابتدا بالای عرشه کهنه و شکسته رفت و رو به دزدان دریایی گفت: «نگران نباشید! خبری نیست؛ تعدادی کشتی هستن که تنها از ما خواسته‌های ساده‌ای دارن و احتمالاً فقط می‌خوان بگذرن»!
یکی از دزدان دریایی در حالی‌که نقاب سیاهِ چشمِ کورش را صاف می‌کرد، از لابلای ریش و سبیلِ حنایی‌شده از توتون سیگار، با صدایی لرزان پرسید: «ناخدا اسپارو، پس چرا فرمان دادید سریع بادبان‌ها رو بکشیم و در جهت عکس،‌ با سرعت تمام دور بشیم»؟!
ناخدا با دست کلاه لبه‌دار و پاره‌اش را صاف کرد،‌ نشان اسکلت‌نمای آویزان از گردنش را نگاهی کرد و با مِن‌ومِن گفت: «این سؤالیه که خودم هم دارم بهش فکر می‌کنم»!
حالا بعد از چند سده، داستان ناخدا اسپارو و کشتی پوسیده دزدان دریایی، در قیام ۱۱مرداد‌ تکرار شد! چطور؟
در حالی‌که قیام از صبح اوج می‌گرفت و دود آتش و فریادهای مرگ بر دیکتاتور، یک به یک شهرها را فرامی‌گرفت، یکباره رسانه‌های نظام خبر دادند: «اعتراض‌هایی ساده به‌خاطر معیشت شکل گرفت که بعد از ۲ساعت به پایان رسید و معترضان تنها خواسته‌هایی صنفی داشتند»!
بسیجی‌ها و بدنه نظام فرسوده با شگفتی این سطور را ‌خواندند. یکی از آنها با بدنی لرزان بلند شد و از ناخدای نظام پرسید: حاج‌آقا پس اگه خبری نیست، این حرف‌ها چیه:
خبرگزاری فارس: «در تجمع شیراز شعارهای مرگ بر دیکتاتور و توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه به گوش می‌رسید»!
سالک، عضو مجلس نظام: «مجاهدین بر روی اعتراضات موج‌سواری می‌کنند! شعارهای اصفهان را مجاهدین طراحی کرده‌اند»!
وزارت اطلاعات(کلیپ تولیدی): «مجاهدین با یکان‌های ۲ تا ۵نفره در پی براندازی نظام هستند»!
پاسدار رضا حسینی(از سرکردگان ستاد نیروهای مسلح): «مجاهدین در همه صنوف اعم از کامیون‌داران و بازاریان نفوذ کرده و خط‌دهی می‌کنند! فضای مجازی پر شده از حرکات مجاهدین، به‌طوری‌که تنها با ۱۰دقیقه جستجو ۳۰کانال مجاهدین پیدا کردم»!
ناخدا عضما با دست عمامه سیاهش را صاف کرد،‌ آق‌بانوی مندرس آویزان از گردنش را نگاهی کرد و با منِ‌ومِن گفت: «این سؤالیه که خودم هم دارم بهش فکر می‌کنم»!

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد