۱۳۹۷ شهریور ۲۸, چهارشنبه

جولیو ترزی: مردم ایران قاطعانه این حکومت مذهبی را رد می‌کنند


جولیو ترزی: مردم ایران قاطعانه این حکومت مذهبی را رد می‌کنند



جولیو ترزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در مقاله‌ای که در سایت تاونهال درج شده می‌نویسد: تظاهراتها هیچ جای شکی باقی نگذاشت که مردم ایران قاطعانه این حکومت مذهبی را رد می‌کنند.

وی می‌نویسد: ایران احتمالاً اساسی‌ترین چالش امنیتی و سیاست خارجی مردم اروپاست. هنوز رهبران اروپایی دیدگاه‌های خصمانه‌ای نسبت به کاخ سفید ترامپ دارند.
و اگر چه پذیرش این امر برای بسیاری از اروپاییان ممکن است سخت باشد این یکی از پهنه‌های سیاست خارجی است که دولت ترامپ در مسیر درستی قرار دارد.
ترزی افزود سیاست ایران در دوران اوباما نسبت به غرب کلاً آشتی جویانه بود و حتی با تعدادی از دولتهای اروپایی هنوز به همین منوال باقی مانده است. هر چند که دولت ترامپ به اعتبار خود آمریکا را به رویکردی قاطع‌تر هدایت کرد و تحریمهای سخت‌تری را بر جمهوری اسلامی اعمال کرد.

عامل اصلی تظاهراتهای سال گذشته مجاهدین بودند
وزیر خارجه پیشین ایتالیا عامل اصل تظاهراتهای سال گذشته در ایران را سازمان مجاهدین خلق می‌داند و می‌نویسد:‌ در پایان سال گذشته تظاهراتهای انبوه ضددولتی که اکثراًً توسط سازمان مجاهدین خلق ایران MEK سازمان‌یافته بود در سراسر ایران گسترش یافت که با شرکت تمامی شهرها و شهرستانهای بزرگ بود که شعارهای بی‌سابقه‌یی مانند « مرگ بر دیکتاتور» سردادند.
ترزی می‌افزاید: وضعیت بد اقتصادی مردم عادی بطور طعنهآمیزی از زمان امضای توافق اتمی ۲۰۱۵با ۶قدرت عمده جهانی بدتر شده است تظاهراتها هیچ جای شکی باقی نگذاشت که مردم ایران قاطعانه این حکومت مذهبی را رد می‌کنند و در تلاش برای ایجاد دولتی منتخب می‌باشند...

کارشناسان پشتمیزنشین از چشم‌انداز جنگ می‌ترسانند
جولیو ترزی می‌گوید در حالی که برخی از کارشناسان پشتمیزنشین به‌اصطلاح اظهارنظر می‌کنند که یک موضع قاطع در برابر جمهور اسلامی تنها چشم‌اندازهای یک جنگ علنی را بالا می‌برد تجربه بیش از یک دهه عکس آن‌را ثابت کرده است.

افزایش تروریسم در صورت مماشات با رژیم ایران
وزیر خارجه پیشین ایتالیا می‌نویسد:‌ شکست در رویارویی با رژیم ایران راه به افزایش فعالیتهای تروریستی و تهدیدات یک جنگ نا متقارن مانند اعزام عناصر تروریست مورد حمایت ایران علیه اهداف غربی در خاورمیانه می‌برد. و این فقط یک تئوری نیست. تهران امسال دست به چنین اعمالی حتی بیش از یکبار زده است.
در یک مورد در ۳۰ژوئن زمانی که تعدادی از مقامات اروپایی طرح بمب‌گذاری در یک گردهمایی بین‌المللی در پاریس در حمایت از ایران آزاد را خنثی کردند. دهها هزار مردم علاوه بر صدها شخصیت آمریکایی و اروپایی و رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی در یک جلسه جهانی شرکت کرده بودند.
ترزی واقعیت تروریسم رژیم را این‌گونه می‌نویسد که اگر به‌خاطر هوشیاری آژانس‌های امنیتی اروپایی نبود نتایج می‌تواند فاجعه بار باشد.

بیشتر بخوانید:
ایران:‌ مقامات رژیم به ابعاد گسترده تظاهرات ضدحکومتی اعتراف می‌کنند
در اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران آمده است که به‌دنبال تظاهرات شنبه صبح دانشجویان دانشگاه تهران و اعتراضات مردم و جوانان بپا خاسته در نقاط مختلف تهران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی این تجمعات را غیرقانونی خواند و با التماس از مردم خواست «در این نوع تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند چرا که برای خودشان و دیگر شهروندان زحمت ایجاد می‌کنند».

همچنین شورای تأمین استان تهران تشکیل جلسه داد. محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، درباره اعتراضات مردم تهران گفت: «در خیابان انقلاب حد فاصل میدان انقلاب... تا چهار راه ولیعصر تجمعاتی غیرقانونی از سوی برخی افراد برگزار شد که با همکاری نیروهای انتظامی درصدد کنترل آن هستیم».

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه تروریستی قدس نیز نوشت: «این تجمع... در انتقاد به مسائل اقتصادی... برگزار شد. با این حال هیچ‌کدام از شعارهای آنها ناظر به مسائل اقتصادی نیست. شعارهایی که سر داده می‌شود عمدتاً کاملاً مشابه به آنهایی است که در فتنه ۸۸سر داده می‌شد». خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز نوشت:‌ «در داخل دانشگاه تهران نیز جمعی از دانشجویان اقدام به‌سر دادن شعارهایی علیه جناحهای سیاسی و مسئولان کشور کردند. تعدادی از تجمع‌کنندگان در خیابان دانشگاه اقدام به آتش زدن سطل آشغال و پرتاب سنگ می‌کردند، پلیس در تلاش است کنترل اوضاع را در دست بگیرد و تجمع‌کنندگان را که اکثراً شعارهایی غیرمرتبط با مشکلات اقتصادی و عمدتاً در ضدیت با ارکان نظام سر می‌دهند، متفرق کند«.

صبح امروز (شنبه) ۹دی (۳۰اسفند) دانشجویان دانشگاه تهران با شعارهای اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا؛ قصد پیوستن به تظاهرات مردم در میدان انقلاب را داشتند اما پاسداران و دیگر عوامل نیروهای سرکوبگر مانع خروج آنها از دانشگاه شدند. دانشجویان در پشت نرده‌های دانشگاه با شعارهای سیدعلی حیا کن حکومت را رها کن؛ مرگ بر دیکتاتور؛ دست به تظاهرات زدند. رژیم در تلاشی شکست خورده و مضحک تلاش کرد شماری از جاسوسان و مزدوران اطلاعاتی خود در دانشگاه را زیر عنوان دانشجو به صحنه آورد. دانشجویان دلیر شعار می‌دادند: دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ مرگ بر دیکتاتور؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم. نیروهای سرکوبگر به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و شماری از آنها را به‌شدت مضروب و مجروح کردند.

در تهران در چهار راه ولی عصر ورود ماشینهای آبپاش با فریاد و هو کردن جمعیت روبه‌رو شد. در میدان انقلاب مردم شعار می‌دادند: خامنه‌ای بدونه به‌زودی سرنگونه؛ ملت گدایی می‌کند، آقا (خامنه‌ای) خدایی می‌کند، سیدعلی حیا کن، مملکت را رها کن؛ آخوند سرمایه‌دار پول ما را پس بده؛ توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید کشته شه؛ سیدعلی ببخشید دیگه باید بلند شین

یگان ضدشورش شماری از معترضان را به‌شدت مضروب و دستگیر کردند. در کوی فراز در نزدیکی سعادت آباد تهران نیز مردم دست به اعتراض زده‌اند.





مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange