۱۳۹۷ شهریور ۲۵, یکشنبه

مارک روبیو از ایران خواست جان کری را به عنوان مذاکره‌کننده ارشد از طرف این کشور به کار گیرد



مارک روبیو از ایران خواست جان کری را به عنوان مذاکره‌کننده ارشد از طرف این کشور به کار گیرد



در ادامه واکنش‌ها به دیدارهای جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، مارک روبیو از ایران خواست جان کری را به عنوان مذاکره‌کننده ارشد از طرف این کشور به کار گیرد.
مارک روبیو در صفحه توئیترش با طعنه نوشت: « امیدواریم ایران جان کری را به عنوان مذاکره‌کننده اصلی خود برگزیند، زیرا که او در هر سمتی که باشد، حتما درباره یک توافق بد مذاکره خواهد کرد.»
پیش از این سناتور، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز به شدت به جان کری تاخت و اقدام او در زمینه دیدار با ایرانی‌ها را «غیرقانونی» خواند و گفت که این موضوع به امنیت آمریکا ضرر رسانده و تحریک علیه رئیس‌جمهوری آمریکاست. او این سوال را مطرح کرد که «آیا کری به عامل رژیم ایران تبدیل شده است؟»
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به جان کری تاخت و در یک نشست خبری اقدام او را «ناشایست و بی‌سابقه» خواند که سیاست خارجی ابلاغ شده از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران را تضعیف می‌کند.
پمپئو افزود: « این وزیر سابق امور خارجه است که با بزرگترین حامی تروریسم در جهان، به گفته خودش در ارتباط است. او با آنها صحبت می‌کرد. به آنها می‌گفت که باید منتظر باشند تا این دولت برود. نمی‌توان موردی مشابه این را در تاریخ آمریکا پیدا کرد.»
جان کری پیش از این فاش کرده بود که یک «دیپلماسی حساس» را بدون مجوز دولت فعلی آمریکا پیش می‌برد. او در پشت پرده می‌کوشد توافق هسته‌ای موسوم به برجام با ایران را نجات دهد و استمرار دریافت میلیاردها دلار از سوی ایران را تضمین و تسهیل کند. دولت دونالد ترامپ با خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ روند سرازیر شدن این اموال به ایران را متوقف کرد و تحریم‌ها علیه این کشور را از سر گرفت؛ موضوعی که اقتصاد ایران را بحران‌زده کرد و سبب سقوط تاریخی ارزش پول ملی ایران شد.
جان کری در گفتگو با فاکس‌نیوز اعتراف کرد در نروژ، آلمان و در چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف دیدار کرده و کوشیده به ظریف کمک کند توافق هسته‌ای با کشورهای اروپایی را حفظ کند.
در ماه می ۲۰۱۷ پایگاه تحلیلی خبری «الف» به نقل از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فاش کرد، وزیر امور خارجه ایران نامه‌ای به وزیر امور خارجه آمریکا نوشته و چهار درخواست مطرح کرده است.
به گفته کریمی قدوسی، مهم‌ترین درخواست ظریف از تیلرسون، روی کار آمدن مجدد جان کری بوده است. قدوسی گفته: « مهمترین درخواست ظریف از وزیر امور خارجه آمریکا این است که وزارت خارجه آمریکا یک نماینده ویژه ای را برای بحث برجام مشخص کند که در این نامه اشاره شده جان کری را به عنوان برای این امر انتخاب کند. چراکه وی ارتباط خوبی وشفافی با تیم مذاکره کننده دارد.»
ت كه پيموده مي شود، همان ر اه پر شكوه آزادي
سلام بر حسين شهيد،درود درود
آري، سرنگون همان راه حسين عليه السلام است

طالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange